• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:
323E6CF1-A8FE-4189-B782-2FD8BE8E3A96.jpeg

Nice. Tycker den där är riktigt fin. Kom den från UK eller US? Tull?

Ja, det blev en instant "Love" på fraggan.
Vilken skön, fyllig och maskulin doft! Återstår att se hur den kommer flörta med mig resten av kvällen...

Den kom från UK, betalades i USD och ingen tull - inte som jag fått ta del av åtminstone.
Det är tull/momsfritt när man beställer direkt från Roja, vilket de garanterar i sina köpvillkor.
Sen drar de förvisso inte av momsen från sina priser heller, som vissa andra brittiska sidor gör.

Här är de jag provat, och min personliga "betygsättning" (för stunden):

London - Klockren! 5/5
New York - Mycket bra. 4.5/5
Gold I - Bra. 4/5
Gold II Sahara - Ok. 3/5
Liwa - Nä, fyfan. Har samma "skit" i sig som OFG och BR540. Klarar inte av det. 1/5
Tack! Får ge mig på dessa. Synd att de inte finns att testa i någon butik här i Stockholm…

Jag minns främst mina positiva känslor kring när jag jämförde de två (en nära vän har båda), men om jag minns rätt öppnar de väldigt snarlikt. Sedan efter en stund går de lite åt olika håll. Oljan är lite mer linjär och stannar som den är, medan Extreme utvecklas och blir lite mer maskulin. I jämförelse med varandra skulle jag säga att oljan är lite mer feminin.

Ska köra Extreme senare idag eller imorgon och återkommer.

Jag minns främst mina positiva känslor kring när jag jämförde de två (en nära vän har båda), men om jag minns rätt öppnar de väldigt snarlikt. Sedan efter en stund går de lite åt olika håll. Oljan är lite mer linjär och stannar som den är, medan Extreme utvecklas och blir lite mer maskulin. I jämförelse med varandra skulle jag säga att oljan är lite mer feminin.

Ska köra Extreme senare idag eller imorgon och återkommer.

Om jag skulle ha den som doft bland folk passar nog en något mer maskulin tolkning bättre. Denna är perfekt för att bara känna en magiskt vacker doft på sig själv. Vart hittar man parfymen?

Om jag skulle ha den som doft bland folk passar nog en något mer maskulin tolkning bättre. Denna är perfekt för att bara känna en magiskt vacker doft på sig själv. Vart hittar man parfymen?

Det är min uppfattning också, fast jag hade nog även kört oljan bland folk. Riktigt sugen på att dra på mig Safari Extreme nu (har lite kvar i en dekant) men mina händer luktar Enigma, Royal Oud och Interlude Man från gårdagen. 😄

Fanns en på tradera nyligen som @S.L men skulle vara försiktig med den säljaren (läst på fejjan om att det är två bröder som budar på varandras auktioner och trissar upp pris). Har sett den någon gång på fejjan också. Annars vet jag inte.

Läst att deras dofter brukar ligga på upp mot 50% rabatt i Mellanöstern under deras högtider så jag tänkte försöka haffa en när någon av mina vänner flyger ner nästa gång. Har också läst att de kan finnas på flygplatser (Dubai, Qatar) om man mellanlandar någon gång...

En dekant av TF Lost Cherry på ingång. Testat den i butik en gång för länge sedan, men känner att jag vill utforska den på djupet. Några här som brukar bära den? Sett att somliga skrivit på Fragrantica att den kan luta sig åt det feminina hållet. :)

Tillbaka
Topp