Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Billig och kanske något gubbig, men Zino (Davidoff) edt är väl värt ett beaktandeFörslag på mörk manlig sensuell/sexig höst/vinterdoft? Tänker mig främst för dejter och liknande.
Jag som gillar vetiver i alla dessformer har varit nyfiken på OV. Sticker den ut på något sätt eller är den en i allmänhet fräsch doft?Slog till på ett par Creed igår. Royal Oud visste jag redan att jag skulle ha, till skillnad mot OV. Jag som inte ens gillar vetiver föll pladask för denne. Ska bli fin när vädret ändrar riktning. En väldigt lätt och barmhärtig vetiver, med en öppning kraftigt åt citrushållet som dessutom hänger kvar en bra tid. Klart nöjd med skörden!
![]()
Minusgrader???DD: Xerjoff - Naxos
Passar ypperligt när det är minusgrader ute.
![]()
Var -2 i Karlskoga på morgonenMinusgrader???
Håller med @Hitsville. Musc Ravageur är den ultimata dejtdoften...Utöver det som @Tjabo nämnt hade jag kikat på Musc Ravageur också. Au Coer Du Desert från Andy Tauer är visserligen inte särskilt mörk men en förbaskat fin kryddig amber som är värd att kika på.
Väldigt fräsch öppning, ser sommaren framför mig. Jag får mycket citrus/lime i öppningen som varar ner en bit in i drydownen där den fortsätter som en väldigt ren och frisk vetiver, utan det smutsiga jordiga inslaget. I allmänhet väldigt fräsch men absolut inte tråkig. Men om den sticker ut vet jag inte, är ingen vetiverexpert, snarare avigt inställd till den noten, men här är den för en gångs skull bara bra!Jag som gillar vetiver i alla dessformer har varit nyfiken på OV. Sticker den ut på något sätt eller är den en i allmänhet fräsch doft?
Morgonens köptips..
Morgonens köptips..
Robin är soft! Köpt en hel del av honom. Jobbar numer även på Gents.
Tyvärr vill jag inte dofta hasselnötstårta. @Notorious Niklas däremot ... han gillar hasselnötstårta mer än Kicki Danielsson älskar falukorv!
Ja risk för att man luktar som ett kryddskåp med den.. De har prickat in många matlagnings örter; timjan, basilika o rosmarinLåter lite intressant men basilikanoten gör mig orolig..
![]()
![]()
Långt ifrån min favoritkategori men skulle säga:Vilken är er favorit-fougere?
Min är TF Beau de jour, men jag har inte testat jättemånga olika. Söker ny doft inom genren. Eller blir det en backup av BDJ istället
Penhaligons Sartorial?
Älskar lavendelnoten.
Vilken är er favorit-fougere?
Min är TF Beau de jour, men jag har inte testat jättemånga olika. Söker ny doft inom genren. Eller blir det en backup av BDJ istället
Penhaligons Sartorial?
Älskar lavendelnoten.
Fougere genren är förvånansvärt bred och spannet är stort med väldigt många olika variationer på temat, så för mig iaf kan det variera lite med årstid precis som dofter rent generellt. Men gillar du TF BDJ såpass (vilket jag också gör!) så skulle jag rekommendera att testa dessa:Vilken är er favorit-fougere?
Penhaligons Sartorial?
Älskar lavendelnoten.
Fougere genren är förvånansvärt bred och spannet är stort med väldigt många olika variationer på temat, så för mig iaf kan det variera lite med årstid precis som dofter rent generellt. Men gillar du TF BDJ såpass (vilket jag också gör!) så skulle jag rekommendera att testa dessa:
Bubblare som tar ut svängarna åt lite olika håll:
Väntar just nu på att få hem dekant av denna som jag har höga förväntningar på:
Har säkert glömt många…
Fougere genren är förvånansvärt bred och spannet är stort med väldigt många olika variationer på temat, så för mig iaf kan det variera lite med årstid precis som dofter rent generellt. Men gillar du TF BDJ såpass (vilket jag också gör!) så skulle jag rekommendera att testa dessa:
Har säkert glömt många…
Du glömde min absoluta favoritFougere genren är förvånansvärt bred och spannet är stort med väldigt många olika variationer på temat, så för mig iaf kan det variera lite med årstid precis som dofter rent generellt. Men gillar du TF BDJ såpass (vilket jag också gör!) så skulle jag rekommendera att testa dessa:
Har säkert glömt många…
Absolut, har som sagt säkert glömt flera.Du glömde min absoluta favorit
Vilken är er favorit-fougere?
Penhaligons Sartorial?
Älskar lavendelnoten.
Gillar man Penhaligon's Sartorial så kommer man älska MDCI Invasion BarbareAbsolut, har som sagt säkert glömt flera.
Även Creed BDP och Davidoff Zino förtjänar att nämnas i sammanhanget.