• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Fredagspaket från "Origines". De skickade även med några testers, vilket jag tycker är ett rasande trevligt beteende. Kommer helt klart beställa mer därifrån framöver. Nya "go-to"-sidan.

PXL_20210813_144217395.jpg

PXL_20210813_144318218.jpg

Jisses, vad fin den var. Väldigt ren och fräsch, utan att vara "för blå". Lyxig och elegant blandning av vanilj och puder mm.

(Testers: Acqua di Parma Colonia Futura, Dunhill Icon Racing Edp och nån kräm från Clinique).
Min favorit! Går alltid hem hos damerna också.

EMD:
CF68A9F7-9301-4490-88C2-614ED72B1155.jpeg

Nytillskott och första användningen. Denna har ingenting med OG Kouros att göra, absolut ingen Kouros dna öht här. Varm, lite örtig och en incense not som jag tack och lov verkar klicka med. Liknar nog inget annat jag har vilket alltid är lite roligt. Incense noten känns lite svagt som bränt gummi men på ett riktigt bra sätt hur konstigt det än kan låta. Jag är spontant imponerad, riktigt annorlunda och skön doft!

EMD:
CF68A9F7-9301-4490-88C2-614ED72B1155.jpeg

Nytillskott och första användningen. Denna har ingenting med OG Kouros att göra, absolut ingen Kouros dna öht här. Varm, lite örtig och en incense not som jag tack och lov verkar klicka med. Liknar nog inget annat jag har vilket alltid är lite roligt. Incense noten känns lite svagt som bränt gummi men på ett riktigt bra sätt hur konstigt det än kan låta. Jag är spontant imponerad, riktigt annorlunda och skön doft!

Hur många Kouros-flankers finns det egentligen?!

Äntligen fixat en flarra av DHI från 2013 👌😍. Kvalité rakt igenom jämfört med dagens 🙄.
E8267B8E-B243-4336-9B35-085F1FA4AF6A.jpeg

Ska också bli spännande att jämföra Dior Homme från 2010 mot dagens batch.
00C26279-038C-486F-8715-048BC79CCCD0.jpeg
Ska bli spännande att höra den jämförelsen! Jag var precis på väg att beställa den (Dior Homme Original) när jag blev avbruten. Men den kommer ju beställas när man är på hemmaplan igen. Kanske inväntar din rapport först, även om den nog är förutbestämd att beställas oavsett vad du säger! 😆
Såg några avsnitt av "Smelling Great Fragrance Reviews" som avhandlade Dior Homme... Ja, vad ska man kalla det? ...Problematiken? Han tyckte dock att den nya DHI nästan var bättre än den gamla. Men sen om det berodde på att den gamla fått för många år på nacken i hans exemplar eller om näsan lurade honom lät han vara osagt.
Du tycker den är bättre? Den gamla?

Ska bli spännande att höra den jämförelsen! Jag var precis på väg att beställa den (Dior Homme Original) när jag blev avbruten. Men den kommer ju beställas när man är på hemmaplan igen. Kanske inväntar din rapport först, även om den nog är förutbestämd att beställas oavsett vad du säger! 😆
Såg några avsnitt av "Smelling Great Fragrance Reviews" som avhandlade Dior Homme... Ja, vad ska man kalla det? ...Problematiken? Han tyckte dock att den nya DHI nästan var bättre än den gamla. Men sen om det berodde på att den gamla fått för många år på nacken i hans exemplar eller om näsan lurade honom lät han vara osagt.
Du tycker den är bättre? Den gamla?
Jag drog på tre sprays av vardera på varsin arm nu under kvällen men ska utvärdera båda mer noggrant under morgondagen 👌😊.

Jag personligen tycker den nya DHI är värdelös jämfört med dom gamla batcharna. Otrolig skillnad på juicen 😊. Jag får sjuk performance och longevity med den gamla.

Jadå!
Den doftar som en betydligt mörkare Dior homme intense. Du märker DNAt men denna är nåt helt annat utöver det! Bra skit!
Bara det faktum att det uppenbarligen var RÄTT flaska överhuvudtaget, var ju jävligt skönt att höra! :D

Jag drog på tre sprays av vardera på varsin arm nu under kvällen men ska utvärdera båda mer noggrant under morgondagen 👌😊.

Jag personligen tycker den nya DHI är värdelös jämfört med dom gamla batcharna. Otrolig skillnad på juicen 😊. Jag får sjuk performance och longevity med den gamla.
Jaså ja, ja... Det får nog bli något av en "Pandoras ask" för mig. Som jag får se till att hålla stängd för evigt. Parfymintresset är dyrt nog även utan att jaga vintageutgåvor. o_O

Vad tycker du om skillnaden mellan gamla DH och nya DH(O) (som ju ska vara typ 2011). Är det nån stor skillnad doftmässigt? Jag tyckte iof DH(O) höll nästan för bra, speciellt om man vill byta parfym utan skrubba sig.

Senast ändrad:
Bara det faktum att det uppenbarligen var RÄTT flaska överhuvudtaget, var ju jävligt skönt att höra! :D

Jaså ja, ja... Det får nog bli något av en "Pandoras ask" för mig. Som jag får se till att hålla stängd för evigt. Parfymintresset är dyrt nog även utan att jaga vintageutgåvor. o_O
Haha lika bra att hålla det stängt då priserna på vintage dofter inte direkt är ”vettiga” 😴.

Vad tycker du om skillnaden mellan gamla DH och nya DH(O) (som ju ska vara typ 2011). Är det nån stor skillnad doftmässigt? Jag tyckte isf DH(O) höll nästan för bra, speciellt om man vill byta parfym utan skrubba sig.
Första lilla intryck är att jag upplever den äldre som mer rökig och träig jämfört med nya DH(O).

DH(O) upplever jag inte lika tung, mörk eller vad jag ska kalla det.

Tack @S.L det här två otroligt prisvärda dofter! Definitivt flaskvärdiga.
4987E680-A4D6-4ED1-B872-D44E39BB7A3A.jpeg
Två härliga dofter och löjligt prisvärda båda. GGA köpte jag helt feltajmat på sen vår/tidig sommar så har egentligen inte hunnit bära den ordentligt ännu. Men jag brukar sniffa på den här hemma ibland och blir konstant fascinerad av hur rolig/bra/intressant den är. Så jäkla roligt att hitta en sådan doft som en designer flanker! Missförstå mig rätt, jag har inget emot designer flankers (Profondo och D&G LBF tex) men GGA överraskade mig verkligen med hur den tog ut svängarna plus att jag Verkligen genuint gillar doften, den känns lite som en feelgood doft och gör mig glad faktiskt.

Ingen risk med denna, det vågar jag påstå.
Jobbigt att köpa gamla parfymer bara. Obrutna är svindyrt och hittar man något brutet halvdyrt så blir det chansning, den kan lika gärna ha stått i någons fönster i Marbella och glassat i solen i tio år.

Är den nya versionen bra? Folk gillar ju att hata på nya versioner, men ibland är det just hat över att de ändrade favoriten lite, och de brukar vara ganska bra ändå trots allt.

Jobbigt att köpa gamla parfymer bara. Obrutna är svindyrt och hittar man något brutet halvdyrt så blir det chansning, den kan lika gärna ha stått i någons fönster i Marbella och glassat i solen i tio år.

Är den nya versionen bra? Folk gillar ju att hata på nya versioner, men ibland är det just hat över att de ändrade favoriten lite, och de brukar vara ganska bra ändå trots allt.
Inte testat nuvarande version faktiskt.

Tillbaka
Topp