• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Jag vill höra en lite mer utförlig recension av Musk Aoud sen! 😍 Kul att du gillade den!
Den e lite rolig. Den tillhör det som jag klassificerar som den hösta nivån i parfym världen. En parfym som är gjord med bra råvaror, där allt är perfekt, även flaskan.

En doft som utvecklas under timmarna. Nu 9 timmar och som inte doftar som något annat. En unik ros/citrus/cola på en bädd av trä-björk, oud och musk. Lägger sig sedan som en mycket fin dovare doft som känns lite bredare än topp och hjärtnoterna.

Påminner om min haute luxe i sin komplexa men fina utveckling. Den står väldigt långt ifrån dofter som inte utvecklas under dagen. Tex Floris Honey oud som är konstant.

Är den värd det priset? Ja, faktiskt 👍🤠
20220203_225246.jpg

Senast ändrad:
Jag tror mig sett att några handlat av Escentica tidigare.
Hur gick det, och hu lång tid tig det innan leverans?

Nu ska jag fan försöka ge det en ärlig chans och klampa ner i Rojas oud-träsk…

7766C049-F3B3-413F-93AD-B0E0D6D27CD4.jpeg
Helt missat detta inlägg.
Där har du i mitt tycke peak Roja (inom ”rimlig” prissättning, haha)
PDLN3 är så galet bra. Gillar man Sweetie Aoud så kommer man gilla den! En mörkare, mer rökig och kryddig version av Sweetie Aoud med läder i bakgrunden. Sen får du ju också Amber Aoud och Musk Aoud i setet!

Helt missat detta inlägg.
Där har du i mitt tycke peak Roja (inom ”rimlig” prissättning, haha)
PDLN3 är så galet bra. Gillar man Sweetie Aoud så kommer man gilla den! En mörkare, mer rökig och kryddig version av Sweetie Aoud med läder i bakgrunden. Sen får du ju också Amber Aoud och Musk Aoud i setet!
Kan väl tillägga, sågar du även dessa i sedvanlig @Zorin-anda, då vet jag inte om jag har något annat val än att sätta dig på ignorelistan… 😂

Väldigt trevligt när man får random komplimanger ute på stan att man luktar himla gott, först en tjej i kön på ICA sen frisören. Oud for greatness levererar.

Beställde 10ml av Floris Honey Oud, Leather Oud och A Rose For.. förväntansfull, har ni någon erfarenhet av dessa? Någon favorit?

Väldigt trevligt när man får random komplimanger ute på stan att man luktar himla gott, först en tjej i kön på ICA sen frisören. Oud for greatness levererar.

Beställde 10ml av Floris Honey Oud, Leather Oud och A Rose For.. förväntansfull, har ni någon erfarenhet av dessa? Någon favorit?
Senaste kommentaren på fraggan :(
D4FDA670-E23F-4A26-96F4-41D99A9D0F44.jpeg

Behöver dock inte stämma. Senare idag när jag drar på mig någon doft blir det nog denna, tror jag har ett sample nånstans 😄

Senaste kommentaren på fraggan :(
D4FDA670-E23F-4A26-96F4-41D99A9D0F44.jpeg

Behöver dock inte stämma. Senare idag när jag drar på mig någon doft blir det nog denna, tror jag har ett sample nånstans 😄
Nu tänkte jag på dom tre dofterna från Floris som nämndes. Oud for greatness är jag verkligen nöjd med. Skin scent efter 15 min, personen måste haft en himla otur. Upplever raka motsatsen :)

Ja det förstod jag, menade mer att det var trist om dom har förstört den med en omformulering 🙁

Har tagit några sprut av mitt sample nu, initialt gillar jag den 🙂
6070C3F6-9B11-4EC3-B63A-A6374872B8BA.jpeg
My bad, missförstod dig helt! Vet inte vilken batch jag har på min, köpte den av en privat samlare som råkade ha en obruten till salu. Verkligen trist om den blivit sämre. :(

Honey oud är nog den doften jag har fått mest komplimanger på sedan 2015
tjejer frågar ofta vad det är. Är ju fräsch honungsdoft så den passar dem flesta.
Har alltid med den i rotationen av parfymer. Sitter även 12-13 timmar på mig.
Så det är bara ut o ragga tjejer, är inte svårt med den doften

Honey oud är nog den doften jag har fått mest komplimanger på sedan 2015
tjejer frågar ofta vad det är. Är ju fräsch honungsdoft så den passar dem flesta.
Har alltid med den i rotationen av parfymer. Sitter även 12-13 timmar på mig.
Så det är bara ut o ragga tjejer, är inte svårt med den doften
Det låter lovande, hoppas jag också gillar den, men viktigast är såklart tjejerna ;)

Gillar båda oud dofterna leather/honey från Floris. Dem som fått två polare att halka in i träsket.

Varifrån kan man beställa?

Tillbaka
Topp