• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Vilken är er all time favourite parfym? :D

Kan inte ens svara på vilka mina topp 5 är ärligt talat. Finns alldeles för många som är för bra. Men av de jag testat sista månaderna som jag älskar:

Tom Ford for men Extreme
Tom Ford - Neroli portofino forte
Tom Ford - foughere d’argent
Tom Ford - plum japonnais
Amouage - interlude
Amouage - reflection
Amouage - jubilee
Amouage - journey
Frederic Malle - vetiver extraordinaire
Frederic Malle - monsieur

Skulle kunna trippla listan på ”favoriter” utan problem. :D

Är rätt färsk på parfymer men skulle vilja köpa in nått fräscht för våren/sommaren.
Parfymer som jag äger/ägt tidigare som jag gillar:
YSL l'homme
Victor & Rolf Spicebomb
Chanel Bleu
Har spanat på Versace Eros, Prada l'homme, båda går hem hos tjejen. Dior Sauvage går däremot inte hem hos henne.
Tips på andra som kan vara värda att spana in? Mont Blanc Explorer såg jag tidigare i tråden och den verkar ju vara ett prisvärt alternativ?

Är rätt färsk på parfymer men skulle vilja köpa in nått fräscht för våren/sommaren.
YSL l'homme
Victor & Rolf Spicebomb
Chanel Bleu
Har spanat på Versace Eros, Prada l'homme, båda går hem hos tjejen. Dior Sauvage går däremot inte hem hos henne.
Tips på andra som kan vara värda att spana in? Mont Blanc Explorer såg jag tidigare i tråden och den verkar ju vara ett prisvärt alternativ?

Explorern är fin, annars rekommenderar jag Lacoste blanc och lacoste lhomme intense...kan hittas till bra pris och perfekta för sommaren :)

Båda fått grymt betyg på fragantica :)

https://www.fragrantica.com/perfume/Lacoste-Fragrances/Eau-de-Lacoste-L-12-12-White-11043.html

https://www.fragrantica.com/perfume/Lacoste-Fragrances/L-Homme-Lacoste-Intense-50828.html

Senast ändrad:
En nyfiken undran kring Layton: varför är den så omskriven här? Är det nya generationen Aqua di Parma eller? Finns den i butiken så snoken kan få inmundiga doften?

En nyfiken undran kring Layton: varför är den så omskriven här? Är det nya generationen Aqua di Parma eller? Finns den i butiken så snoken kan få inmundiga doften?

Det är nog så enkelt att det bara är en välgjord doft. Sedan är PdM inte ett parfymhus som speciellt många är bekanta med i Sverige men det är få parfymer från dem som inte håller väldigt hög klass.
Den finns i butiken!

Rive Gauche samt Polo Green är de första som dyker upp.

Sedan är Terre d'hermes fantastisk men frun gillar den ej.

Men som andra varit inne på kan listan göras mycket lång. Kul!

Så gott som full flaska :)

20200518_220121.jpg

YSL l'homme
Victor & Rolf Spicebomb
Chanel Bleu

Har testat Versace Eros (fick ett sample på flyget senast, åt bägge riktningar). Doftar sommarfräscht men sitter inte direkt länge.

Har du testat Terre d’Hermés?

Sen måste jag slå ett slag för skita i vad frugan gillar/inte gillar. Du som ska ha den på dagarna. Min hatade patchouly när jag introducerade det. Nu gillar hon det, vissa dofter, i synnerhet de mer speciella är acquired taste!

YSL l'homme
Victor & Rolf Spicebomb
Chanel Bleu
Om du vill ha en sommarfräsch parfym som är prisvärd skulle jag slå ett slag för D&G light Blue Intense. Vet att många som är mer inne på nisch-dofter kanske inte håller med mig då den är rätt generisk. Men jag tycker den funkar väldigt bra.
Perfekt att slita åt sig om man inte vill ha en superunik doft. Varvar den med Creed Millesime Imperial, bleu de Chanel och Mont Blanc Explorer nu. Har även Prada L’homme men den använder jag nästan uteslutande som kontorsdoft och kontoret har jag inte besökt på ett tag nu :)

Tror att det va @Ploprof som tipsade mig om ett set 3pack med Aqua De Parma dofter som funkat ganska bra, fräscha...

85454701-129F-46C0-8907-7C1E6F5EC084.jpeg

Den tredje Capri tog slut ganska snabbt första våren/sommarn. Blev en påfyllning, Gents har bra pris för 75ml med dusch & lotion.
F5C7306E-FB90-4B31-B7A2-571564F4398C.jpeg

Blev även en Colonia Essenza 50ml
23EE198E-CC9F-4F95-9E74-B97E02ECCD8F.jpeg

Även en Tom Ford Mandarino Amalfi är på väg in...
Provade den och Neroli Forte häromdagen.
Neroli kändes för blommig...

Vinter/höst dofterna får vila lite nu
2B238FDC-C630-4833-9B2D-36ADB64322DA.jpeg

Nice! Arancia di capri är superfin, men också en lättviktare vad avser performance för mig!
Håller med, de blåa luktar i några timmar bara. Men för priset är de suveräna.
De Tom Ford på bild är helt annorlunda i form av performance, räcker hela dagen med en spraypuff.
Läst mycket att även de blåa TF flaskorna är så, lukten sitter inte i så länge

Hört mycket gott om YSL Y Edp som sommardoft med, men inte lyckats hitta den i butik för att testa ännu :)
Blindköpte den för en vecka sen och tycker den är bra men lite över-hypad för tillfället. Den påminner om YSL l'homme en del enligt mig (nästan för mycket, sen luktar den iofs gott men jag trodde Y edp skulle vara mer annorlunda).

Fick precis hem mitt Parfums de Marly sample set och provade Layton för första gången. Riktigt Nice doft måste jag säga, ska se hur länge den sitter oxå.

För mig påminner åtminstone öppningen väldigt mycket om Histoires de Parfums Fidelis även om de egentligen inte borde lukta lika enligt doftbeskrivningen.

Någon som testat Argos Triumph of Bacchus - ska påminna rätt mycket om Red Tobacco fast utan den ehm... säregna... toppen.

Tillbaka
Topp