• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Nej det är just det där med listpriset… Tycker man att TV är bra och är nöjd med den så är nog inte denna värd att addera med tanke på listpriset.
Din beskrivning lät annars rätt nära Dior - Tobacolor vill jag påstå. Som är ännu billigare. Själv håller jag Amouroud - Oud Tabac väldigt högt bland tobaksdofterna och inte heller den är särskilt dyr i jämförelse. (Håller högt = träffar min egna personliga preferens).

• Like
Reactions: bvb
Din beskrivning lät annars rätt nära Dior - Tobacolor vill jag påstå. Som är ännu billigare. Själv håller jag Amouroud - Oud Tabac väldigt högt bland tobaksdofterna och inte heller den är särskilt dyr i jämförelse. (Håller högt = träffar min egna personliga preferens).
Jag har i stort sett gett upp jakten på en tobaksdoft. De funkar inte med min hud. Roaring Radcliff är mer en söt/kryddig/ varm honungsdoft än en tobaksdoft för mig.

Jag har i stort sett gett upp jakten på en tobaksdoft. De funkar inte med min hud. Roaring Radcliff är mer en söt/kryddig/ varm honungsdoft än en tobaksdoft för mig.

Intressant det där, de fungerar otroligt bra på mig. Typ min favorit-not (Ja, bortsett från oud då).
Har du testat Victorian tobacco (Galleria Parfums) eller Naxos? Två väldigt olika takes på tobaksdofter mot TV.

Intressant det där, de fungerar otroligt bra på mig. Typ min favorit-not (Ja, bortsett från oud då).
Har du testat Victorian tobacco (Galleria Parfums) eller Naxos? Två väldigt olika takes på tobaksdofter mot TV.
För mig dör allt med tobak. Jag får extremt dålig longevity. Har testat på människor i min närhet men dofterna bara dör. Victorian tobacco har jag testat men gillade inte.

Efter ha väntat på leverans i över en månad så kom äntligen min 75ml Mousse Illuminee👌
IMG_20210811_165332.jpg

OT kanske, men vill inte skapa en ny tråd. Men har ni tips på bra ansiktskrämer för män?
Har inte så bra koll, men av de jag testat är jag mest nöjd med denna:

Fick med den som sample av Gents, och slutade med en tub :) Vill minnas att den även fått bra betyg av andra...

OT kanske, men vill inte skapa en ny tråd. Men har ni tips på bra ansiktskrämer för män?

Beror helt på hudtyp. Jag har en asjobbig hud så jag kan bara ha vissa krämer och vissa hårvax. (Egentligen bara en kräm ett vax). Annars torkar min hårbotten/hud ut.

Gents brukar annars ha lite guider mm där de båda hissar o dissar sina egna märken. 😁

Kör Kilian Straight to heaven idag igen, gillar den verkligen. Vad borde man mer testa från Kilian innan man slår till på en flaska?

Angels share och black phantom gillar jag. Vodka on the rocks är cool och vill du få en doftresa över det vanliga- dark lord.
Tycker Black Phantom är mycket trevlig men jag får riktigt usel prestanda på den... Tror jag har en märklig hud som bara sväljer dofter... I alla fall vissa specifika.

Någon (naturligtvis) som provat Halston - Z-14? Ska påminna om en poor man's TF - Italian Cypress, vilket är intressant för en spottstyver.

Vad säger panelen här?

@S.L

89D87406-8C94-438B-A405-EFF0D3E306A5.jpeg

Dagens fucking doft.

Precis dagar efter den lanserades (då limiterad) var jag i Paris på en snabbvisit och lyckades hitta den i Tom Ford-butiken. Jag blev förälskad och €300 euro senare var 50ml flaskan min. Sedan dess har den inte använts speciellt mycket alls 😞
En grym doft enligt mig, fantastisk lavendel! En klar vattendelare, som min sambo avskyr på mig… så den får inte särskilt mycket tid här heller men jag gillar den skarpt!

EMD:
4A584C7D-3DFA-4268-BC31-61859FBFDD0C.jpeg

Landade in idag. Precis dragit på några sprut efter avklarat träningspass. Första intrycket: kryddig freshie. Funkar på sommaren men kanske inte optimal för de allra varmaste dagarna och lirar kanske allra bäst höst & vår. Ingen aning hur den håller och utvecklas men den känns (som vanligt med Lalique) rentav löjligt bra för pengarna iaf.

Senast ändrad:
Nyinkommet idag. Greenley. Äpple och citrus som nyschamponerad, fräsch helt klart. Kan inte riktigt bestämma mig om jag gillar den som keeper eller inte än. Flaskan är porrig. Får ge den några test som jag brukar. Vissa stannar, andra åker ut (som LB Forever). :)
0C604035-94E4-4640-BE4A-DC187E9A60F8.jpeg

Tillbaka
Topp