• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Vad finns det för sommaedofter som presterar grymt? Om man lägger doft sekundärt. Haha

Många lättare dofter försvinner efter någon timme bara och man har ju inte Lltos möjlighet att respraya.
Den vi diskuterade lite förut. Den uppfyllde inte mina cocos-krav men j-klar vad den håller bra och länge. Ska man vara ute en hel dag och vill vara ”den där parfymkillen” under hela dagen så är det denna som gäller.

Måste innehålla något olagligt och skadligt. 😅

Skulle jag reka denna? Nja. Doften är inget att skriva hem om direkt. Ok. Inte mer. Billig dock. Men lär bli stående hemma, för den är för billig ny för att ens orka sälja begagnad.
189E5B33-3F25-4B3E-A370-D7E46031DAB8.jpeg

Senast ändrad:
Vad finns det för sommaedofter som presterar grymt? Om man lägger doft sekundärt. Haha

Många lättare dofter försvinner efter någon timme bara och man har ju inte Lltos möjlighet att respraya.
10 000-kronors-frågan.
Vet inte om det finns. Åtminstone inte om det ska vara nån form av citrusbaserat.

På min inköpsradar ligger Profumum Roma - Acqua di Sale. Ingen citrus så långt ögat kan nå, men fortfarande sommar. Presterar bra.

En som presterar ok och som snart ska få komma fram är Nishane - Ege. Luktar typ som en akvatisk, fräsch gurka.

Letar själv efter en bra, citrusaktig sommarparfym som har lite "above average" på "longevity". Provade Acqua Viva från Profumum Roma men den luktar på tok för mycket citron som sedermera blir lite bitter i sin drydown. Typ som förra sommarhajpen DG LBF, fast med citron istället för grapefrukt. Då är nog PR - Orangea bättre.

Slog till på Wulong Cha från Nishane då jag tycker den har en härlig te-citrus som varar lite, lite längre än andra.

Al Haramain - Portfolio Neroli Canvas får jag en ok longevity på, så den kör jag på istället för Neroli Portofino från TF.

Sneglar på Mandarino di Amalfi från TF, men jag antar att performance kommer lämna en del att önska. Exakt samma sak gäller TF - Sole di Positano. Intressant, men lågt förtroende.

Det är inte lätt med sommardofterna. Därför ska jag hålla dem kort. De ska få vara med så länge den brinnande stjärnan står högt på himlen, men så fort skymningen skymtar ska de lite tyngre dofterna få komma fram igen och förgylla genren "longevity".

DD:
0F66EA25-1880-49B6-87DE-078289A94F95.jpeg

Ännu en pärla i RP sortimentet, mjuk/varm lite söt läder och tobaksmix med RPs old school dna (civet, jasmin). Underbar. Bäst för det kallare halvåret.

Kör lite samples från Ecuacion Natural också,
Hö hand: Roja Diaghilev. Gillar men bara jag som får rejäla Paco Rabanne Pour Homme vibbar här?
Vä hand: Bortnikoff Musk Cologne. O ja, flaskvarning utfärdad… ❤️
Musk Cologne är så jäkla beroendeframkallande 😁 Någon märklig blandning av Jenka-tuggummi och hästarsle som på något vis tilltalar en 😅

10 000-kronors-frågan.
Vet inte om det finns. Åtminstone inte om det ska vara nån form av citrusbaserat.

På min inköpsradar ligger Profumum Roma - Acqua di Sale. Ingen citrus så långt ögat kan nå, men fortfarande sommar. Presterar bra.

En som presterar ok och som snart ska få komma fram är Nishane - Ege. Luktar typ som en akvatisk, fräsch gurka.

Letar själv efter en bra, citrusaktig sommarparfym som har lite "above average" på "longevity". Provade Acqua Viva från Profumum Roma men den luktar på tok för mycket citron som sedermera blir lite bitter i sin drydown. Typ som förra sommarhajpen DG LBF, fast med citron istället för grapefrukt. Då är nog PR - Orangea bättre.

Slog till på Wulong Cha från Nishane då jag tycker den har en härlig te-citrus som varar lite, lite längre än andra.

Al Haramain - Portfolio Neroli Canvas får jag en ok longevity på, så den kör jag på istället för Neroli Portofino från TF.

Sneglar på Mandarino di Amalfi från TF, men jag antar att performance kommer lämna en del att önska. Exakt samma sak gäller TF - Sole di Positano. Intressant, men lågt förtroende.

Det är inte lätt med sommardofterna. Därför ska jag hålla dem kort. De ska få vara med så länge den brinnande stjärnan står högt på himlen, men så fort skymningen skymtar ska de lite tyngre dofterna få komma fram igen och förgylla genren "longevity".
Har ju varit en del snack om TFK - Cosmos som jag tyvärr inte hunnit testa själv än.
Den kanske ska adderas till listan och de som har den eller testat den kan nog ge dig lite input :)

10 000-kronors-frågan.

