• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Fredagsdoften:

Bland det absolut bästa från huset. Många av oss upplever inte så mycket kaffe, men gillar den likväl, en användare på Fragrantica skriver följande. Har vi bara haft fel hela tiden?
Nej då! Vi har kartlagt det tidigare, vi konstaterade utifrån det, att den är helt fulländad! 😉

Yes! Har själv aldrig druckit arabiskt kaffe men du känner hela kryddmixen av olika kryddor som tydligen ofta kan blandas i, beroende på region. Kanel, kakao, kardemumma, saffran, muskot, kryddnejlika, stjärnanis. Man kanske hade kunnat önska mer kaffe i den, men som jag har förstått det i efterhand är kaffebönorna ofta underrostade och därför ska kryddorna ta mer plats än kaffet. Mångas tankar dras till arabiska kaffestunder men mångas tankar här uppe troligtvis dras till jul. Love it!
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Nej då! Vi har kartlagt det tidigare, vi konstaterade utifrån det, att den är helt fulländad! 😉

4B02EB47-7E95-4E8E-92C1-0A0E29493803.gif
 

Reverso

Panerai
Dagens fångst:

Åkte givetvis och hämta ut den direkt på lunchrasten. Haft Carlisle innan men ångrade mig att jag bytte bort den, den gången...Med FBs alldeles egna Byteskung f.ö

Ska ge den lite mer tid den här gången och utvärdera den ordentligt. Tyckte den doftade kall äppelpaj sist men det tycker jag inte nu...hmm


PS, tack @Egeg !

20211022_115136.jpg
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
15% rabatt på Alexandria II för er sugna 😁.
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
I feel you!
Tror vi får anamma ett förhållningssätt till live mer som Jonny. Vem är då Jonny?

Jo detta är Jonny:

Det där är jag. Två år efter att sambo och barn har lämnat mig.

Byt bara ut orden "drinkar" och "tjejer" mot "Roja" och "Xerjoff". Och kanelbullen i guld byter du ut mot en 450 ml bespoke Nishane Nefs. 💁


EDIT: Han lägger 3 laxxxxx på kanelbullar månatligen. Wtf. Det får ju till och med parfymtrådens (ibland) patologiska köpbeteende att framstå som normalt.
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
15% rabatt på Alexandria II för er sugna 😁.
Tack för tipset, blev en flaska Luxor till grymt pris :p
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Vad tycker ni om Dior: Spice Blend? Lite tråkig kanske, men gillar den. Vet dock inte om det blir lite väl för likt Initio Rehab, som jag har en flaska utav.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Det där är jag. Två år efter att sambo och barn har lämnat mig.

Byt bara ut orden "drinkar" och "tjejer" mot "Roja" och "Xerjoff". Och kanelbullen i guld byter du ut mot en 450 ml bespoke Nishane Nefs. 💁


EDIT: Han lägger 3 laxxxxx på kanelbullar månatligen. Wtf. Det får ju till och med parfymtrådens (ibland) patologiska köpbeteende att framstå som normalt.

Tror att du ska vara lite källkritisk.

Allt som sägs på internet är inte sanning.

Vissa saker är tom humor eller ironi. :)
 

Reverso

Panerai
Dagens fångst:

Åkte givetvis och hämta ut den direkt på lunchrasten. Haft Carlisle innan men ångrade mig att jag bytte bort den, den gången...Med FBs alldeles egna Byteskung f.ö

Ska ge den lite mer tid den här gången och utvärdera den ordentligt. Tyckte den doftade kall äppelpaj sist men det tycker jag inte nu...hmm


PS, tack @Egeg !

20211022_115136.jpg


För att testa potensen så tog jag endast en spray innanför skjortan innan jag återvände till jobbet...5 timmar senare svänger jag förbi mormor för att säga hej och något av det första jag får höra är "oj vad gott du luktar" ... bra början!! 😃
 

G.Clooney

Cartier
Har provat Alexandria II nu. Tråkigt nog klickar jag inte med den. Hade som vanligt för höga förväntningar. Är ju på jakt efter en ny flaska så hoppades man kunde bidra lite till omsättningen borta hos Xerjoff... Men icke. Nej, tyvärr får jag bara en oundviklig association med doftblocken de använder i urinoarerna nere i Nice, Fr, gamla stan. No offense given. Men det var det första jag tänkte; "var har jag känt denna doften förut?". Tyvärr så var svaret inte långt borta. Och det var inget positivt. Nä, åter igen var det bevisat att våra näsor verkligen skiljer sig åt ibland. Får ställa mina förhoppningar på att Widian Aswan är något att sätta in i skåpet istället.
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Har provat Alexandria II nu. Tråkigt nog klickar jag inte med den. Hade som vanligt för höga förväntningar. Är ju på jakt efter en ny flaska så hoppades man kunde bidra lite till omsättningen borta hos Xerjoff... Men icke. Nej, tyvärr får jag bara en oundviklig association med doftblocken de använder i urinoarerna nere i Nice, Fr, gamla stan. No offense given. Men det var det första jag tänkte; "var har jag känt denna doften förut?". Tyvärr så var svaret inte långt borta. Och det var inget positivt. Nä, åter igen var det bevisat att våra näsor verkligen skiljer sig åt ibland. Får ställa mina förhoppningar på att Widian Aswan är något att sätta in i skåpet istället.
BRA doftblock i Nice, alltså?! :) Själv tyckte jag att AII var ren magi, men har man en gång känt samma doft i en pissoar så förstår jag att det inte är aktuellt att lägga 2500 för att dofta så själv. 😂
 

G.Clooney

Cartier
BRA doftblock i Nice, alltså?! :) Själv tyckte jag att AII var ren magi, men har man en gång känt samma doft i en pissoar så förstår jag att det inte är aktuellt att lägga 2500 för att dofta så själv. 😂
Det sjukaste av allt är det som hände nyss. Det föranledde att jag börjat tvivla på mig själv fullständigt. Har jag trasigt luktsinne? Finns där en påverkan från Coronavaccinationen? Är jorden platt trots allt?

