• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Första posten i denna tråd efter ett nyvaknat och senkommet intresse för detta med dofter. Känns lätt oroande att efter några veckors förkovran inse att detta hål kan likt klockor vara hur djupt och dyrt som helst... :nailbiting: Ser fram att delta mer här framöver! Och idag luktar jag som en vandrande Mojito (funkar betydligt bättre än det kanske låter, jag lovar!) mha denna doft:
0EF62C4A-20DE-4710-8560-49D63412EB76.jpeg

Senast ändrad:
Första posten i denna tråd efter ett nyvaknat och senkommet intresse för detta med dofter. Känns lätt oroande att efter några veckors förkovran inse att detta hål kan likt klockor vara hur djupt och dyrt som helst... :nailbiting: Ser fram att delta mer här framöver! Och idag luktar jag som en vandrande Mojito (funkar betydligt bättre än det kanske låter, jag lovar!) mha denna doft:

Den är grym!
De har många udda och roliga dofter. Tom from Finland och am i trash är riktigt bra.

• Like
Reactions: S.L
Parfymer är ett mycket trevligt intresse men kan som du skriver bli hur dyrt som helst.
Har idag på mig Virgin Island Water, så själv luktar jag som en vandrande Pina Colada.

Den är grym!
De har många udda och roliga dofter. Tom from Finland och am i trash är riktigt bra.
I mina irrvandringar på Fragrantica/Basenotes/Parfumo etc snubblade jag på några målande beskrivningar som gjorde att jag blindköpte denna i 100ml och har absolut inte ångrat det, riktigt grym och fräsch mintdoft (mojitoliknelsen är rätt träffande). Men huset som sådant har jag inga andra erfarenheter av ännu. Har börjat läsa på mer om deras olika dofter och det verkar ju spreta rejält och ofta med en skön portion humor, tar tacksamt emot tips!

Körs det några swaps etc i denna tråd eller hanteras sånt bättre i större grupper på FB?

Känner att jag måste ta ett break från parfymer ett tag. Det eskalerade när jag blev medlem på FB's parfymforum och började snacka med ett par sköna lirare. Vips så hade jag köpt 8 nya parfymer på 1 gång. Måste hålla hårt i degen nu. Är så jävla dålig på att testa innan jag köper också så ofta gillar jag dom inte och då kommer de säkert dyka upp en och annan här på köp & sälj ... :bag:

Edit:

De 8 var dessa,

1. Bvlgari Aqva Amara
2. Guerlain Vetiver
3. Guerlain lhomme ideal edp
4. Guerlain lhomme ideal Cologne
5. Mancera Red Tobacco
6. Mugler Pure havane
7. Viktor & Rolf spicebomb extreme
8. Bentley for men Absolute

Känner att jag måste ta ett break från parfymer ett tag. Det eskalerade när jag blev medlem på FB's parfymforum och började snacka med ett par sköna lirare. Vips så hade jag köpt 8 nya parfymer på 1 gång. Måste hålla hårt i degen nu. Är så jävla dålig på att testa innan jag köper också så ofta gillar jag dom inte och då kommer de säkert dyka upp en och annan här på köp & sälj ... :bag:

Edit:

De 8 var dessa,

1. Bvlgari Aqva Amara
2. Guerlain Vetiver
5. Mancera Red Tobacco
6. Mugler Pure havane

Hahaha känner igen mig så fett!

Övertar snart vårdnaden av @Reverso EDT version (acqua) av denna som kom ut på K&S igår, har du testat båda eller bara EDP? Har inte testat EDTn (eller EDP för den delen), ännu ett rent blindköp... :banghead:
Mandarino EDP är ganska svag jämfört med deras andra parfymer.

Aqua EDT är svag
EDP är normala
Forte eller Intense är deras starkare dofter

Prova, helt klart bra pris på den som är ute.
Kostar över 1000kr för 50ml i vanliga fall.

• Like
I mina irrvandringar på Fragrantica/Basenotes/Parfumo etc snubblade jag på några målande beskrivningar som gjorde att jag blindköpte denna i 100ml och har absolut inte ångrat det, riktigt grym och fräsch mintdoft (mojitoliknelsen är rätt träffande). Men huset som sådant har jag inga andra erfarenheter av ännu. Har börjat läsa på mer om deras olika dofter och det verkar ju spreta rejält och ofta med en skön portion humor, tar tacksamt emot tips!

Körs det några swaps etc i denna tråd eller hanteras sånt bättre i större grupper på FB?
Har ju blivit en del swaps med forumsmedlemmar men körs främst genom bytestrådar i Lifestyle-tråden.
Lätt att köpa på sig när man är ny..har själv flera st designers som är nice men som knappt används när man börjar få upp ögonen för nicheparfymer :/

Har dessa som mest står, typ fulla 100 ml: utom bossen som är en halvfull 50ml.

Ch men
Uomo moschino
Lacoste lhomme intense
Lacoste Blanc
Hugos boss United

Alla fått skyhöga betyg på fragantica och gillar dem alla men nicheparfymerna har öppnat en ny värld.
20200522_163052.jpg

Har ju blivit en del swaps med forumsmedlemmar men körs främst genom bytestrådar i Lifestyle-tråden.
Lätt att köpa på sig när man är ny..har själv flera st designers som är nice men som knappt används när man börjar få upp ögonen för nicheparfymer :/

Har dessa som mest står, typ fulla 100 ml: utom bossen som är en halvfull 50ml.