LV - Sur La Route tycker jag har riktigt bra prestanda för en freshie! Säkert för att den har lite läder-inslag som ger en lite mer komplex och tyngre bas men fortfarande otroligt fräsch. Helt klart en doft för de varmare dagarna på året.

Ingen av nämnda tre har problem med performance på min hud.

Nu tänkte jag köpa på mig Virgin Island Water för att mätta cocos-begäret en gång för alla.

Men är denna discontinued eller?

Finns inte ens kvar på Creeds egna sida. Borta. Och på varenda åf är den slut, både i svenska butikerna och de jag känner till utomlands, Notino, Spray, Noseparis, Myorigines osv. Slut överallt. Det enda jag kan hitta är en enorm 500ml hos myorigines och den tänker jag inte köpa.

Kan inte hitta en enda liten flaska förutom överprisade på ebay som jag ändå inte vågar köpa. Känns inte normalt att den är slut överallt, samt helt borttagen från Creeds sida.

Fick upp en spansk klon på Google så beställde den så länge för att få en känsla. Men vill ju gärna ha originalet sen. :(

Nu tänkte jag köpa på mig Virgin Island Water för att mätta cocos-begäret en gång för alla.

Finns inte ens kvar på Creeds egna sida. Borta. Och på varenda åf är den slut, både i svenska butikerna och de jag känner till utomlands, Notino, Spray, Noseparis, Myorigines osv. Slut överallt. Det enda jag kan hitta är en enorm 500ml hos myorigines och den tänker jag inte köpa.

Kan inte hitta en enda liten flaska förutom överprisade på ebay som jag ändå inte vågar köpa. Känns inte normalt att den är slut överallt, samt helt borttagen från Creeds sida.

Fick upp en spansk klon på Google så beställde den så länge för att få en känsla. Men vill ju gärna ha originalet sen. :(
Har också märkt det. Har lagt bevakning på flera sidor.
Hade varit riktigt drygt om den blir discontinued, har bara någon enstaka ml kvar i den dekant jag har…

Har också märkt det. Har lagt bevakning på flera sidor.
Skulle vara ruggigt trist. Var helt redo med kreditkortet, kortet framtaget och redo på skrivbordet och allt. Sen antiklimax. ;)

Nåja, beställde en suspekt flaska från ett ännu mer suspekt klonföretag. Men verkar ha bra kundomdömen. Hoppas den inte fräter sönder min hud. Aldrig köpt från dessa klonhus förut. Men det var småpengar så är det skit så gör det inte så mycket.

Jag har denna som substitut till VIW. Fräter lyckligtvis inte av min hud heller. Köpt för flera år sedan i en lokal butik i ett mindre tryggt no go zone-område. 😬 😁

(men ingen aning var man kan finna denna idag...)

Jag har denna som substitut till VIW. Fräter lyckligtvis inte av min hud heller. Köpt för flera år sedan i en lokal butik i ett mindre tryggt no go zone-område. 😬 😁

(men ingen aning var man kan finna denna idag...)

Lite som parfymerna som såldes på skärholmen loppis när det begav sig. 🤪

Jäkla skit att Profumum Roma Acqua di Sale var slut också.... Om man inte vill köpa röret på 18ml, vilket jag inte vill...
Haha! Vad är egentligen grejen med Gillette?
de verkar ha bekymmer med leveranserna rakt igenom hos PR. NK hade flera månader leveranstid på sina ordrar därifrån.

Också reagerat på Gilette men misstänker att Gents kör väldigt låg marginal på de produkterna för de är bra mycket billigare än i princip alla andra med sitt normalpris. Gissar att det är ett dragplåster för att få nya kunder.

Den verkar finnas i 50 ml i alla fall. Gick att lägga i kundkorg på nose Paris.

Mm såg det nu. 160 euro mot dubbla för 200 euro. Vågar man vänta in 100ml, eller så är man kanske helt rökt om den är diskad om man gör så och sista 50ml ryker... 😀
Jag skulle egentligen inte oroa mig, jag sitter på en flaska VIW som är typ halv ungefär, men när den är slut så blir det Malibu istället eftersom jag tyckte den var till o med lite bättre när jag jämförde dem Side by side.

Jag skulle egentligen inte oroa mig, jag sitter på en flaska VIW som är typ halv ungefär, men när den är slut så blir det Malibu istället eftersom jag tyckte den var till o med lite bättre när jag jämförde dem Side by side.
När jag kollade efter åf för Malibu så hittade jag denna från samma märke. Jag är ju inte låst vid VIW-liknande. Ännu hellre mycket vanlig också ala' holidays. Denna har vanilj, kokos och papaya. Känns rätt tropiskt. :)

Tillbaka
Topp