• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Kanske du kan starta intresset lite försiktigt när ni "lärt känna" astman. Har en del bekanta med varierande astma, och allergier, som kan köra ganska mycket parfymer.

Funderar på att bjuda på din VIW. Synd att du inte lade upp den på KS. Är på jakt efter en kokos-doft. Har Mancera Holidays, den är helt galet trevlig men ganska feminim, behöver några bärs i kroppen tillsammans med en hawaii-skjorta och soligt väder för att våga bära upp den. Samt JPG Le Beau men den var ingen favorit för mig trots att den är ganska hyllad, smaken är som baken.

Funderar på VIW, eller budgeten Eternity Now och se om jag hittar en ok kokos för mig. :)
Det är lite planen längre fram åtminstone 🙂. Förhoppningsvis kanske jag i framtiden kan börja nyttja någon slags parfym iallafall 🤷‍♂️.

Hehe jag hade VIW ute på KS först men fick bud på Tradera under natten så fick plocka bort annonsen här 😊. JPG Le Beau var ingen hit här heller 😁.

Du har annars Gorse som har stora likheter med VIW 👍.

Dagens blindköpspaket upphämtat. Till stor del baserat på denna tråd och kanske framförallt @bleppo 's fina rekommendation "80% av dagarna bär jag denna". Det får väl antas vara baserat på ett visst tidsintervall, då han annars nästan gått under epitetet "OPG" istället för "OWG". Och det vet vi alla att så nog inte är fallet. Hur som helst, denna doften var precis som namnet antyder - en klar 5:a. Full pott, absolut. Denna kommer få gå varm hos mig med. Tur den kommer i 100ml. Jag kan känna liknelsen med AII, men denna är mer lättsmält och faktiskt mycket bättre enligt mig. Man får vad man kunde misstänka att man skulle få, genom de teoretiska efterforskningarna man alltid gör på förhand. Kul! Väldigt nöjd!
PXL_20220224_154926999.jpg

Bar min nästan varje dag i 1,5 vecka 🤌

Kör samma idag igen. Den känns som ett säkert "go-to"-alternativ i de flesta lägen. Öppnar litegrann som AII, man kan ana liknelsen åtminstone, sen efterhand så får jag lite "Musc Ravageur"-vibbar. Slutligen i sin drydown lättar den upp lite (igen) och blir som en floral kompott av AII och Musc R med lite toner av amber. Verkligen trevlig.

Det kom paket både från IKEA, Gents och Escentica. Så nu kan jag få upp parfymerna på hyllor. Har ju bara samlat sedan november och har haft grejerna i en garderob 🙃

Extra plus till Escentica som ringer o frågar vad man vill ha för gratisprover samt erbjuder en personlig rabattkod till nästa gång. Stort plus, man känner sig uppskattad som kund👍📈

Creed Bois du Portugal
Roja Diaghlev
Xerjoff al-khatt

Mycket nöjd😁
Önskar alla en trevlig helg, ska fortsätta smutta Diaghlev nu 😀
Bois du Portugal e ju en klassiker också!

20220224_105917.jpg

20220225_165045.jpg
20220225_165110.jpg
20220225_165132.jpg
20220225_165159.jpg
20220225_165412.jpg
20220225_165544.jpg

Senast ändrad:
Det kom paket både från IKEA, Gents och Escentica. Så nu kan kan få upp parfymerna på hyllor. Har ju bara samlat sedan november och har haft grejerna i en garderob 🙃

Extra plus till Escentica som ringer o frågar vad man vill ha för gratisprover samt erbjuder en personlig rabattkod till nästa gång. Stort plus, man känner sig uppskattad som kund👍📈

Creed Bois du Portugal
Roja Diaghlev
Xerjoff al-khatt

Mycket nöjd😁

20220224_105917.jpg

20220225_165045.jpg
20220225_165110.jpg
20220225_165132.jpg
20220225_165159.jpg
20220225_165412.jpg
20220225_165544.jpg

Imponerande samling speciellt med tanke på den korta tiden 👏. Jag hade inte ens uppnått den samlingen under en livstid 🤷‍♂️😂🤣.

