• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Jag har en fabless för old school dofter. Inte minst väldigt manliga sådana. Även om denna kan påstås ha snott sin inspiration från Mitsuoko så vill jag påstå att den osar gammal elegans och maskulinitet.

Samtidigt är den väldigt raffinerad och har en häftig doftresa.
Fan också, det låter som något för mig..

Jag har en fabless för old school dofter. Inte minst väldigt manliga sådana. Även om denna kan påstås ha snott sin inspiration från Mitsuoko så vill jag påstå att den osar gammal elegans och maskulinitet.

Samtidigt är den väldigt raffinerad och har en häftig doftresa.
Var det inte så att Djagilev själv avgudade Mitsuoko och nästan dränkte hela sin bostad i den? Vi snackar gardiner, kläder, mattor. Inget sissy-sprayande dvs. 😂 Hade ju varit extremt spännande att testa en vintage Mitsy för att se hur pass tydliga likheterna/skillnaderna är.

MVH
//Diaghilev fanboy.

Var det inte så att Djagilev själv avgudade Mitsuoko och nästan dränkte hela sin bostad i den? Vi snackar gardiner, kläder, mattor. Inget sissy-sprayande dvs. 😂 Hade ju varit extremt spännande att testa en vintage Mitsy för att se hur pass tydliga likheterna/skillnaderna är.

MVH
//Diaghilev fanboy.

Det sägs så. Chaplin hade väl nån låsning på den också har jag för mig. Men att hitta en flaska från 1919 blir nog tufft. Men jag nöjer mig med en från 70-talet 😁👌

Har faktiskt letat på Ebay men satan va dyra de är när de väl kommer upp!

Det sägs så. Chaplin hade väl nån låsning på den också har jag för mig. Men att hitta en flaska från 1919 blir nog tufft. Men jag nöjer mig med en från 70-talet 😁👌

Har faktiskt letat på Ebay men satan va dyra de är när de väl kommer upp!
Ja, om det nu skulle finnas några från 1919 så lär den prislappen få Haute Luxe att framstå som en Axe body spray. Och jag utgår från att parfymer inte ens kan behålla någon form av kvalitet under så lång tid?

Får man fråga vad de brukar gå loss på? Har du möjligtvis koll på "nyare" Mitsuoko? Verkar vara pour femme, men har den alltid klassats så? Eller är detta helt enkelt något helt annat jämfört med 70-talet?

Luktade precis på papper från gårdagens test av Roja. Känner fortfarande Oceania och Danger om jag borrar ner näsan djupt. Danger påminde först om doften av ett gammalt hårvax jag hade för kanske 10 år sedan. Det blir en konstig doftassociation för en parfym men i drydown så luktar den riktigt bra. Villhöver någon av dem..

Luktade precis på papper från gårdagens test av Roja. Känner fortfarande Oceania och Danger om jag borrar ner näsan djupt. Danger påminde först om doften av ett gammalt hårvax jag hade för kanske 10 år sedan. Det blir en konstig doftassociation för en parfym men i drydown så luktar den riktigt bra. Villhöver någon av dem..
Danger är grym, den växer på en och har en väldigt fin resa från applicering till slut. Du har den lite mer tråkiga, raka, krispiga, nyrakade fougere-delen som dominerar i början men som också backas upp av och mer övergår i den där vaniljen, tonkan, musken som ger en helt annan dimension. Flaskvärd!

@Zorin recension på samtliga Aoud’s, tack!
dragons-den-come.gif

Jag förstår att folk gillar dem men ingen var något för mig.
Skulle kunna skriva spaltmeter om varje doft men jag vill inte trampa någon på tårna utan mer konstatera att dessa inte klickar med mina preferenser och personlighet.
Kul att prova dock och nu är de avprickade. :)
Haha! Jag tror inte att någon här tar illa upp eller tar något personligt utan bara skulle tycka det var kul att höra helt andra åsikter om dofterna som man själv gillar 😁 Speciellt med ditt sätt att uttrycka dig på 😂

Haha! Jag tror inte att någon här tar illa upp eller tar något personligt utan bara skulle tycka det var kul att höra helt andra åsikter om dofterna som man själv gillar 😁 Speciellt med ditt sätt att uttrycka dig på 😂
Ok. Är så jäkla många i set’et bara och nu är det sålt och man vill ju skriva när man fortfarande har de på huden.
Har en del andra samples att beta av så fler reviews kommer.

Tillbaka
Topp