Sambon fick lukta på den handen jag sprayat A2 på.

"DEN var god! Mmm!"

På andra handen hade jag Widian Gold I

"Ooooj! Vad är det där? Luktar ju jättebra!"

Är min sambo en liten oud-connoisseur? Hon som är så svårflörtad annars? Är jag helt plötsligt den generiska tönten i vårt förhållande? Är det Zaras sortiment som gäller för mig nu?

Sitter och luktar om och om och om igen på mina händer. Jag ignorerar barnen fullständigt, sitter i lotusställning och känner mig som Ferdinand under korkeken. Och bara luktar på mina händer. Ur varje tänkbar aspekt på dofterna försöker jag helt plötsligt intala mig att detta är ju skitbra. "Jag har väl aldrig vantrivts på toaletterna i Nice?". Finns väl inget som slår att få ställa sig bredvid en urinoar efter 3-4 stora starka. Bara sköna minnen väl?
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Det sjukaste av allt är det som hände nyss. Det föranledde att jag börjat tvivla på mig själv fullständigt. Har jag trasigt luktsinne? Finns där en påverkan från Coronavaccinationen? Är jorden platt trots allt?

Sambon fick lukta på den handen jag sprayat A2 på.

"DEN var god! Mmm!"

På andra handen hade jag Widian Gold I

"Ooooj! Vad är det där? Luktar ju jättebra!"

Är min sambo en liten oud-connoisseur? Hon som är så svårflörtad annars? Är jag helt plötsligt den generiska tönten i vårt förhållande? Är det Zaras sortiment som gäller för mig nu?

Sitter och luktar om och om och om igen på mina händer. Jag ignorerar barnen fullständigt, sitter i lotusställning och känner mig som Ferdinand under korkeken. Och bara luktar på mina händer. Ur varje tänkbar aspekt på dofterna försöker jag helt plötsligt intala mig att detta är ju skitbra. "Jag har väl aldrig vantrivts på toaletterna i Nice?". Finns väl inget som slår att få ställa sig bredvid en urinoar efter 3-4 stora starka. Bara sköna minnen väl?
Hahahaha, vilken otroligt målande beskrivning! Älskar även hoppet från "A2 luktar urinoar" till "ska enbart dofta Zara nu" 😂.

Det känns ju också som att vissa anledningar ibland är svåra att sätta fingret på. Jag jobbade mig igenom OP-kollektionen och trots den allmänna hyllningskören så funkade det inte bara för mig. Inte någon av dofterna. Å andra sidan hade jag en annan upplevelse med Dior Sauvage Elixir. HATADE den första gången, lät det gå någon vecka och testade igen. Nu längtar jag efter doften. Kanske känner du likadant kring A2 om ett tag. Eller så kommer du för alltid att förknippa den med piss. 😂

Dock fint betyg från sambon. Min inledde med att kommentera A2 och säga "den luktar gott" till "den luktar lite fjortis". Så... mitt förhållande tog slut ikväll. Får berätta för barnen imorgon. 💁
 

G.Clooney

Cartier
Barnen kommer ju åtminstone att förstå varför det blev som det blev. Man kan inte leva i ett förhållande där man blir förtryckt.

Nä, det börjar faktiskt, så sakteligen, krypa på ett litet gillande längs ryggraden nu. Har varit som katten kring het gröt, återapplicerat lite, vankat fram och tillbaka... Känt mig stundom som en nybliven 18-åring som tvunget ska ge sken av att den första inbeställda whiskyn i ens liv bara var "sååå god", stundom varit nära på att klicka hem den på cedvard.se - som fortfarande har den kvar i lager. Den har helt klart en lockelse, sen om den är inbillad via all "reklam" man läser, eller genuin... Där står man och stampar... Att tanten faktiskt tyckte om den ställer till det något otroligt. Hon som brukar bli så glad när Acqua di Gio - Profumo åker fram, som man själv sålt av vid detta laget. Så är det ens bra? Ja, säg det...

Det är nog som du säger, det är jag faktiskt ganska övertygad om redan, denna kommer att växa på en. Där är ju ett fint djup i den. Långt nere i den, finner jag Prada L'Homme Intense, i ena kanten hittar jag lite Oud Wood, där finns likhet i ouden från mitt sample på andra handen (sitter fortfarande och luktar på mina händer, ja) "Gold I". Sen stannar mina begränsade erfarenheter att dra liknelser till. Öppningen som varar i 10-15 minuter klarar jag dock inte av, men efter denna korta tid, som egentligen är helt oväsentlig (man hinner inte långt så långt hemifrån på 10-15 minuter efter applicering), då börjar det trevliga komma in i bilden...
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Min African Leather har tydligt ändrat karaktär sedan inköpet i februari. Lädret har blivit mycket mer påtagligt, innan dominerade kryddigheten till stor del. Är det min näsa som har lurat mig eller fler som upplever liknande?
 

G.Clooney

Cartier
Gav upp på A2 till slut. Blev inte av med doftblocksnoten. Får arkivera mitt sample och återkomma till det i januari kanske...

Slutade med att jag bestämde mig för att prova Enigma Cologne istället, och slå till om den tilltalar en. Vet någon om man kan få sniffa på den inne hos Gents?

Råkade blindköpa en Mefisto och en Rehab under tiden. Var det i vredesmod över förlusten av A2? Förmodligen.
 
  • Like
Reactions: S.L
Topp