• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Jaså? Det var ju spännande minsann. Dagens doft har av en händelse varit just HR Parfum och HR Rouge Privé är fortsatt en frisk fläkt i parfymskåpet (tycker båda var några av 2024:as främsta köp). Finns väl ingen anledning att streta emot ett köp av denna "Spirit". Parfymören Delphine Jelk har träffat rätt hittills iaf. Synd bara att den inte finns att köpa någonstans än.

DD:
D18E79F5-440A-4D39-9D88-7981585BA897.jpeg

DD:

1741249654695.png

Kanske den första Francesca Bianchi som jag verkligen gillar. Dels har den en animalisk lädrig underton som träffar mitt i prick. Dels är de söta aspekterna nedtonade vilket flyger riktigt bra med den övergripande kompositionen. Visst mått av kryddighet och en bra portion rökelse! Här träffade hon rätt!

DD: Jinx - Bucolicette

Old school chypre med full fokus på blombuketten. Perfekt balans mellan pärlande aldehyder, blommor i regnbågens alla färger, torr slånlav samt småpissig men fullt bärbar deer musk. Luftig, fräsch, clean.

Imponerande hur en liten lallare från staterna kan göra det franska så fruktansvärt bra.

IMG_3918.jpeg

IMG_3919.jpeg

DD:

1741249654695.png

Kanske den första Francesca Bianchi som jag verkligen gillar. Dels har den en animalisk lädrig underton som träffar mitt i prick. Dels är de söta aspekterna nedtonade vilket flyger riktigt bra med den övergripande kompositionen. Visst mått av kryddighet och en bra portion rökelse! Här träffade hon rätt!
Min absoluta favorit från Fransesca, alla gånger. Och då har jag provat alla hennes verk utom ett par stycken. Unspoken Musk är också jäkligt fin men den drar ju så klart i en helt annan och mycket mjukare riktning.

Skulle beställa en Moustache men fick lite cheapofeeling. Blev ett barndomsminne i Roma (verkar omformulerad) och två blindköp i BoIs (verkar riktigt lovande) och Be.
Var sugen på att fylla på lite vårdofter och för 1100kr totalt känns det som jackpot.
Projektion är inte så viktigt för mig, sprayar mest för egen del, så tror att Be också kommer att bli bra.
IMG_6914.jpeg

Någon som provat detta koncept?

Kan bara tala för mig själv men jag avskyr klon-hus. ”Inspirerad av” får mig att vända i dörren. Inte för att etablerade hus inte snor friskt från varandra, för det gör dem. Utanför att ambitionen är så sjukt låg att man inte ens försöker. Vill jag ha en doft köper jag originalet.

Skulle beställa en Moustache men fick lite cheapofeeling. Blev ett barndomsminne i Roma (verkar omformulerad) och två blindköp i BoIs (verkar riktigt lovande) och Be.
Var sugen på att fylla på lite vårdofter och för 1100kr totalt känns det som jackpot.
Projektion är inte så viktigt för mig, sprayar mest för egen del, så tror att Be också kommer att bli bra.
IMG_6914.jpeg
Måste säga att Bois De Vétiver och Bois De Yuzu båda är riktigt trevliga för slanten. Man får spraya ett par gånger extra för att få fart på dom, men för ett par hundringar styck spelar ju inte det nån roll.

Stort fan av Trumper! Har du några ord att säga om den där innan man slår till själv? Om du inte redan gjort det i tråden, såklart...
Svarta vinbär & moss bomb. Kanske är det flaskan som förleder men upplever doften som lite ”mörk”. Gillar man traditionella maskulina dofter så bör man bocka av denna. Lite förvånande nästan hur lite det talas om den, när det snackas Trumper är det oftast Sandalwood (fin men i sötaste laget för min smak) som nämns. Utöver de två så har jag bara erfarenhet av Paisley som jag gillar och har flaska (och duschgel) av. Vilka har du testat och kan rekommendera?

Svarta vinbär & moss bomb. Kanske är det flaskan som förleder men upplever doften som lite ”mörk”. Gillar man traditionella maskulina dofter så bör man bocka av denna. Lite förvånande nästan hur lite det talas om den, när det snackas Trumper är det oftast Sandalwood (fin men i sötaste laget för min smak) som nämns. Utöver de två så har jag bara erfarenhet av Paisley som jag gillar och har flaska (och duschgel) av. Vilka har du testat och kan rekommendera?
Havana och Lavender Water är dom jag testat och har hemma. Har en sample på Paisley, som jag nog kommer slå till på också.
Havana känns riktigt bra året runt, passar lika bra en mild vinterdag som en varm sommarkväll.
Lavender Water kör jag på skogspromenad under våren eller när jag känner mig lite tantig.
I övrigt kör jag Trumpers rakkräm och aftershave balm, bland annat.

• Like
Reactions: S.L
Amouage Enclave
Casamorati Fiero
Amouage Meander
Roja Elysium Eau Intense (atomizer krånglar lite, suger luft ibland)
Dior Purple Oud
Amouage Lyric man
Roja A Midsummer Dream
Amouage Boundless
Casamorati Mefisto
Amouage Imitation man
Penhaligon's Halfeti
Memo Paris Vaadhoo
Dior Tobacolor

Senast ändrad:
Mycket trevlig tråd att följa! Har kommit till insikt efter 25+ flaskor (gissningsvis nybörjarsiffror i det här sällskapet) att man börjar fastna i det här träsket också.
Sitter och letar freshies inför vår- och sommarkvällarna, någon som sitter på ett par tips? Gärna utan alltför mycket citrus i noterna.

Dagens:
IMG_6405.jpeg

Mycket trevlig tråd att följa! Har kommit till insikt efter 25+ flaskor (gissningsvis nybörjarsiffror i det här sällskapet) att man börjar fastna i det här träsket också.
Sitter och letar freshies inför vår- och sommarkvällarna, någon som sitter på ett par tips? Gärna utan alltför mycket citrus i noterna.

Dagens:
IMG_6405.jpeg

Välkommen till världens bästa beroende!
William Burroughts beskrev knark som den ulitmata produkten:

"Junk is the ideal product...the ultimate merchandise. No sales talk necessary. The client will crawl through a sewer and beg to buy... The junk merchant does not sell his product to the consumer, he sells the consumer to his product."

Samma princip gäller för parfymer. Efter bara en kort tid så sitter man där med 62 oud-parfymer och tycker det är fullt rimligt att addera en 63:e för den har en nyans av stenålderslagrat kamelbajs välsignat av en sultan som dog för 800 år sen.

Dagens:
IMG_6405.jpeg
Tycker Marc-Antoine Barrois - Ganymede var en trevlig sommardoft på sitt sätt.

Välkommen till världens bästa beroende!
William Burroughts beskrev knark som den ulitmata produkten:

"Junk is the ideal product...the ultimate merchandise. No sales talk necessary. The client will crawl through a sewer and beg to buy... The junk merchant does not sell his product to the consumer, he sells the consumer to his product."

Samma princip gäller för parfymer. Efter bara en kort tid så sitter man där med 62 oud-parfymer och tycker det är fullt rimligt att addera en 63:e för den har en nyans av stenålderslagrat kamelbajs välsignat av en sultan som dog för 800 år sen.
Farlig tråd det här... Tror jag är på god väg redan, sitter och resonerar kring lite nya köp som en "investering" och börjat snickra på en inköpslista.

Tycker Marc-Antoine Barrois - Ganymede var en trevlig sommardoft på sitt sätt.
Den där verkar riktigt intressant. Mycket uppskattat tips!

Tillbaka
Topp