• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Ja, dem får nog många frågor, väldigt ohållbart i längden.
Med tanke på att det är en av de mest kopierade parfymerna/tillverkarna, så är ju risken högre att den
inte är legit med tanke på hur mycket fakes det finns. Inköpsstället lär ju vara din bästa
vägvisare här. Vad säger magkänslan?
Magkänslan är att den är legit.
Den är som sagt inköpt på Harmoniq.se , ingenting är omöjligt men känns osannolikt att de skulle kränga fakes. Hade det inte varit för placeringen av PARFUM texten så hade jag aldrig ens reflekterat över saken. Och ärligt talat, känns den textplaceringen som en sak som en fake tillverkare skulle kunna missa? Tveksamt. Kan ju också kontakta Harmoniq i ärendet men gissar att deras svar sannolikt blir ganska så lika generiskt och intetsägande…

Den är som sagt inköpt på Harmoniq.se , ingenting är omöjligt men känns osannolikt att de skulle kränga fakes. Hade det inte varit för placeringen av PARFUM texten så hade jag aldrig ens reflekterat över saken. Och ärligt talat, känns den textplaceringen som en sak som en fake tillverkare skulle kunna missa? Tveksamt. Kan ju också kontakta Harmoniq i ärendet men gissar att deras svar sannolikt blir ganska så lika generiskt och intetsägande…
Skulle också säga att sannolikheten att en fake skulle ha texten där är liten… större risk att det blir fel i normala produktionsflödet.

På tal om fakes, såg en kul grej online. Flaskan ser till synes ok ut men presentation är helt felaktig. Hur kan man missa en sådan enkel grej!? När man uppenbarligen ansträngt sig med flaskan.

56F1BDE8-E354-4E8A-9764-755B960E2528.jpeg

Jag gjorde samma jämförelse för någon dag sedan. För mig har den tydligt AdG DNA, men där profumo går åt lite mer djup tycker jag essenza går åt mer citrus/hydroxan.
Håller definitivt med om att Essenza har tydligt AdG DNA. Profumo är riktigt fräsch och trevlig men denna är ännu fräschare med mer citrus som du skriver 😊.

• Like
Reactions: bvb
Ja, det förvånar mig inte ett dugg. Det är väl det enda rimliga till slut, när alla andra kategorier är slut...

Jag har ju aldrig brytt mig nämnvärt om vad som är manligt/kvinnligt inom doft men dessa är ju liksom klassikernas klassiker!

Nån som testat Shalimar och Mitsuoko? (Nej, Diaghilev räknas inte).

Jobbig respons om du väljer att kränga den vidare bara! :drowning: 😄

Jag har ju aldrig brytt mig nämnvärt om vad som är manligt/kvinnligt inom doft men dessa är ju liksom klassikernas klassiker!

Nån som testat Shalimar och Mitsuoko? (Nej, Diaghilev räknas inte).
Aldrig testat Shalimar men varit sjukt nära att dra hem den blint vid ett flertal tillfällen, fast till henne då. Man borde kanske passa på nu förresten?

Jobbig respons om du väljer att kränga den vidare bara! :drowning: 😄
Flaskan är nog osäljbar skulle jag tro, känner mig just nu inte heller helt bekväm med att splitta från den. Vill nån i tråden som känner till historien testa så är det lugnt men lägger inte till den i min lista iaf. Blir intressant att se framöver om det poppar upp nån likadan flaska.

Aldrig testat Shalimar men varit sjukt nära att dra hem den blint vid ett flertal tillfällen, fast till henne då. Man borde kanske passa på nu förresten?

Jag skulle beskriva den som unisex men lutande åt kvinnor. Riktigt jävla bra dessutom.
Har denna på mig nu:

Den är lite samma. Inte doftmässigt men unisex lutande åt det feminina. Använder den inför sänggående. Typisk KD.

Kul!
Min lista varierar men just nu skulle jag säga att toppen nu är:
  • Enigma PH
  • Sweetie Aoud
  • PDLN3
  • Reckless
  • Qatar
  • Danger
  • Amber Aoud

Min lista: (ingen inbördes ordning)

Aoud
Amber aoud
Enigma (bägge men PH har jag nu)
Danger PH (bägge är bra)
Semi bespoke no 4
Great Britain

Är också svårt sugen på att testa Qatar - kan bli ett blindköp.

Min lista: (ingen inbördes ordning)

Aoud
Amber aoud
Enigma (bägge men PH har jag nu)
Danger PH (bägge är bra)
Semi bespoke no 4
Great Britain

Är också svårt sugen på att testa Qatar - kan bli ett blindköp.
Dutch auction på Great Britain nu.

Dutch auction på Great Britain nu.

Ser!
Men det är så jävla mycket pengar. 😭

Om allt snack om Roja fortsätter här kommer det bli jag som ger en teckning till min dotter i julklapp istället för tvärtom.
+1. Teckningar till barnen och en kritmålning till sambon.

Har letat efter nästa trevliga doft ett tag nu och hade bestämt mig för Luxor från Xerjoff, men allt prat om Sweetie Aoud har gjort mig löjligt sugen. Vet att det är två helt olika parfymer, men känns ändå bananas att lägga närmare 8 papp för 2 parfymer. Iaf för mig.

Om allt snack om Roja fortsätter här kommer det bli jag som ger en teckning till min dotter i julklapp istället för tvärtom.
+1. Teckningar till barnen och en kritmålning till sambon.

Har letat efter nästa trevliga doft ett tag nu och hade bestämt mig för Luxor från Xerjoff, men allt prat om Sweetie Aoud har gjort mig löjligt sugen. Vet att det är två helt olika parfymer, men känns ändå bananas att lägga närmare 8 papp för 2 parfymer. Iaf för mig.

SecondhandSorrowfulAndeancat-max-1mb.gif

Tack! Att köpa Roja med 40% rabatt känns ju lite som att hitta en Daytona till listpris.
Vill minnas att jag tyckte den var riktigt skaplig när jag testade den för ett par år sen. Vi får hoppas jag minns rätt. 😊

Jag blev säkert lurad på samma sätt som jag är övertygad om att Rolex är så jäkla bra. Men jag testade den för en månad sen och då var jag riktigt imponerad. Ruskigt djup.

Jag blev säkert lurad på samma sätt som jag är övertygad om att Rolex är så jäkla bra. Men jag testade den för en månad sen och då var jag riktigt imponerad. Ruskigt djup.
Ja jag var naturligtvis lite ironisk. Det är förmodligen den bästa läderdoft jag testat. Och då har jag ändå bara testat den som hastigast vid ett tillfälle.
Jag har en flaska Fetish sen tidigare och även testat Puredistance M, så jag vet ju att han kan sin läder.

Tillbaka
Topp