• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

G.Clooney

Cartier
Allt prat om Daniel Josier har gjort mig nyfiken, funderar på att dra hem ett samplekit med hela utbudet så småningom. 60€ för 10x2ml känns prisvärt!

Rent spontant är jag lockad av Quetzaly, Under The Figtree och Mystery Oud allra mest.
Ja, de där verkar helt klart intressanta. Och Under The Figtree kanske rent av kan ersätta AdP Fico di Amalfi, men med lite longevity, till sommaren...
Har hört att Mystery Oud ska vara bra och/men väldigt lättsam namnet till trots.
Quetzaly verkar också vara en av de mer sålda ur hans sortiment.
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Ja, de där verkar helt klart intressanta. Och Under The Figtree kanske rent av kan ersätta AdP Fico di Amalfi, men med lite longevity, till sommaren...
Har hört att Mystery Oud ska vara bra och/men väldigt lättsam namnet till trots.
Quetzaly verkar också vara en av de mer sålda ur hans sortiment.

Jag får visserligen rätt bra longevity på Fico, 8-10 timmar, men är svag för den noten. Ichnusa från Profumum Roma talar mitt språk också, inte lika prisvärt som Daniel Josier däremot.

Quetzaly har en intressant öppning minst sagt..

C5819517-CA74-4CCA-83C8-1E90E19EDC01.jpeg
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Det var ju ett jävla helvete. Ursäkta språket, men det är klart som fan att AII skulle vara helt magisk. 😩

Och det värsta är ju att den inte ens tillfredsställer oud-begäret utan nu måste jag ju fortfarande köpa en trevlig oud och AII. Och jag som nyligen tackat nej till ett nytt jobb med 20% löneförhöjning. FML.

@Richard1987 - sitter du på fler 25% rabattkoder på Boozt? 😂😂

tempImageocN11B.jpg
 

Richard1987

Panerai
Det var ju ett jävla helvete. Ursäkta språket, men det är klart som fan att AII skulle vara helt magisk. 😩

Och det värsta är ju att den inte ens tillfredsställer oud-begäret utan nu måste jag ju fortfarande köpa en trevlig oud och AII. Och jag som nyligen tackat nej till ett nytt jobb med 20% löneförhöjning. FML.

@Richard1987 - sitter du på fler 25% rabattkoder på Boozt? 😂😂

tempImageocN11B.jpg
Haha tyvärr inte! Var nån slags VIP-kod som legat och skräpat i en låda haha funkade bara på ordinarie pris...men passade bra för Xerjoff reas väl typ aldrig ut?
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
DD:
Tränat på jobbets gym i morse, duschat och lagt 4-5 spray från dekant. Går och tar en kaffe vid automaten samtidigt som en kvinnlig kollega varvid hon utbrister ”oj vad det luktar parfym här”. Ursäktar mig med att det är jag som är anledningen och får svaret ”ingen fara, jag är bara inte van vid att det luktar gott här”.
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Det var ju ett jävla helvete. Ursäkta språket, men det är klart som fan att AII skulle vara helt magisk. 😩

Och det värsta är ju att den inte ens tillfredsställer oud-begäret utan nu måste jag ju fortfarande köpa en trevlig oud och AII. Och jag som nyligen tackat nej till ett nytt jobb med 20% löneförhöjning. FML.

@Richard1987 - sitter du på fler 25% rabattkoder på Boozt? 😂😂

tempImageocN11B.jpg

Lösningen på problemet 🙄

A4C63C36-84FD-4313-8F44-BA2B7C021C90.png
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Det var ju ett jävla helvete. Ursäkta språket, men det är klart som fan att AII skulle vara helt magisk. 😩

Och det värsta är ju att den inte ens tillfredsställer oud-begäret utan nu måste jag ju fortfarande köpa en trevlig oud och AII. Och jag som nyligen tackat nej till ett nytt jobb med 20% löneförhöjning. FML.

@Richard1987 - sitter du på fler 25% rabattkoder på Boozt? 😂😂

tempImageocN11B.jpg

I feel you!
Tror vi får anamma ett förhållningssätt till live mer som Jonny. Vem är då Jonny?

