Goddag. Kollega på jobbet hemtade den för test. Parfym olja. Glömde namnet. Han sa 10ml kostade 11 lax
![]()
Låter som Kampuchea Noir! Jag behöver uppenbarligen bättre kollegor, ingen tar med sig oljor åt mig

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Goddag. Kollega på jobbet hemtade den för test. Parfym olja. Glömde namnet. Han sa 10ml kostade 11 lax
![]()
Jag tog på mig säkert 0,5 gr.. Nu jag e skyldig han 500kr..Låter som Kampuchea Noir! Jag behöver uppenbarligen bättre kollegor, ingen tar med sig oljor åt mig![]()
Side effectOm man ska prova sig på blindköp på Initio. Vilken/vilka ska man gå på? Gärna en nu för vinter en för varmare väder om det finnes.
Oud for greatness?
Utveckla gärnaSide effect![]()
stort +1 på Side Effect, tycker den är deras klart bäst (vinter)doft. Oud for Greatness tyckte jag var rätt tråkig när jag samplade den ärligt talat. Side Effect är relativt söt Tobac, Rom och Vanilj (och jag skulle säga sandelträ oxå även att det inte listas på Fragrantica). Den har likheter med PdM Carlisle och Mancera Red Tobacco, jag samplade alla 3 och fastnade till 100% för Side Effect för ngt år sedan (sen har jag precis får hem Red Tobacco oxå på BF rea!).Om man ska prova sig på blindköp på Initio. Vilken/vilka ska man gå på? Gärna en nu för vinter en för varmare väder om det finnes.
Oud for greatness?
Doftar gott och sitter på huden i evigheterUtveckla gärnasom vinterdoft eller sommardoft xD är sugen på greatness förbatt flaskan är snygg. Haha
Vinter doft! Skulle aldrig våga bära den på sommaren självUtveckla gärnasom vinterdoft eller sommardoft xD är sugen på greatness förbatt flaskan är snygg. Haha
Kan inte säga ngt om PdM, men finns det någon endaste parfym på Fragrantica som är fri från kommentarer där ngn hävdar reformulering? (tycker det gödslas friskt med påstående om reformulering hit o dit utan ngn som helst uppbackning där.)Kikar runt på PDM...verkar som att flera av dem har formulerats om ifall man ska tro Fragantica?
Förändringar beskrivs bland annat på Herod och Carlisle...och minns att @Reverso kommenterade att han upplevde skillnad på just Carlisle när han testade nu gentemot tidigare.
Någon som kan bekräfta eller dementera?
Hahah true that, men samtidigt finns det ju tydliga formulationsskillnader ibland...exempelvis Dior homme intense....gillar verkligen inte alls nuvarande eller föregående formula men har en flarra från 2016 som är guld.Kan inte säga ngt om PdM, men finns det någon endaste parfym på Fragrantica som är fri från kommentarer där ngn hävdar reformulering? (tycker det gödslas friskt med påstående om reformulering hit o dit utan ngn som helst uppbackning där.)
Side effect![]()
stort +1 på Side Effect, tycker den är deras klart bäst (vinter)doft. Oud for Greatness tyckte jag var rätt tråkig när jag samplade den ärligt talat. Side Effect är relativt söt Tobac, Rom och Vanilj (och jag skulle säga sandelträ oxå även att det inte listas på Fragrantica). Den har likheter med PdM Carlisle och Mancera Red Tobacco, jag samplade alla 3 och fastnade till 100% för Side Effect för ngt år sedan (sen har jag precis får hem Red Tobacco oxå på BF rea!).
Definitivt inte deras senaste - Oud for Happiness iaf... Kanske kliver någon på tårna nu (högst personlig åsikt detta) men vilken jävla fontanellkrasch parfymören måste haft när den skapades.Om man ska prova sig på blindköp på Initio. Vilken/vilka ska man gå på? Gärna en nu för vinter en för varmare väder om det finnes.
Oud for greatness?
Jag har den i min önskelistaDet blev en side effecttack
Sedley, men där ska man tydligen vara noga med att få en senare batch då den initialt var riktigt usel i performance. Percival är också poppis.Hej till alla Klocksnacks parfym älskare! Kan ni tipsa någon sommardoft från Parfums de Marly, som ni har testat själv?
Inte hittat ngn Grand Soir med BF erbjudande?Mycket fin! Vet inte om jag ska slå till på Grand Soir, Ani eller Oajan. Någon blir det förhoppningsvis om rätt BF-erbjudande dyker upp. Kanske Grand Soir iom omformuleringarna som påstås träda i kraft snart.
Nej (jag har testat alla utom Greenley, det jag hört om den har inte varit bra).Hej till alla Klocksnacks parfym älskare! Kan ni tipsa någon sommardoft från Parfums de Marly, som ni har testat själv?
Hade en senare batch och den var ett skämt (och då är jag inte något performance freak precis).Sedley, men där ska man tydligen vara noga med att få en senare batch då den initialt var riktigt usel i performance. Percival är också poppis.
Brukar sällan vara rea på nk. Tror dock dom kör med trippla poäng eller liknande idag. 200kr rabatt per 1000kr på NK beautyNån som vet om det är några bra rabatter på plats hos NK Gbg?
Har själv haft Percival, Seedley och Galloway tidigare men ingen blev riktigt långvarig. Favoriten är Darley av alla ”freshies” från PdM. ”Råka” nypa den sista flarran från Boozt idagHej till alla Klocksnacks parfym älskare! Kan ni tipsa någon sommardoft från Parfums de Marly, som ni har testat själv?
Sant, Darley är riktigt bra!Har själv haft Percival, Seedley och Galloway tidigare men ingen blev riktigt långvarig. Favoriten är Darley av alla ”freshies” från PdM. ”Råka” nypa den sista flarran från Boozt idag.
Det är den verkligenSant, Darley är riktigt bra!
Tänkte inte på den som freshie men det är den ju.
Enda PdM som jag inte sålt vidare ganska snabbt (tvärtom köpte jag backup av den).Det är den verkligen. Använde flitigt 10ml dekanten av Darley i sommars som jag köpte av dig. Var riktigt trevlig i högvärmen
.