Ch men
Uomo moschino
Lacoste lhomme intense
Lacoste Blanc
Hugos boss United

Alla fått skyhöga betyg på fragantica och gillar dem alla men nicheparfymerna har öppnat en ny värld.
20200522_163052.jpg

Ja, nicheparfymerna tar allt till en ny nivå. Att en parfym doftar gott, eller till och med jävligt gott ”räcker” inte för mig. Den måste utvecklas på ett intressant sätt och gärna vara quirky. Lustigt det där.

Hur e den där Lacosten (intense)? Hört flera fragheads som håller den högt bland sommardofterna!

Ja, nicheparfymerna tar allt till en ny nivå. Att en parfym doftar gott, eller till och med jävligt gott ”räcker” inte för mig. Den måste utvecklas på ett intressant sätt och gärna vara quirky. Lustigt det där.

Hur e den där Lacosten (intense)? Hört flera fragheads som håller den högt bland sommardofterna!
Intensen är fin! Söt, frisk, fräsch..rabarbernoter, pudrig. Av någon anledning koppplar jag doften till smaken av Dextrosol typ haha

Frugan gillar den, tycker att den luktar sött och gott men lite för starkt (vilket egentligen är positivt). Tycker performancen är bra på den, för att vara designer.

Tycker den är värd priset och förstår att många hypar den...

Har ni nåt kul att byta mot får ni hojta :)

Senast ändrad:
Äsch, nisch- och indieparfymer är ju kul.
Jag kan komma på mig själv med att planera för vilken doft jag ska ta på mig innan jobbet, efter gymmet eller efter kvällsduschen.

Utöver badrumsskåpet och badrumsbyrån så har jag en liten trälåda i vardagsrummet där jag har några av de flaskor som jag roterar mest för stunden.
Och så har jag en till liten låda i källaren där jag hämtar upp sånt som jag inte använt på länge och ställer ner det som jag tröttnat på för tillfället.
ACFA4D78-6733-483F-8A37-4F40A720CC59.jpeg

Jag kan komma på mig själv med att planera för vilken doft jag ska ta på mig innan jobbet, efter gymmet eller efter kvällsduschen.

Utöver badrumsskåpet och badrumsbyrån så har jag en liten trälåda i vardagsrummet där jag har några av de flaskor som jag roterar mest för stunden.
Och så har jag en till liten låda i källaren där jag hämtar upp sånt som jag inte använt på länge och ställer ner det som jag tröttnat på för tillfället.
Fantastiskt! Du lindrar alla andras köpångest haha :D

Edit:

De 8 var dessa,

1. Bvlgari Aqva Amara
2. Guerlain Vetiver
5. Mancera Red Tobacco
6. Mugler Pure havane
Vad tyckte du om Red Tobaccon? :)

Köpte lite samples häromdagen (ej kommit än):

Nishane hacivat
Nishane Ani
Jovoy - l art de la guerre
Jovoy - Les jeux son faiths
Parfums de Marley - Layton

Blir spännande att testa.

• Like

Sån jävla nörd, love it :heart:

Klickade hem dessa när Åhléns körde -25% helt baserat på det jag läst här då jag hade knappa 40 minuter innan erbjudandet gick ut...
IMG_20200520_101212.jpg

I väntan på leverans drog jag å testade samtliga:
TF Tobacco Vanille - kärlek vid första inandning :heart:
TF Grey Vetiver - nja...rätt trist doft som mest påminde mig om vanlig billig blocktvål från typ ICA.
Versace Eros - gillade den, inte överdrivet men tänkte ändå behålla den som en fräschare sommardoft (det är den om man jämför med de andra dofterna jag kör) tills min bättre hälft satte fingret på vad det var hon inte diggade med den doften på mig...hon köpte den till sin far för några år sen :wtf:

Klickade hem dessa när Åhléns körde -25% helt baserat på det jag läst här då jag hade knappa 40 minuter innan erbjudandet gick ut...
IMG_20200520_101212.jpg

I väntan på leverans drog jag å testade samtliga:
TF Tobacco Vanille - kärlek vid första inandning :heart:
TF Grey Vetiver - nja...rätt trist doft som mest påminde mig om vanlig billig blocktvål från typ ICA.
Versace Eros - gillade den, inte överdrivet men tänkte ändå behålla den som en fräschare sommardoft (det är den om man jämför med de andra dofterna jag kör) tills min bättre hälft satte fingret på vad det var hon inte diggade med den doften på mig...hon köpte den till sin far för några år sen :wtf:

Jag älskar inte heller TF GV. Och då älskar(!) jag ändå vetiverdofter. Allt från de skitiga (le labo tex) till de renaste (Frederic Malle). Om man vill testa en billig men sjukt bra vetiver-doft så är Lalique - Encre Noir en väldigt bra doft för inga pengar alls.

Om man gillar den vanliga klassiska AdP Colonia, vad för andra märken/sorter skulle jag uppskatta som påminner om den?

Tillbaka
Topp