• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Goddag. Kollega på jobbet hemtade den för test. Parfym olja. Glömde namnet. Han sa 10ml kostade 11 lax 😳🤷‍♂️🤦‍♂️
IMG_20190706_022824.jpg

Låter som Kampuchea Noir! Jag behöver uppenbarligen bättre kollegor, ingen tar med sig oljor åt mig 😂

Kommer hem på lunchrasten, kollar posten och ser att jag fått brev ifrån @Hitsville som snällt nog erbjöd sig att skicka ett litet sample av Havanne Vanille alldeles gratis....

Märker att brevet är lite tyngre än vad man förväntar sig av en dekant....

Öppnar och ser detta:
20211126_122615.jpg

Du gjorde min dag @Hitsville! 😁😁Supertacksam! Och ser du mig publicera något som du blir nyfiken på så hit me up så löser jag dekant till dig!

Om man ska prova sig på blindköp på Initio. Vilken/vilka ska man gå på? Gärna en nu för vinter en för varmare väder om det finnes.

Oud for greatness?

Om man ska prova sig på blindköp på Initio. Vilken/vilka ska man gå på? Gärna en nu för vinter en för varmare väder om det finnes.

Oud for greatness?
stort +1 på Side Effect, tycker den är deras klart bäst (vinter)doft. Oud for Greatness tyckte jag var rätt tråkig när jag samplade den ärligt talat. Side Effect är relativt söt Tobac, Rom och Vanilj (och jag skulle säga sandelträ oxå även att det inte listas på Fragrantica). Den har likheter med PdM Carlisle och Mancera Red Tobacco, jag samplade alla 3 och fastnade till 100% för Side Effect för ngt år sedan (sen har jag precis får hem Red Tobacco oxå på BF rea!).

Kikar runt på PDM...verkar som att flera av dem har formulerats om ifall man ska tro Fragantica? 🤔

Förändringar beskrivs bland annat på Herod och Carlisle...och minns att @Reverso kommenterade att han upplevde skillnad på just Carlisle när han testade nu gentemot tidigare.

Någon som kan bekräfta eller dementera?

Kikar runt på PDM...verkar som att flera av dem har formulerats om ifall man ska tro Fragantica? 🤔

Förändringar beskrivs bland annat på Herod och Carlisle...och minns att @Reverso kommenterade att han upplevde skillnad på just Carlisle när han testade nu gentemot tidigare.

Någon som kan bekräfta eller dementera?
Kan inte säga ngt om PdM, men finns det någon endaste parfym på Fragrantica som är fri från kommentarer där ngn hävdar reformulering? (tycker det gödslas friskt med påstående om reformulering hit o dit utan ngn som helst uppbackning där.)

Kan inte säga ngt om PdM, men finns det någon endaste parfym på Fragrantica som är fri från kommentarer där ngn hävdar reformulering? (tycker det gödslas friskt med påstående om reformulering hit o dit utan ngn som helst uppbackning där.)
Hahah true that, men samtidigt finns det ju tydliga formulationsskillnader ibland...exempelvis Dior homme intense....gillar verkligen inte alls nuvarande eller föregående formula men har en flarra från 2016 som är guld.

Får nog dra hem ett par PDM samples från Gents :)

stort +1 på Side Effect, tycker den är deras klart bäst (vinter)doft. Oud for Greatness tyckte jag var rätt tråkig när jag samplade den ärligt talat. Side Effect är relativt söt Tobac, Rom och Vanilj (och jag skulle säga sandelträ oxå även att det inte listas på Fragrantica). Den har likheter med PdM Carlisle och Mancera Red Tobacco, jag samplade alla 3 och fastnade till 100% för Side Effect för ngt år sedan (sen har jag precis får hem Red Tobacco oxå på BF rea!).

Det blev en side effect :) tack

Har handlat alles för mkt. vinterdofter nu.
Om man skulle passa på att knipa något för varmare dagarna nu i dessa rea-tider. Några tips? Köpt en Ysl Le Parfume.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp