…tills nästa gång. (som oftast sker fortare än man egentligen vill)Då landa denna idag. Nu får det vara bra på ett tag
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
…tills nästa gång. (som oftast sker fortare än man egentligen vill)Då landa denna idag. Nu får det vara bra på ett tag
![]()
precis så... å jag blev redigt frälst på Roja... inte bra detta…tills nästa gång. (som oftast sker fortare än man egentligen vill)
Låter intressant! Något du själv använt?
Låter intressant! Något du själv använt?
Inne på 3e månaden i mellan- och sydamerika. Bara använt en enda parfym, Chanel edition blanche, och börjar både sakna samlingen där hemma och bli trött på edition blanche!
Bjuder på en klockbild ifrån peruanska öknen
![]()
![]()
Verkligen träffande beskrivning detta var. Exakt min uppfattning också nu efter att ha kört den två gånger. Får dock inte alls någon känsla av Aventus utan denna skriker verkligen designer eller till och med typ Axe, faktiskt. Skulle någon bära den och sagt att det var Axe så hade jag kunnat tro det fullt ut. Den är inte på något sätt illaluktande eller så men bara otroligt intetsägande och basic.Det är ju överlag en besvikelse.
Är som en grön (natur) doft, som oceania men tänk
mandarin och natur/trä/skog som efter några timmar lägger sig
som en mörkare träig kontorsdoft, fast mer skog än trä, en ordinär herrdoft som överlag
är lite mörkare men fortfarande fräsch. Tror att Roja försöker skapa en svensson
doft som flyger på alla och som inte är för konstig, en Aventus om jag får dra den
liknelsen. En storsäljare med andra ord, men missar detta mål.
Den sämsta Roja parfymen i min samling helt klart.
Hade detta varit en blindprovning och någon hade sagt att
detta är den nya Björn Borg parfymen så hade jag tänkt: Rimligt
Betygen på fragrantica säger ju sitt:
Perfume rating 2.59 out of 5 with 27 votes
Ja!
Älskar. Den är ett mästerverk IMO. Ett mästerligt bevis att EDT/EDP/Extrait inte är vägledande för en komplex doftresa med tryck. En av få konstnärliga parfym-uttryck som jag också vill lukta som.
Gillar du Tobacco Vanille kan du definitivt blindköpa denna! Hade faktiskt inte spanat in priset på den, blir nog en flaska! Mästerverk? För tidigt för mig att säga men som förälskad i TV så faller den mig verkligen i smaken!
Yes. Förstått det som EDT mot Extrait de parfum, där ACDD är mer rund, mindre kryddig. Har dock inte testat den! Borde gå smidigt att få tag i samples på båda dock, hör av dig om du vill ha hjälp att lösa det!Jahapp... Då var den ännu högre upp på prio-listan. Har tydligen så in i helvetes svårt att bestämma mig för om man ska köra med LADDM eller ACDD. Och nä Tjabo, jag tänker inte klicka hem båda två. Enligt uppgifter på det allsmäktiga och alltid sanningsenliga Fragrantica så är de extremt lika. Den förstnämnda är väl en EDT, och den sistnämnda en EDP? Inte för att det spelar någon roll egentligen - bortsett från prisskillnaden (119€ mot 165€). Det kan väl inte gå fel hur man än gör men jag velar likväl.
Ja det är ingen wow parfymVerkligen träffande beskrivning detta var. Exakt min uppfattning också nu efter att ha kört den två gånger. Får dock inte alls någon känsla av Aventus utan denna skriker verkligen designer eller till och med typ Axe, faktiskt. Skulle någon bära den och sagt att det var Axe så hade jag kunnat tro det fullt ut. Den är inte på något sätt illaluktande eller så men bara otroligt intetsägande och basic.
Fantatiskt att komma ifrån Sverige under dem tråkigaste månaderna!Fy fan va mysigt med långresa! Vet att det finns ett gäng mindre niche-hus i syd & mellanamerica. Jag letade själv efter ett hus som gjorde dofter med cobal och sprang på dem. Köp hem!![]()
Oj… så svårt att säga… vill nog inte ge mig på att sätta något betyg på den men om man tar in priset, att det är Roja och den typ av doft det är så är det riktigt illa, i min bok. Heeeelt fel väg att gå, förstår varför folk är helt vansinniga över den.Ja det är ingen wow parfym
Vad får den för betyg?
