• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Kollade upp på fraggan och det verkar ha skrivits kommentar om att den utgått. Samtidigt så står det så i kommentarsfältet till varannan doft där.
Iof har ju min kusin i UK. De har en onlineshop. Kan nog lösa det så med lite krångel och extra farktkostnader om man måste. :)

Känner att jag behöver en Tuxedo. Köpte en dekant på tradera och det är bland det bästa jag luktat på.

Jag har faktiskt fått hjälp av en där som var grymt bra men det var på en helg och hon var väl extrapersonal förmodligen… 😂
Ibland tror man inte det är på riktigt. Har köpt några gånger på Chanel på NK, och där känns det som om de är utbildade i att vara så snorkiga och ointresserade av kunder som möjligt. Deras instagram/tiktok whateva på mobilerna är viktigare än att svara normalt och trevligt på en fråga. 😁

Ibland tror man inte det är på riktigt. Har köpt några gånger på Chanel på NK, och där känns det som om de är utbildade i att vara så snorkiga och ointresserade av kunder som möjligt. Deras instagram/tiktok whateva på mobilerna är viktigare än att svara normalt och trevligt på en fråga. 😁
Wow, där nere hos Chanel har jag faktiskt alltid fått bra service. Uppe på Manlig Depå däremot är en helt annan femma och det känns som att snorkighet ingår i arbetsbeskrivningen.

Jag o frugan köpte varsin ny doft inför varmare månader idag :)

D40B3F25-17D8-46D5-8A6C-ABCD105B5651.jpeg

Nej. Får kolla in till våren. Småbrudarna på NK är löjligt otrevliga och icke serviceminded.
Kan bara hålla med. Flertalet av dom är mer intresserade av att skvallra med kollegorna iställer för att arbeta. Finns en ung tjej som brukar stå vid Dior-delen, hon är däremot jäkligt trevlig.

För att vara lite on topic, vilken är Xerjoffs bästa sommardoft enligt er?

Kan bara hålla med. Flertalet av dom är mer intresserade av att skvallra med kollegorna iställer för att arbeta. Finns en ung tjej som brukar stå vid Dior-delen, hon är däremot jäkligt trevlig.

40 knots eller Mefisto Gentiluomo är nog mina favoriter just nu, där den sistnämnda växt rejält på mig.

• Like
Reactions: S.L

Iså bra koll men Mefisto är riktigt fin :) Inte testat Gentiloumo

Nio, Renaissance, Kobe eller 40 Knots!

40 knots eller Mefisto Gentiluomo är nog mina favoriter just nu, där den sistnämnda växt rejält på mig.

Visste att 40 Knots skulle växa på dig!

Wow, där nere hos Chanel har jag faktiskt alltid fått bra service. Uppe på Manlig Depå däremot är en helt annan femma och det känns som att snorkighet ingår i arbetsbeskrivningen.
Ja, jag har fått bra upplevelser också i finmärkernas småaffärer på NK/Åhlens. Men man tenderar att minnas de dåliga, som tyvärr är för många. Allt bygger på ledarskap och affärskultur, dåligt ledarskap och kultur i dessa fall. Chanels egna butik är bra, som i stort sett alla egna märkesbutiker.

God ny vecka på er, parfymtrådare!

Tänkte att det vore kul att höra vad folk har span på just nu. :) För min del ser listorna ut enligt följande (i fallande ordning):

Flaskor jag villhöver köpa
Diaghilev av Roja
Al-Khatt av Xerjoff
Oud for Greatness - Initio
Uden Overdose av Xerjoff

Sugen på att testa härnäst
H The Exclusive Black Tier av Roja
Great Britain av Roja
Beau de Jour av Tom Ford

Vad har ni för tilltänkta inköp? Och vilka är dofterna ni är mest sugna på att testa?

Tänkte att det vore kul att höra vad folk har span på just nu. :) För min del ser listorna ut enligt följande (i fallande ordning):

Diaghilev av Roja
Al-Khatt av Xerjoff
Uden Overdose av Xerjoff

Great Britain av Roja
Beau de Jour av Tom Ford

Vad har ni för tilltänkta inköp? Och vilka är dofterna ni är mest sugna på att testa?
Spontan-köpte en PdM Pegasus igår på rea. Nu vill man ju ha riktig kyla igen…

Diaghilev av Roja
Al-Khatt av Xerjoff
Uden Overdose av Xerjoff

Great Britain av Roja
Beau de Jour av Tom Ford

Villhöver:

Chanel - Egoiste
Chanel - Cuir de Russie
Chanel - Sycomore

Roja - Diaghilev

Vintage:

Guerlain - Mitsuoko
Guerlain - Shalimar
YSL - Kouros

Rogue- Derviche II
Rogue - Chypre Siam
Ptja, ett gäng till

Le Gallion - Special for gentlemen

Och säkert minst lika många till, men dessa kom jag på utan att tänka.

Villhöver:

Chanel - Egoiste
Chanel - Cuir de Russie
Chanel - Sycomore

Roja - Diaghilev

Vintage:

Guerlain - Mitsuoko
Guerlain - Shalimar
YSL - Kouros

Rogue- Derviche II
Rogue - Chypre Siam
Ptja, ett gäng till

Le Gallion - Special for gentlemen

Och säkert minst lika många till, men dessa kom jag på utan att tänka.
BRA lista!! Och kul med lite inspiration för egen del då jag totalt fastnat i Roja/Xerjoff just nu.

Spännande att se hur jakten på Mitsuoko går. Hoppas du hittar något som är relativt plånboksvänligt. 🙌

Diaghilev av Roja
Al-Khatt av Xerjoff
Uden Overdose av Xerjoff

Great Britain av Roja
Beau de Jour av Tom Ford

Skönt ändå när det äntligen är tomt på den här hyllan:
Screenshot 2022-03-21 at 09.52.05 (2).png

Sen finns det desto fler på "vill testa" listan:
Roja - Apex
FdB - Milano

Penhaligons - Halfeti Cedar
Memo - Sicilian Leather
Widian - London
Frapin - The Orchid Man
Issey Miyake - L'eau D'Issey Pour Homme
Roja - De La Nuit No 3

Frederic Malle - The Moon