Nej, du har helt rätt. Aventus är inget för mig. Har visserligen inte provat "cologne"-varianten. För mycket YouTube-tittande har nog gjort mig lite avigt inställd till allt med Aventus, handen på hjärtat. Men den ärliga åsikten om original Aventus är "tumme ner" för mig. Mandarino Di Amalfi låter jättesmaskig, men har den någon longevity?
Luktade faktiskt på den häromdagen. Jag håller med, den luktar faktiskt riktigt friskt och trevligt. En 10-poängare i doft. Men sen har vi det där med AdP och performance....
Antecknat.
Ja, det var det jag hade räknat ut på förhand!

Haha, det var väl en av de största forumhajparna som ägt rum? Ja, det står en ca: 95ml av den varan här hemma redan. Den är jäkligt frisk, som alla i denna tråden vet, men det är vetivern i drydownen som jag inte gillar. Jag kommer definitivt sälja av min, nästa gång jag gör en gallring på hyllorna.
Hur är "Nio"? Den är inte för neroli-inriktad? Jag gillar neroli, men det kan bli lite feminint av det hela också, så vill ha något mer citron-aktigt kanske.
Uden Overdose måste jag lägga vantarna på ett sample.
En doft som påminner om Arancia di Capri, men som har en longevity som en Xerjoff... Finns det?
Xerjoff Renaissance ligger bra till.
Profumum Acqua Viva - Ingen som testat?
Nishane Colognise - kanske?