Det kom paket både från IKEA, Gents och Escentica. Så nu kan kan få upp parfymerna på hyllor. Har ju bara samlat sedan november och har haft grejerna i en garderob 🙃

Creed Bois du Portugal
Roja Diaghlev
Xerjoff al-khatt

Mycket nöjd😁

20220224_105917.jpg

20220225_165045.jpg
20220225_165110.jpg
20220225_165132.jpg
20220225_165159.jpg
20220225_165412.jpg
20220225_165544.jpg
Fy satan! Snyggt! Gratulerar!

Det kom paket både från IKEA, Gents och Escentica. Så nu kan jag få upp parfymerna på hyllor. Har ju bara samlat sedan november och har haft grejerna i en garderob 🙃

Creed Bois du Portugal
Roja Diaghlev
Xerjoff al-khatt

Mycket nöjd😁

20220224_105917.jpg

20220225_165045.jpg
20220225_165110.jpg
20220225_165132.jpg
20220225_165159.jpg
20220225_165412.jpg
20220225_165544.jpg
Mycket trevlig samling och fin presentation. Dhiagilev i sig ger en liten otrevlig bismak i munnen dessa dagar men luktar förmodligen förträffligt 🤗
BdP är fin den blir det snart igen. Kör GIT idag👍

Creed Bois du Portugal
Roja Diaghlev
Xerjoff al-khatt

Mycket nöjd😁

20220224_105917.jpg

20220225_165045.jpg
20220225_165110.jpg
20220225_165132.jpg
20220225_165159.jpg
20220225_165412.jpg
20220225_165544.jpg
Sossigt att inte ha en renodlad Roja-hylla! Skärpning! Annars så… 😁 Tankar om Al-Khatt?

Dagens blindköpspaket upphämtat. Till stor del baserat på denna tråd och kanske framförallt @bleppo 's fina rekommendation "80% av dagarna bär jag denna". Det får väl antas vara baserat på ett visst tidsintervall, då han annars nästan gått under epitetet "OPG" istället för "OWG". Och det vet vi alla att så nog inte är fallet. Hur som helst, denna doften var precis som namnet antyder - en klar 5:a. Full pott, absolut. Denna kommer få gå varm hos mig med. Tur den kommer i 100ml. Jag kan känna liknelsen med AII, men denna är mer lättsmält och faktiskt mycket bättre enligt mig. Man får vad man kunde misstänka att man skulle få, genom de teoretiska efterforskningarna man alltid gör på förhand. Kul! Väldigt nöjd!
PXL_20220224_154926999.jpg

Kul att du också gillade den så mycket! Jag har nog mer eller mindre bestämt mig för att byta min flaska av den. Eller ev sälja. Jag älskar doften lika mycket som alla andra här inne, tycker verkligen den är bra och som en doft som "alla" skulle gilla. Men jag har funderat på den och har kommit fram till att jag gillar mer att känna den i luften, eller på någon annan, eller på något plagg som fortfarande luktar den, än att faktiskt bära den själv. Du nämnde Musc Ravageur i jämförelse och det är just DEN doften som jag sträcker mig för när jag vill dofta så här. De är absolut inte lika, men när jag känner för något sånt där så brukar jag ta MR istället.

Just nu är jag ute efter Le Lion... ser inget annat just nu 😄

Fick testa Acqua di Sale av @eau.m.g idag.
Sommardoften säkrad - även denna gång träffade @otisred helt rätt när det gäller min smak. Nu ska jag bara sälja en njure för att fortsätta bekosta detta härliga beroende.
Haha fan va kul. Jag tycker den är underbar och köpte en helflaska för någon vecka sen (efter att vi pratade). Luktar verkligen inte som mycket annat man testat. Skrev häromdan att jag körde den i Kroatien förra sommaren och den passade riktigt bra. Men testade den även i solen och krispig kyla för någon helg sen och den var förvånansvärt bra då med.

