• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD: Tom Ford - Noir Extreme
👌😍!
47C455B8-3B85-487C-8C64-04B978939D03.jpeg

FMD: Creed Royal Oud (sample)

Öppnar upp i en fin pepprighet med inslag av citron. I bakgrunden känner man lite oud. Väldigt trevlig.

Snabb drydown till mjuk och väldigt fin sandelträ, oud är med i bakgrunden hela tiden. Helt okej sillage.

Riktigt fin doft men också lite meh. För mig inte flaskvärdig.

296131E8-9D61-4694-8475-69131076744D.jpeg

(bild från www)

Öppnar upp i en fin pepprighet med inslag av citron. I bakgrunden känner man lite oud. Väldigt trevlig.

Snabb drydown till mjuk och väldigt fin sandelträ, oud är med i bakgrunden hela tiden. Helt okej sillage.

(bild från www)

Du har bra mycket bättre näsa än jag. Får inte någon oud av den. :-/ (Men det ska ju vara oud i så du har rätt och jag har fel).

(bild från www)
Se där ja! Samma som jag själv applicerade imorse... Fina grejer. Doften kan kanske upplevas som lite "meh" möjligtvis, men känslan är där inga fel på!

Första gången jag testade den upplevde jag vad många säger: "Freshly printed paper". Andra gången hade den växt lite på mig och öppnade upp lite mer intryck. Den gick från 3/5 till 3,5/5 i den personliga betygsboken.
Tyvärr har jag inte mer att komma med än så. Det var ett tag sen den provades.
Tack, läst runt lite och flertalet skriver att dne borde ha platsen Layton har idag. Så man blir ju sugen att testa :D

Du har bra mycket bättre näsa än jag. Får inte någon oud av den. :-/ (Men det ska ju vara oud i så du har rätt och jag har fel).
Så här 3h in i doften så känner jag inte oud längre. Endast sandelträ. Sparsamt med oud i trots namnet :)
Se där ja! Samma som jag själv applicerade imorse... Fina grejer. Doften kan kanske upplevas som lite "meh" möjligtvis, men känslan är där inga fel på!
Ja det är ju en elegant doft. För en person med få dofter är denna en utmärkt kontorsdoft.

Blir ofta ganska förvånad över priserna vissa parfymer går för på Tradera. T.ex denna som avslutades igår:

Screenshot_20220207-083949.png

Imponerande. Inhandlade min egen ny för ett mindre belopp, för inte alls så länge sedan. Är det bara vi i denna tråden som har lärt oss att invänta trådens "kampanjkontrollanter" och bara smider när järnet är varmt? :pompus:

(bild från www)
Tycker många Creeds jag provat har krävt några tillfällen ihop för att man ska uppskatta dem ordentligt... Kanske det är som god design och musik, ofta tar det några gånger för att sjunka in?
Därmed inte sagt att allt faller alla i smaken förstås…Himalaya var inget för mig 😊

Tydligen lik Musk Cologne, då förstår jag att den är fin! 😁 Måste men vill inte prova fler Bortnikoff… 💸

Både Musk Cologne och Musk Khabib är grymma. Tyvärr innehåller de äkta musk vilket gör att jag inte kan använda dem. Vet inte varför jag inte klarar det, äter kött. Min familj har jagat i 250 år (iaf) inklusive jag. Men i parfym så får jag inte ihop det.

Denna innehåller förvisso ambergris. Men valar får ju inte jagas och de spottar ju ur sig skräpet frivilligt så jag utgår från att han inte mördat npgot för att få tag i det!

Tillbaka
Topp