• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

A060B778-9746-4F98-8821-B4871EBF788B.jpeg
Ser onekligen bekant ut

Då har @bleppo varit så snäll att hjälpa till att övervinna systemet, italienarna och maffiasyndikatet. KS var helt enkelt starkare. Här hjälps vi åt att gräva gropen djupare än ett simpelt träsk, och när inte den ena kan handla - så handlar den andra åt en istället! 😁

Stort tack bleppo! Creed MI på väg!

Nyfiken på vad du tycker om ffa Vanille Havanne och Sultan! 🙂
Får rätta mig lite ang Sultan 🤔 drog ju på en spray på kvällen...vid läggdags hade en stor del av det söta försvunnit och luktade riktigt mycket choklad? Typ som en chokladmuffin? 🤔😄

Med det sagt får jag prova den några gånger till för att bilda mig en verklig uppfattning, stor skillnad på öppning och dry down!

Vet inte om det nämnts i tråden (ber om ursäkt i så fall) men Sniph erbjuder prenumeration för 95 kr/mån under black week med koden 40FOREVER. Ingen tidsbegränsning, så 95 kr gäller tills du själv säger upp prenumerationen. Jag personligen tycker Sniph är riktigt smidigt, har hittat flera pärlor genom dem.

Jag har gjort en liknande grej hos collect and bottle… De som kör stora skuggan.

Blev en riktig tågkrasch till doft som jag skapade men det var jäkligt roligt.
Haha! Ja jag kan tänka mig att jag också kommer massakrera min doft 😂

har listat noter som jag vanligtvis gillar men dom lär ju krocka väl i flaskan. Hur mkt tar man av vardera not lixom 🤷🏼

Haha! Ja jag kan tänka mig att jag också kommer massakrera min doft 😂

har listat noter som jag vanligtvis gillar men dom lär ju krocka väl i flaskan. Hur mkt tar man av vardera not lixom 🤷🏼
Man fick väldigt bra hjälp kring mängd och komponerandet av vad som bör vara i top, mitt och bas men oaktat det så är det inte lätt att komponera ett mästerverk på en timme eller två… :)

Man fick väldigt bra hjälp kring mängd och komponerandet av vad som bör vara i top, mitt och bas men oaktat det så är det inte lätt att komponera ett mästerverk på en timme eller två… :)

I searching for Blamage (Nasomatto) är Alessandro Gualtieri inte klar på 1,5 år. Fan vet om Blamage är ett mästerverk ändå men det kan tydligen ta en jävla tid att komponera en doft.

Mycket positivt intryck av Vanille Havanne! Ganska boozy och tobak i öppningen och superfin vanilj i dry downen 😀

Sprayade nyss på lite av sultan och den är nog lite i sötaste laget tyvärr, väldigt mycket mörka bär och dadlar! Väldigt gourmand 🙂

Vad tycker du om Sultan?

Jag älskar Sultan. Visst är den söt men för mig balanserar den på rätt sida av gränsen, vaniljen är något alldeles särskilt. Tillsammans med röken blir det magi!

Två jävligt roliga timmar avslutade. Hade en ganska stark bild av vad jag ville skapa och vilka noter jag ville leka med, blev några som föll bort när jag luktade på dem individuellt och andra som överraskade och tog deras plats. Det blev en trätung historia med nyanser av mysk, frukt, viol och lite sälta.

Nu ska den tydligen stå och marinera i två veckor innan man kan använda den på riktigt.. men här ser ni vilka noter som jag landade i och hur slutresultatet ser ut. 😊

En aktivitet som jag säkert kommer göra om. Rekommenderas för er som bor i Sthlm!

D53F317D-8383-4C46-BB43-0F6E30A74D03.jpeg

8A614B34-30DD-4728-9EE9-F0FCF9E20FA5.jpeg

Två jävligt roliga timmar avslutade. Hade en ganska stark bild av vad jag ville skapa och vilka noter jag ville leka med, blev några som föll bort när jag luktade på dem individuellt och andra som överraskade och tog deras plats. Det blev en trätung historia med nyanser av mysk, frukt, viol och lite sälta.

Nu ska den tydligen stå och marinera i två veckor innan man kan använda den på riktigt.. men här ser ni vilka noter som jag landade i och hur slutresultatet ser ut. 😊

En aktivitet som jag säkert kommer göra om. Rekommenderas för er som bor i Sthlm!

D53F317D-8383-4C46-BB43-0F6E30A74D03.jpeg

8A614B34-30DD-4728-9EE9-F0FCF9E20FA5.jpeg
Jag är ruggigt sugen på att köra en vända till jag med, framförallt nu när man vet lite hur det går till.
Skulle definitivt göra lite mer research innan den här gången. Förra var lite mer ”wing it”

Jag är ruggigt sugen på att köra en vända till jag med, framförallt nu när man vet lite hur det går till.
Skulle definitivt göra lite mer research innan den här gången. Förra var lite mer ”wing it”
Tänkte på att det vore kul om man va ett gäng likasinnade som gick dit.

Jag lär åka dit igen och skapa något tyngre. Fanns ju massvis med grejer som luktade gott men som inte gick ihop denna gång

Tillbaka
Topp