Jo detta är Jonny:

 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Fredagsdoften:

Bland det absolut bästa från huset. Många av oss upplever inte så mycket kaffe, men gillar den likväl, en användare på Fragrantica skriver följande. Har vi bara haft fel hela tiden?

Golden Dallah means golden coffee pot.. its a famous traditional Arabic golden coffee pot..

Golden Dallah is done so perfect that it really resembles the Arabic golden spiced coffee..

The coffee color is gold and it’s 80 to 85% roasted coffee with a fresh, green, very light taste and lots of added spices (cardamom, cloves and saffron soaked in rose water)..

Golden Dallah is not a Turkish coffee because Turkish coffee is stronger and often contains only cardamom..

Golden Dallah is so yummy, delicious and addictive scent.. I love it 10/10


4CECB152-5CFD-4018-8F11-F144D5F2CE1E.jpeg

 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Fredagsdoften:

Bland det absolut bästa från huset. Många av oss upplever inte så mycket kaffe, men gillar den likväl, en användare på Fragrantica skriver följande. Har vi bara haft fel hela tiden?

Golden Dallah means golden coffee pot.. its a famous traditional Arabic golden coffee pot..

Golden Dallah is done so perfect that it really resembles the Arabic golden spiced coffee..

The coffee color is gold and it’s 80 to 85% roasted coffee with a fresh, green, very light taste and lots of added spices (cardamom, cloves and saffron soaked in rose water)..

Golden Dallah is not a Turkish coffee because Turkish coffee is stronger and often contains only cardamom..

Golden Dallah is so yummy, delicious and addictive scent.. I love it 10/10


4CECB152-5CFD-4018-8F11-F144D5F2CE1E.jpeg

Ville så gärna prova den när jag besökte Boutique Ideale för någon dag sedan, men de hade inte den inne... Hur "vågad" är den? Jag är ju inte så mycket för supervågade dofter. :)
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Ville så gärna prova den när jag besökte Boutique Ideale för någon dag sedan, men de hade inte den inne... Hur "vågad" är den? Jag är ju inte så mycket för supervågade dofter. :)

För egen del upplever jag den som lugnande och mysig, men den är inte helt enkel om preferensen är lite mer lättburet. Gissningsvis tycker du om doften men kanske inte skulle bära den jätteofta?
 

G.Clooney

Cartier
Det var ju ett jävla helvete. Ursäkta språket, men det är klart som fan att AII skulle vara helt magisk. 😩

Och det värsta är ju att den inte ens tillfredsställer oud-begäret utan nu måste jag ju fortfarande köpa en trevlig oud och AII. Och jag som nyligen tackat nej till ett nytt jobb med 20% löneförhöjning. FML.

@Richard1987 - sitter du på fler 25% rabattkoder på Boozt? 😂😂

tempImageocN11B.jpg

Då ska vi se här, om jag kanske följer med dig till Teheran och avyttrar lite organ.

PXL_20211022_085359250.jpg
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Ville så gärna prova den när jag besökte Boutique Ideale för någon dag sedan, men de hade inte den inne... Hur "vågad" är den? Jag är ju inte så mycket för supervågade dofter. :)

Om skanky barnyard är 10 och en sommardoft från valfritt designerhus 1 så är denna 4-5 i min bok. Bara kaffenoten som kan anses någorlunda uppseendeväckande. I övrigt otroligt välbalanserad och fin.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Om skanky barnyard är 10 och en sommardoft från valfritt designerhus 1 så är denna 4-5 i min bok. Bara kaffenoten som kan anses någorlunda uppseendeväckande. I övrigt otroligt välbalanserad och fin.
Då låter den som något som kan fungera! Tänker mig att om Alexandria II fungerar för min del så är inte denna mycket "farligare".
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Måste nog testa... Tror också att "safe" i min mening inte syftar på något generiskt rent doftmässigt, men jämfört med alla barnyard-dofter så. :)

Då låter den som något som kan fungera! Tänker mig att om Alexandria II fungerar för min del så är inte denna mycket "farligare".

Då är det helt lugnt. Inte för att de har några likheter men AII skulle jag påstå är klart mer utmanande. Gillar man kryddor och amber tycker man troligtvis om GD. Rökelsen sitter i baksätet och stödjer upp utan att vara dominant.
 
Topp