• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Jag fastnade verkligen för Roja danger. P C eller parfum, hur är skiljer de sig åt?
Jag har själv en PC, och endast testat parfumen vid två tillfällen. Men mina högst subjektiva tankar är att PC är betydligt fräschare. Särskilt i öppningen. Det var ju också hela tanken med hela den kollektionen. Parfumen är mörkare, djupare och har bättre performance. Jag tycker att fräscheten i PC gör att den funkar året runt (kvällstid på sommaren), medan parfum-versionen kanske jag främst skulle använda under höst/vinter. För mig, som gillar ännu tyngre grejer när mörkret faller på, var det en självklarhet att skaffa PC för att kunna använda året runt.

Jag har själv en PC, och endast testat parfumen vid två tillfällen. Men mina högst subjektiva tankar är att PC är betydligt fräschare. Särskilt i öppningen. Det var ju också hela tanken med hela den kollektionen. Parfumen är mörkare, djupare och har bättre performance. Jag tycker att fräscheten i PC gör att den funkar året runt (kvällstid på sommaren), medan parfum-versionen kanske jag främst skulle använda under höst/vinter. För mig, som gillar ännu tyngre grejer när mörkret faller på, var det en självklarhet att skaffa PC för att kunna använda året runt.
Jag lutar definitivt också åt tyngre grejer under den mörkare delen på året, min känsla av PC precis som du säger att den kan funka året runt, den känns väldigt all round.

Jag lutar definitivt också åt tyngre grejer under den mörkare delen på året, min känsla av PC precis som du säger att den kan funka året runt, den känns väldigt all round.
Ja, och jag tycker att jag får relativt bra performance på PC ändå. Koncentrationen ska ju trots allt vara på en eau de parfum-nivå. Men hojta i PM om du vill testa ordentligt själv och vill att jag splittar lite till självkostnad. Tror att jag har någon 5 ml-flaska kvar och ett gäng 10:eek:r.

• Love
Reactions: bvb
KD TV DD TH
4B09BC74-2692-453B-AE59-D28DFDC05F25.jpeg
MVH 🥂

Återkom gärna med recension på Tobacco Maniac!
Initialt är det en hel del likheter med TF - TV, men denna känns mognare till doften och med en betydligt mer framtonande tobaksnot. Härlig, realistisk piptobak, lite grön till sättet med en svag sötma som hjälper doften blomma ut, ungefär som att addera lite socker i matlagning för att få fram smaken mer. Väldigt omslutande, men inget projektionsmonster, denna känns mer som en maratonlöpare än en sprinter. Bra, bra, bra!

Blev sugen, men var hittar man den? Tänkte ta och beställa ett sample kit då han verkar ha många dofter med bra betyg (men få reviewers) på fraggan, blir 250kr + 200kr i frakt. Känns ’prisvärt’ oavsett med tanke på vad folk här lägger 😉.

Tänkte köra Coffee addict, mentor, Sea god, tobacco maniac samt santal wood.
Någon som har ngn input på ovanstående?

Blev sugen, men var hittar man den? Tänkte ta och beställa ett sample kit då han verkar ha många dofter med bra betyg (men få reviewers) på fraggan, blir 250kr + 200kr i frakt. Känns ’prisvärt’ oavsett med tanke på vad folk här lägger 😉.

Skippa Sea God. Inte dålig men mycket meh.

Tack, han verkar köra väldigt rena, smala doftpyramider. Salt och citron. Har du ngn annan att rekommendera? Iris leather?

Hatar iris så det är inte min smak 😁 Har inte testat Santal Wood men hört väldigt mycket gott om den. Även Alluring Fig ska vara bra enligt ryktet men lite svår då det inte är den typiska fikondoften som vi är vana med.

Vad menar du med var man hittar den? :)

Vad tycker panelen om Byredo Bal d’Africque?
Jag har testat den två gånger nu, spännande och tropisk, citrus som hänger i lite längre och kanske landar lite åt det söta hållet. Skiljer sig från mycket av det jag har i hyllan idag, fundersam om vilka tillfällen man kan rocka den liksom.
Vårkvällar kanske?

https://www.fragrantica.com/perfume/Byredo/Bal-d-Afrique-6458.html
Min favorit av de jag provat från Byredo. Mycket bra vår- & sommardoft! Prestandan kanske lämnar lite att önska men det är ju inget konstigt för en sommardoft och dessutom från Byredo.

Vad tycker panelen om Byredo Bal d’Africque?
Jag har testat den två gånger nu, spännande och tropisk, citrus som hänger i lite längre och kanske landar lite åt det söta hållet. Skiljer sig från mycket av det jag har i hyllan idag, fundersam om vilka tillfällen man kan rocka den liksom.
Vårkvällar kanske?

https://www.fragrantica.com/perfume/Byredo/Bal-d-Afrique-6458.html
Min tjej kör den.
Personligen tycker jag den lutar mer åt det feminina hållet.

Jag gillar den väldigt mycket också... men tyvärr kommer jag snart att lägga upp min flaska för eventuellt byte. Suget efter annat är lite högre just nu. :D

Högst upp på önskelistan just nu är Le Lion och Fetish.

Fetish är så jävla bra!

Panelfråga:

Terre d’Hermes
Eau de toilette, Eau de parfum, Parfum eller ingen av dem?

Edt: Ren, enkel att känna alla noter. Relativt flyktig.
Parfum: Tyngre, djupare. Men ”grötigare”.

Köpt och sålt och köpt igen flera ggr. Klassiker!

Den där rackarn verkar bra! Hur går det med prov av Aventus Cologne förresten @livinl0ud 😊? Gillar du den och har fått godkänt hemma?🤗
Tycker den är förjävla bra. Söt i doften men upplever den absolut inte sliskig 😁. Jag får mycket honung och vanilj från Naxos 😍. Aventus Cologne är godkänd från regeringen då hon inte kände någon mossa i den 😂🤣.

Tillbaka
Topp