Liknar inte Aventus i doft, drog bara liknelsen i kategori, storsäljare. Tror det var Rojas mål, men som du ser så blev det ett fiasko![]()
Jahapp... Då var den ännu högre upp på prio-listan. Har tydligen så in i helvetes svårt att bestämma mig för om man ska köra med LADDM eller ACDD. Och nä Tjabo, jag tänker inte klicka hem båda två. Enligt uppgifter på det allsmäktiga och alltid sanningsenliga Fragrantica så är de extremt lika. Den förstnämnda är väl en EDT, och den sistnämnda en EDP? Inte för att det spelar någon roll egentligen - bortsett från prisskillnaden (119€ mot 165€). Det kan väl inte gå fel hur man än gör men jag velar likväl.
Ja det är ingen wow parfym
Vad får den för betyg?
Liknar inte Aventus i doft, drog bara liknelsen i kategori, storsäljare. Tror det var Rojas mål, men som du ser så blev det ett fiasko![]()
Äldre herre absolut, framförallt någon som inte kan något om parfym som har fått den i present,Jag tycker du förtjänar båda!
Äldre herre är inte en helt ovanlig recension jag har läst mig till. Sant eller falskt?
Äldre herre absolut, framförallt någon som inte kan något om parfym som har fått den i present,
en sådan herre kan jag se mig använda denna doft. Men detta är ett fiasko för Roja
Inkontinent, precis som målgruppenLäckande flaskor förekommer också![]()
Oceania växer på en. Oligarch är meh för mig.Testade nyss Roja Oceania. En besvikelse i relation till priset.
Någon som annars testat på Roja Oligarch? Hur upplevde ni den?![]()
Jag gillar denna väldigt mycket (har helflaska men på resande fot nu, därav dekanten), passar kanon till våren.Vad tycks?
Ja, så var det nog ja... Edt och Extrait... Tack för infon, och tack för erbjudandet om assistansen, men denna kniper jag utan att fuska...Yes. Förstått det som EDT mot Extrait de parfum, där ACDD är mer rund, mindre kryddig. Har dock inte testat den! Borde gå smidigt att få tag i samples på båda dock, hör av dig om du vill ha hjälp att lösa det!
Jag tycker du förtjänar båda!
Jahapp... Då var den ännu högre upp på prio-listan. Har tydligen så in i helvetes svårt att bestämma mig för om man ska köra med LADDM eller ACDD. Och nä Tjabo, jag tänker inte klicka hem båda två. Enligt uppgifter på det allsmäktiga och alltid sanningsenliga Fragrantica så är de extremt lika. Den förstnämnda är väl en EDT, och den sistnämnda en EDP? Inte för att det spelar någon roll egentligen - bortsett från prisskillnaden (119€ mot 165€). Det kan väl inte gå fel hur man än gör men jag velar likväl.
Ingen av dem flaskvärdiga men jag tycker Oligarch är bättre än Oceania iallafall.Testade nyss Roja Oceania. En besvikelse i relation till priset.
Någon som annars testat på Roja Oligarch? Hur upplevde ni den?![]()
Jag är relativt säker på att jag sett Tuxedo på NK (Stockholm) tidigare. Kollade du i doftsalongen, eller YSL-butiken?Kan någon ge mig tips var jag köper YSL Tuxedo?
NK har inte. Hittar inga onlinebutiker, förutom YSLs egna som inte skickar till Sverige. Reggade mig på franska YSL och så skulle man få 20% på första ordern, sen skickar de bara till Frankrike när jag ska checka ut i kassan.![]()
Inte nu. Tror den diskats eller är någon brist eller liknande. Verkar inte finnas någonstans?Jag är relativt säker på att jag sett Tuxedo på NK (Stockholm) tidigare. Kollade du i doftsalongen, eller YSL-butiken?