• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:

Dior homme intense från 2015

En av mina absoluta favoriter!

20211107_130008.jpg

Slog till på ett par Creed igår. Royal Oud visste jag redan att jag skulle ha, till skillnad mot OV. Jag som inte ens gillar vetiver föll pladask för denne. Ska bli fin när vädret ändrar riktning. En väldigt lätt och barmhärtig vetiver, med en öppning kraftigt åt citrushållet som dessutom hänger kvar en bra tid. Klart nöjd med skörden!
PXL_20211107_173614085.jpg

Jag som gillar vetiver i alla dessformer har varit nyfiken på OV. Sticker den ut på något sätt eller är den en i allmänhet fräsch doft?

Jag som gillar vetiver i alla dessformer har varit nyfiken på OV. Sticker den ut på något sätt eller är den en i allmänhet fräsch doft?
Väldigt fräsch öppning, ser sommaren framför mig. Jag får mycket citrus/lime i öppningen som varar ner en bit in i drydownen där den fortsätter som en väldigt ren och frisk vetiver, utan det smutsiga jordiga inslaget. I allmänhet väldigt fräsch men absolut inte tråkig. Men om den sticker ut vet jag inte, är ingen vetiverexpert, snarare avigt inställd till den noten, men här är den för en gångs skull bara bra!

Vilken är er favorit-fougere?

Min är TF Beau de jour, men jag har inte testat jättemånga olika. Söker ny doft inom genren. Eller blir det en backup av BDJ istället :D

Penhaligons Sartorial?

Älskar lavendelnoten.

Min är TF Beau de jour, men jag har inte testat jättemånga olika. Söker ny doft inom genren. Eller blir det en backup av BDJ istället :D

Penhaligons Sartorial?

Älskar lavendelnoten.
Långt ifrån min favoritkategori men skulle säga:
1. TF - Fougere D’argent
2. Roja - Scandal Parfum
3. MFK - Pluriel
4. Xerjoff - Mefisto Genti

@S.L har facit!

Penhaligons Sartorial?

Älskar lavendelnoten.
Fougere genren är förvånansvärt bred och spannet är stort med väldigt många olika variationer på temat, så för mig iaf kan det variera lite med årstid precis som dofter rent generellt. Men gillar du TF BDJ såpass (vilket jag också gör!) så skulle jag rekommendera att testa dessa:

Bubblare som tar ut svängarna åt lite olika håll:

Väntar just nu på att få hem dekant av denna som jag har höga förväntningar på:

Har säkert glömt många…

Fougere genren är förvånansvärt bred och spannet är stort med väldigt många olika variationer på temat, så för mig iaf kan det variera lite med årstid precis som dofter rent generellt. Men gillar du TF BDJ såpass (vilket jag också gör!) så skulle jag rekommendera att testa dessa:

Har säkert glömt många…

95% av icke-bubblarna är :heart:!

Magisk lista!

Har säkert glömt många…

Det var ett gäng riktigt bra förslag. Nicolai New York intense, kvalité rakt igenom, men jag hade lite svårt för mossnoten när jag ägde den...annars är den sjukt bra och kvalitativ!

MFK Masculin Pluriel står nog högst i kurs på köpa-listan, vad gäller den typen av dofter...fina grejer

Har säkert glömt många…
Du glömde min absoluta favorit :)

• Like
Reactions: S.L
Tillbaka
Topp