• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Morgondekanten:

7E13D8CB-9697-4450-8696-55E12C474FE0.jpeg

Öppnar himmelskt med kanelbomb deluxe. Tydliga noter av myrrh som framkallar en mörk honungskänsla. Tydliga toner av en rökig amber i botten. Det är vad jag fått efter ~45min.

Inte riktigt lika klen som Carved Oud men ingen best heller. Hojta om du vill ha provet!
Gärna!

Har Diadem och testade Sceptre precis. De har en egen stil och vissa dofter är fullträff.

Fragrance du Bois - PM

B86092E2-3A9F-4DA6-839D-4EC7B0EB4322.jpeg

Michael Blakey eller Producer Michael som är hans Youtube-persona har fått en egen signaturdoft hos Fragrance du Bois och som precis lanserats på Harrods i London. Jag har länge varit fascinerad av honom och har varit nyfiken på denna doft ända sen han presenterade den i sin Youtubekanal.

För er som inte vet vem han är så finns info här:
https://en.everybodywiki.com/Michael_Blakey_(music_producer)

https://youtube.com/c/ProducerMichael

Well, let’s go:
Den öppnar med kryddor, citrus och enbär, känns lite gubbig i öppningen och jag börjar fundera på om den här håller jämna steg med Michaels ålder. Blir lite träig i drydownen men enbären klänger sig envist kvar. Den är även lite blommig i hjärtnoterna och lugnar sen ned sig och landar i något jag inte riktigt kan beskriva. Läser mig till att det är patchouli och orris rot. För mig blir basen äldre herre i tweedkavaj i en Land Rover påväg till den årliga jakten med älskarinnan kvar på godset.

Inte direkt dålig och något man verkligen skulle kunna slänga in på valfritt PRO-möte på Östermalm men jag vette fan om den kan klassas som en ”true power scent” som FdB skriver i sin marknadsföring. Möjligtvis för det äldre gardet som har lämnat över makten för länge sen.

Själv lämnar jag nog över denna till någon annan…

Senast ändrad:
Fick hem V&R Sbe .. haha blev lite besviken. Den luktar gott, men den projicerar 0! Kanske måste vänta tills det kommit in lite syre . Resprayat 4ggr sen lunch och känner knappt skinscent nu
Du kanske är doftblind på denna? :)

Jag har aldrig upplevt en parfym som projicerar mer. Det var därför jag sålde den. Kunde inte använda den. Dessutom satt doften kvar i dagar överallt.

Hmm spicebomb extreme är ju discontinued, köpt era flarror från legit sidor?

Har haft SBE 2 ggr och sålt dem, dock hade båda flaskorna grym prestanda

Från Notino. Borde la vara Legit.

Köpte en Layton från Notino. Tyckte den va ”mäh” i performance. Så den blev sällan använd, ett halvår senare testade jag den och vips så hade den transformerats till ett halvmonster.

Verkar lite som vissa bolag fuskar med mognadsprocessen (inte notino då, utan tillverkaren) för att få ut så mycket som möjligt till marknaden så fort som möjligt.

Dagens blindköpspaket upphämtat. Till stor del baserat på denna tråd och kanske framförallt @bleppo 's fina rekommendation "80% av dagarna bär jag denna". Det får väl antas vara baserat på ett visst tidsintervall, då han annars nästan gått under epitetet "OPG" istället för "OWG". Och det vet vi alla att så nog inte är fallet. Hur som helst, denna doften var precis som namnet antyder - en klar 5:a. Full pott, absolut. Denna kommer få gå varm hos mig med. Tur den kommer i 100ml. Jag kan känna liknelsen med AII, men denna är mer lättsmält och faktiskt mycket bättre enligt mig. Man får vad man kunde misstänka att man skulle få, genom de teoretiska efterforskningarna man alltid gör på förhand. Kul! Väldigt nöjd!
PXL_20220224_154926999.jpg

Ja är det inte tanten på jobbet så är det familjerelaterat 🤷‍♂️😔 men visst är det så att familjen alltid går först ❤️.
Kanske du kan starta intresset lite försiktigt när ni "lärt känna" astman. Har en del bekanta med varierande astma, och allergier, som kan köra ganska mycket parfymer.

Funderar på att bjuda på din VIW. Synd att du inte lade upp den på KS. Är på jakt efter en kokos-doft. Har Mancera Holidays, den är helt galet trevlig men ganska feminim, behöver några bärs i kroppen tillsammans med en hawaii-skjorta och soligt väder för att våga bära upp den. Samt JPG Le Beau men den var ingen favorit för mig trots att den är ganska hyllad, smaken är som baken.

Funderar på VIW, eller budgeten Eternity Now och se om jag hittar en ok kokos för mig. :)

Dagens blindköpspaket upphämtat. Till stor del baserat på denna tråd och kanske framförallt @bleppo 's fina rekommendation "80% av dagarna bär jag denna". Det får väl antas vara baserat på ett visst tidsintervall, då han annars nästan gått under epitetet "OPG" istället för "OWG". Och det vet vi alla att så nog inte är fallet. Hur som helst, denna doften var precis som namnet antyder - en klar 5:a. Full pott, absolut. Denna kommer få gå varm hos mig med. Tur den kommer i 100ml. Jag kan känna liknelsen med AII, men denna är mer lättsmält och faktiskt mycket bättre enligt mig. Man får vad man kunde misstänka att man skulle få, genom de teoretiska efterforskningarna man alltid gör på förhand. Kul! Väldigt nöjd!
PXL_20220224_154926999.jpg

Börjar undra om jag gjorde bort mig som sålde samplet på denna så fort. Ratade Hacivat med vid första testet men föll för den och köpte en hel butelj.

Tillbaka
Topp