Notorious Niklas
Silver
En citrus/grön/örtig käftsmäll som tyvärr blir lite kemisk för mig, för mycket rengöringsmedel över den.Fiero - Ej provat själv så kan inte uttala mig, men den verkar intressant.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En citrus/grön/örtig käftsmäll som tyvärr blir lite kemisk för mig, för mycket rengöringsmedel över den.Fiero - Ej provat själv så kan inte uttala mig, men den verkar intressant.
Alltid fått upp Divain vid googlesökning, men aldrig kollat in… är det något att ha? Någon som har testat några olika och har tankar?Idag kom både VIW och klonen samtidigt.
Har just testat på vardera arm, 3 spray var. 15 minuter in.
Vem vinner? 2500:- eller 250:-?
De är helt klart lika. Men inte riktigt. Får jag vara helt ärlig så känns klonen lite krämigare, och än så länge faktiskt bättre än VIW. Vi får se senare hur det utvecklas och hur performance är.
Plus för att klonen har kork i riktigt trä. Och en riktigt trevlig flaska och sprayare.
Båda är ju löjligt bra och ungefär vad jag letar efter.
![]()
Jag köpte ett gäng samples med detta, kostade nästan ingenting, en del av jag redan har eller haft inkl en stor som är inspirerad av gypsy water, för att se om det är något att ha. Tyvärr glömde jag att lägga till en sample av oud wood, för det skulle vara kul att testa eftersom jag köpt på mig flera flaskor av oud wood på sistone.Alltid fått upp Divain vid googlesökning, men aldrig kollat in… är det något att ha? Någon som har testat några olika och har tankar?
1888 - Denna har jag och den ligger väl på en personlig värdering som en 4/5.
Fiero - Ej provat själv så kan inte uttala mig, men den verkar intressant.
Will do! Men jag tror nog det är en keeper trots allt. Har en full wear av den idag, och jag tror nog fan man trivs lite med att gå runt och lukta lite gubbe. Inget åldersrelaterat dock. Men absolut, suger fortfarande lite på mint-karamellen, och återkommer om jag ångrar mig.![]()
Tack för tipsen! Amalfi har jag testat men var lite för söt för min smak tyvärr! Får hålla utkik efter samples av italica och fieroItalica och Dolce Amalfi.
Jag köpte ett gäng samples med detta, kostade nästan ingenting, en del av jag redan har eller haft inkl en stor som är inspirerad av gypsy water, för att se om det är något att ha. Tyvärr glömde jag att lägga till en sample av oud wood, för det skulle vara kul att testa eftersom jag köpt på mig flera flaskor av oud wood på sistone.
Man fick även med sample till de stora flaskorna på köpet, för att man ska kunna testa innan man öppnar flaskorna och se om man vill ha den. Annars retur med medföljande fraktetikett. Bra lösning. Och så fick man godis, plus en katalog med alla deras parfymer och dess artikelnummer.
Gypsy water, mycket imponerande. Första känslan är bättre än originalet i början i min näsa.
Aventus, dito. Som en fruktig batch. Bättre initialt än t ex explorer och armaf iallafall.
Performance eller dry down noll koll ännu. Men första timmen är det imponerande faktiskt. Kvalitén finns där, kanske inte som original men inte långt ifrån.
Säger bara. Hit me up old sport.Jag köpte ett gäng samples med detta, kostade nästan ingenting, en del av jag redan har eller haft inkl en stor som är inspirerad av gypsy water, för att se om det är något att ha. Tyvärr glömde jag att lägga till en sample av oud wood, för det skulle vara kul att testa eftersom jag köpt på mig flera flaskor av oud wood på sistone.
Man fick även med sample till de stora flaskorna på köpet, för att man ska kunna testa innan man öppnar flaskorna och se om man vill ha den. Annars retur med medföljande fraktetikett. Bra lösning. Och så fick man godis, plus en katalog med alla deras parfymer och dess artikelnummer.
Gypsy water, mycket imponerande. Första känslan är bättre än originalet i början i min näsa.
Aventus, dito. Som en fruktig batch. Bättre initialt än t ex explorer och armaf iallafall.
Performance eller dry down noll koll ännu. Men första timmen är det imponerande faktiskt. Kvalitén finns där, kanske inte som original men inte långt ifrån.
Verdict efter sju timmar, VIW vs. Divain 303...Idag kom både VIW och klonen samtidigt.
Har just testat på vardera arm, 3 spray var. 15 minuter in.
Vem vinner? 2500:- eller 250:-?