Läste att det är deras bästsäljare. Har för mig att den släpptes 1996. Extra kul när något är lite "tidslöst"...

Fick testa Acqua di Sale av @eau.m.g idag.
Sommardoften säkrad - även denna gång träffade @otisred helt rätt när det gäller min smak. Nu ska jag bara sälja en njure för att fortsätta bekosta detta härliga beroende.
Ultimata sommardoften ju. Med tanke på hur dryg den är så är det snarare en investering än en bekostnad 😊

Det enda jag inte gillar med Profumum Roma är deras atomizer. Korta, hackiga och agressiva bursts.

Haha fan va kul. Jag tycker den är underbar och köpte en helflaska för någon vecka sen (efter att vi pratade). Luktar verkligen inte som mycket annat man testat. Skrev häromdan att jag körde den i Kroatien förra sommaren och den passade riktigt bra. Men testade den även i solen och krispig kyla för någon helg sen och den var förvånansvärt bra då med.

Läste att det är deras bästsäljare. Har för mig att den släpptes 1996. Extra kul när något är lite "tidslöst"...
Helt perfekt miljö för den 😊.
Sitter ju som klistret så den håller även om man är ute och badar en hel dag

Creed Bois du Portugal
Roja Diaghlev
Xerjoff al-khatt

Mycket nöjd😁

20220224_105917.jpg

20220225_165045.jpg
20220225_165110.jpg
20220225_165132.jpg
20220225_165159.jpg
20220225_165412.jpg
20220225_165544.jpg
Diaghilev och Al-Khatt - två av mina absoluta favoriter. :) Bra val!

Och snyggt jobbat med den fina samlingen!

Creed Bois du Portugal
Roja Diaghlev
Xerjoff al-khatt

Mycket nöjd😁

20220224_105917.jpg

20220225_165045.jpg
20220225_165110.jpg
20220225_165132.jpg
20220225_165159.jpg
20220225_165412.jpg
20220225_165544.jpg
Sick samling! 😍

Men vänta nu….försossas inte alla flaskor nu i en IKEA-hylla? Ska de inte stå i dyrt icke-sossigt valnöt eller mahogny från exotiska breddgrader istället för spånskiva från jämtland? 😜😆

Helt perfekt miljö för den 😊.
Sitter ju som klistret så den håller även om man är ute och badar en hel dag
Ja verkligen. Det gillar jag också!

Apropå atomizern så håller jag med. Den är lite trög, men jag accepterar det lite. Jag tänker äsch den har sett ut så här sedan 1996. Tur att doften är så pass bra som den är. När det gäller nyare hus så är jag betydligt mer kritisk. Det jag gillar dock med deras "koncept" är den här rollern som kommer med, som man kan fylla på själv. Utmärkt att ta med sig när man ska på resa eller liknande. Det borde fler hus ha istället för alla dessa dyra travel sprays. Eller det är väl bra att travel sprays erbjuds men att man gärna skulle få en liten 5ml på köpet vid köp av stor flaska, eller nåt. :)

Och medan vi är på ämnet. Masque Milano var jag väldigt imponerad av. Trevliga och snygga flaskor, fantastisk spray. Kom på att jag måste testa Tango snart igen...

Och apropå travel sprays. Någon som vet vad Frederic Malle menar med sina travel sprays som de kallar för "travel refill spray"? Jag har en sådan för MR. Betyder det att jag kan skruva upp den och fylla upp den när den är slut? Jag tänker på just användandet av ordet "refill".

För er som gillar Oud Wood/Carved Oud etc så har Escentica fått in Christian Provenzanos egna hus. Först i Skandinavien! Zaurac ska enligt maestro själv vara riktigt bra.

För er som gillar Oud Wood/Carved Oud etc så har Escentica fått in Christian Provenzanos egna hus. Först i Skandinavien! Zaurac ska enligt maestro själv vara riktigt bra.

@Tjabo just nu:
giphy.gif

Tillbaka
Topp