• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

@JensBP
Sparar ihop till en Zlatan parfym just nu😅

Nej det är kontoret.
Det här är hallen:
Måste ju ha klockorna där🤌🤠🤣 Har du glömt att det är ett klockforum🤣 Men seriöst så har jag en Beckham faktiskt.Men inte i hallen som du. Banna inte mig!
Screenshot_20220321-192549_Samsung Internet.jpg

Är det där din klocksamling? 👀

Skönt ändå när det äntligen är tomt på den här hyllan:
Screenshot 2022-03-21 at 09.52.05 (2).png

Sen finns det desto fler på "vill testa" listan:
Roja - Apex
FdB - Milano
Penhaligons - Halfeti Cedar
Memo - Sicilian Leather
Widian - London
Frapin - The Orchid Man
Issey Miyake - L'eau D'Issey Pour Homme
Roja - De La Nuit No 3
Frederic Malle - The Moon
PdM - Darley
Jag har en dekant Issey Miyake - L'eau D'Issey Pour Homme. Skicka PM om du vill ha den. 👌

Klonerna kom hem igår, kul att testa men blir nog inte igen… osäker om det är fel på dem eller om jag inte gillar dofterna från första början :blackeye: ”Philosykos” tvättades bort under första timmen, antar att kokos inte är något för mig trotsallt @JensBP s hype

Klonerna kom hem igår, kul att testa men blir nog inte igen… osäker om det är fel på dem eller om jag inte gillar dofterna från första början :blackeye: ”Philosykos” tvättades bort under första timmen, antar att kokos inte är något för mig trotsallt @JensBP s hype
Den är väl mer en fikonparfym än en kokosparfym?

Fikon är ju inte för alla. Inte heller kokos. Kombon vete t... :)

Vilka dofter köpte du? Jag är imponerad av deras motsvarigheter till Jugfruöarnavatten och Zigenarvatten iallafall. Och eftersom jag inte verkar kunna få tag i Tuxedo på något vettigt sätt så är även deras variant av den på väg. :)

Den är väl mer en fikonparfym än en kokosparfym?

Fikon är ju inte för alla. Inte heller kokos. Kombon vete t... :)

Vilka dofter köpte du? Jag är imponerad av deras motsvarigheter till Jugfruöarnavatten och Zigenarvatten iallafall. Och eftersom jag inte verkar kunna få tag i Tuxedo på något vettigt sätt så är även deras variant av den på väg. :)
Jo det stämmer ju, fikon är inget jag har något emot men blandningen var intressant… luktade som om man placerat en smoothiebar mitt inne i Åhléns, köpte ett samplepack med ”Creed” där de du nämner var med, får ge dem ett till försök, kanske hjärnan som snubblar till att det inte är ”äkta vara” som står för en stor del, trots att det bara är luktande oljor/vatten..

Jo det stämmer ju, fikon är inget jag har något emot men blandningen var intressant… luktade som om man placerat en smoothiebar mitt inne i Åhléns, köpte ett samplepack med ”Creed” där de du nämner var med, får ge dem ett till försök, kanske hjärnan som snubblar till att det inte är ”äkta vara” som står för en stor del, trots att det bara är luktande oljor/vatten..
Så är det absolut angående ”äkta vara”. Man intalar sig själv. Det skulle varit intressant om jag skulle blindtestat VIW och Divain 303 innan jag köpte dessa faktiskt. Jag skulle nog kunna klarat testet iom de mer naturliga aromerna i det dyra originalet kontra 303, även om båda är riktigt bra.

Men även om man inte gillar doften i sig, kan man ju avgöra om kvalitén är ok. Där tycker jag Divain klarade sig bra i de test jag gjort. Drog även en sample på aventus, och tyckte den helt klart var trevligare än andra kloner som explorer och armaf. Även red tobacco var bra.

Senast ändrad:
God ny vecka på er, parfymtrådare!

Tänkte att det vore kul att höra vad folk har span på just nu. :) För min del ser listorna ut enligt följande (i fallande ordning):

Flaskor jag villhöver köpa
Diaghilev av Roja
Al-Khatt av Xerjoff
Oud for Greatness - Initio
Uden Overdose av Xerjoff

Sugen på att testa härnäst
H The Exclusive Black Tier av Roja
Great Britain av Roja
Beau de Jour av Tom Ford

Vad har ni för tilltänkta inköp? Och vilka är dofterna ni är mest sugna på att testa?
Villhöver allra mest Roja Oligarch just nu.

Upplever Oligarch (EDP) som en niche version av TdH, bra men inte flaskvärdig för mig iaf, jag föredrar nog min TdH Parfum.
Jag gjorde precis samma association, i alla fall i början. Nu många timmar senare är den fruktigare, lite sötare och betydligt mjukare.

• Like
Reactions: S.L
Så är det absolut angående ”äkta vara”. Man intalar sig själv. Det skulle varit intressant om jag skulle blindtestat VIW och Divain 303 innan jag köpte dessa faktiskt. Jag skulle nog kunna klarat testet iom de mer naturliga aromerna i det dyra originalet kontra 303, även om båda är riktigt bra.

Men även om man inte gillar doften i sig, kan man ju avgöra om kvalitén är ok. Där tycker jag Divain klarade sig bra i de test jag gjort. Drog även en sample på aventus, och tyckte den helt klart var trevligare än andra kloner som explorer och armaf. Även red tobacco var bra.
Ja jo, kvalitén verkar bra, ”VIW” satt kvar än imorse. Sen ska de ha cred för upplägget att man får en sample att testa innan samt gratis retur. Smidig hemsida och frakt.

Divain! Kan tillägga att godiset var bra också..

Cool. Tack

Jag provade köpa tre kloner från The essence vault. Hade bra betyg och dök upp reklam, hade tråkigt så köpte.

Dessa ligger till salu på lifestyle haha. Alltså de är ju inte dåliga? Men det känns hmm. Jag vet inte ? Kanske sitter i huvudet. Ska fasen testa ett sprut till av varje..

Fick hem ett gäng dofter idag:

Histoires de Parfum - 1740
Chanel - Platinum Egoiste
Guerlain - Bois mysterieux
Givenchy - III

De två sistnämnda är diskade ska tilläggas.
Testade den första precis.

histoires-de-parfums-1740-eau-de-parfum-for-man___5.jpg

Det var (såklart) ett blindköp helt baserat på att Luca Turin påstod att den var asbra.
För en gångs skull verkar också Fragrantica hålla med någorlunda:

Min näsa håller däremot inte med beskrivningarna alls.

idk why but i can really see someone wearing this to an art gallery or museum

This smells like a vintage wardrobe in the attic. The perfume smells like an old dusty/earthy leather jacket with woodsy undertones. I dont like it.

För mig är denna en boozy läder i samma härad som Roja - Fetish och Puredistance - M. Dock något mindre raffinerad men med en kanske mer komplex doftresa. Maskulin till tänderna och en bra kvällsdoft. Det senare innebär såklart att jag kommer pusha den hårt på kontoret.
Det här är riktigt bra skit!

Tillbaka
Topp