De är helt klart lika. Men inte riktigt. Får jag vara helt ärlig så känns klonen lite krämigare, och än så länge faktiskt bättre än VIW. Vi får se senare hur det utvecklas och hur performance är.
Plus för att klonen har kork i riktigt trä. Och en riktigt trevlig flaska och sprayare.
Båda är ju löjligt bra och ungefär vad jag letar efter.
![]()
Blev en beställning, ett samplepack av ”creed” och en ”Diptyque”… lite orolig för sistnämnda men bra att man får med ett gratis sample att testa innan…Verdict efter sju timmar, VIW vs. Divain 303...
VIW håller längre på mig. Finns absolut kvar som en skinscent på armen fortfarande. 303 är nu borta sedan någon timme, men var jämn med VIW ganska många timmar. Båda blev skinscents hyfsat snabbt, kanske 2-3h, men det var ju väntat. Funkar nog bättre i värmen, samt när de mognat lite, hoppas jag.
Initiala upplevelsen höll i sig lite. 303 var lite krämigare hela tiden, medans VIW var lite mer poppig med speciellt mer lime som höll i sig faktiskt hela tiden. Ingen ändrade väl karaktär speciellt drastiskt. VIW är som en bubblande färsk caipirinha toppat med lite kokos, och 303 som den lite blygare aningen plattare designervarianten av den. VIW har naturligare aromer och känns mer mer exklusiv vilken den borde såklart, men 303 är långt över förväntan angående kvalitén. Som en riktigt bra designer.
Jag gillar båda, och de är mycket lika med vissa skillnader. Under högsommaren kan jag tänka mig att VIW fungerar bättre. Just nu kanske 303 faktiskt.
![]()
Den har jag haft tidigare. Djup något kryddig läderdoft. Potent rackare!Incoming:
![]()
1740 Marquis de Sade av Histoires de Parfums.
Någon som testat?
Ganska lik Amber aquilaria vill jag minnas, väldigt potent som nämnt ovanIncoming:
![]()
1740 Marquis de Sade av Histoires de Parfums.
Någon som testat?
Kul att testa ändå.Blev en beställning, ett samplepack av ”creed” och en ”Diptyque”… lite orolig för sistnämnda men bra att man får med ett gratis sample att testa innan…
Nä nu tycker jag båda luktar LIME. Jag är helt förgiftad av allt luktande idag, och har säkert både blivit förgiftad och gått nose blind. Ger upp nu.Kul att testa ändå.
Jag har kört en till omgång med VIW och 303 nu. Vågar nu säga att citrusen som sticker ut mest i 303 är citron, medans det är lime som sticker ut mest i VIW. Får även mer vanilj och socker i 303 tror jag, det gör nog krämigheten, men samtidigt är den lite plattare än VIW ändå. Mer designer, inte lika naturlig. Men oavsett, löjligt nöjd med båda.
Darley-varianten var bra också. Nu har jag ingen Darley-sample kvar men får exakt samma "dyr hotelltvål-känsla".
Idag jobbar jag med ”lager-på-lager-principen”.
DD:
https://www.fragrantica.com/perfume/Roja-Dove/Elysium-Pour-Homme-Parfum-47480.html
![]()
Italica och Dolce Amalfi.
Hahaha torra mandelkakor till kaffe är ju aldrig felItalica!? Torra mandelkakor för äldre är allt jag får ut![]()
Elysium lite mörkare och tyngre. La den som bas.Hur upplever du skillnaden mellan de två?
Hahaha torra mandelkakor till kaffe är ju aldrig fel.
Livet!
Hahaha torra mandelkakor till kaffe är ju aldrig fel.
![]()
paket från EN. Mest taggad på att prova olivoljan jag fick med
Inte så tänd på Rogues nya korkar om jag ska vara ärlig
Hehe yes! Ångrar att jag inte knep Fougere L Aube också :/Du vet vart alla Rogue ska som du inte gillar!![]()
Grymt!![]()
paket från EN. Mest taggad på att prova olivoljan jag fick med
Inte så tänd på Rogues nya korkar om jag ska vara ärlig
Grymt!
Beställde Bortnikoff Musk Cologne och tog med samples på bla Vetifleur och Derviche II men är på resande fot en dryg vecka nu så dröjer lite innan jag hinner testa, nyfiken på dina intryck av dessa. Ja, de nya Rogue korkarna är ett nedbyte, jag kommer aldrig att slänga en gammal kork nu, de får fan flytta över till nya flaskor så långt det går.