• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

JCE

Cartier
Känner mig extremt sportig efter dagens träning🥵
1EF705F6-4974-49D2-AB28-F7D66AE7F73C.jpeg
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Testa Kemi - Hayat. Kemi är typ Xerjoffs Mellanöstern-kollektion. Al-Khatt är inte så farlig som många vill få det till.

Andra bra är Fars och Luxor. Speciellt Fars är snällare en Al-Khatt.
Spännande att det ändå finns så många skilda uppfattningar om just Al-Khatt. Kanske bara är att punga ut 100 pix för ett prov och avgöra själv. Får testa den utomhus så jag inte förpestar hemmet om den nu skulle vara kaos.

Out Satin Mood är min favorit av MFKs ouds. Utan tvekan.

Fick dessa två upp i skallen nu:



Kanske inte det första man tänker på när man hör "oud" men båda två är riktigt bra.
Härligt! Stort tack för dessa tips!
 

JCE

Cartier
Trevligt paketerat från https://www.theperfumerybarcelona.com/
PXL_20211019_140149920.jpg

PXL_20211019_140344979.jpg

Fem fria samples också:

Widian - New York
Kerosene - Broken Theories
Kerosene - Copper Skies
BeauFort - Vi Et Armis


Samt ett av deras eget märke:

The Parfumery Barcelona - Taraq

Ska bli spännande att prova.

PXL_20211019_140621800.jpg
PXL_20211019_140921865.jpg


Första intrycket av Green Leather är att får en liten förnimmelse av Widian London, men den älskar jag ju så det gör inte något direkt. Väldigt fin! Väldigt fruktig i öppningen med en bakgrund av friskt läder. Denna gillar jag redan. Återstår att se hur den presterar.

Ambre Tabac är jag liten kluven över. Hade höga förväntningar. (@Hitsville, den kanske är på väg till dig trots allt). För mig påminner den för mycket om Pure Havane, och den gjorde jag mig av med pga för mycket körsbärsdoft. Jag vill gärna ha min tobaksdoft lite annorlunda, a la Spicebomb Extreme, Herod eller TF TV, antar lite torrare och ofruktigare. Svårt att sätta fingret på det.
Fan också……det får väl bli en Green Leather. Hur fort kommer paketet från Barcelona?
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Testade Xerjoff Italica nyss. Stämde överens med vad jag hörde tidigare i tråden - den doftar mandelkubb med lite mjölk på sidan! 😁 Vet dock ej om jag vill dofta så, men bra är den!

Ville prova Accento också, men hade inte ”plats”. Enklare under somrarna när man när kortärmat och kan testa flera parfymer högre upp på armen.
 

G.Clooney

Cartier
Fan också……det får väl bli en Green Leather. Hur fort kommer paketet från Barcelona?
Jo, det gick ganska snabbt. Beställde på torsdagkväll och fick grejerna utanför dörren på tisdag eftermiddag med UPS.
Det fina med "The Perfumery" var att de skickade med 4 valfria samples på beställningar över 75€ (Green Leather kostar 80€ för 50ml). Fick även ett femte bonus-sample.

Jag skrev till dem innan idag, på tal om dem, och frågade när de fick in Widian New York i lager igen (även slut hos Gents). De svarade att de kommer få in den igen i nästa vecka, tillsammans med den nya från Widian, "Aswan". Spännande.
 

JCE

Cartier
Jo, det gick ganska snabbt. Beställde på torsdagkväll och fick grejerna utanför dörren på tisdag eftermiddag med UPS.
Det fina med "The Perfumery" var att de skickade med 4 valfria samples på beställningar över 75€ (Green Leather kostar 80€ för 50ml). Fick även ett femte bonus-sample.

Jag skrev till dem innan idag, på tal om dem, och frågade när de fick in Widian New York i lager igen (även slut hos Gents). De svarade att de kommer få in den igen i nästa vecka, tillsammans med den nya från Widian, "Aswan". Spännande.
Super👍
 
Tips; Det är halva priset på annonsering via Tradera t.o.m. 31 okt med koden "halvapriset2021". Sålde nyss min D&G light blue forever och eventuellt även min Noir Extreme snart till samma person.

Värt några tior i avgift för att slippa FB-jidder :)
Brukar inte sälja på FB, bara lite splittar emellanåt, brukar funka väldigt smärtfritt. Vanligt med massa jidder?
 

Richard1987

Panerai
Brukar inte sälja på FB, bara lite splittar emellanåt, brukar funka väldigt smärtfritt. Vanligt med massa jidder?
Enligt gruppchatten om parfymer här på KS så verkar det vara mer regel än undantag (gällande köp/sälj/byte) 😂 folk som vill reklamera, folk som får testerflaskor, erbjudande om bytesförslag i helt andra prisintervaller, folk som slutar svara etc etc
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Enligt gruppchatten om parfymer här på KS så verkar det vara mer regel än undantag (gällande köp/sälj/byte) 😂 folk som vill reklamera, folk som får testerflaskor, erbjudande om bytesförslag i helt andra prisintervaller, folk som slutar svara etc etc
Jag har både positiva och negativa upplevelser... Vissa fungerar väldigt smärtfritt att sälja/byta/köpa med... andra är helt omöjliga att göra affärer med.
Man börjar lära sig vilka typer som är bra och vilka som inte är det.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Orolig för min näsa.

Haft Fars på min köpa-lista ett tag men testat runt lite denna vecka.

Kört sample på Stercus två dagar på raken och tyckt att ’mmm - det här är bra’. Idag kör jag Al-Khat och tycker ’jäklar vad fantastisk’.

Börjar få en preferens för hästbajs tydligen. Oroande.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Orolig för min näsa.

Haft Fars på min köpa-lista ett tag men testat runt lite denna vecka.

Kört sample på Stercus två dagar på raken och tyckt att ’mmm - det här är bra’. Idag kör jag Al-Khat och tycker ’jäklar vad fantastisk’.

Börjar få en preferens för hästbajs tydligen. Oroande.

Du o jag kompis. Du o jag! Testa Luxor!
 
Topp