• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Efter 3 mån i syd/mellanamerika är jag hemma igen. Så jävla skönt att kunna använda andra parfymer!! Ska sälja Chanel edition blanche som jag hade med mig, sjukt trött på den 😂

Även velat kolla om min Xerjoff Uden också innehåller en meteoritbit som jag såg någon skriva om på fb 😂 och om PDM Layton är 78 % eller sunkig urvattnad 82 procentare! 😅😅

@livinl0ud
20220411_144242.jpg
20220411_144609.jpg
20220411_144257.jpg

@Richard1987 Vafasiken, får man med en meteoritbit till uden?! Vad sjukt. Nästan så jag köper den bara för det 😂 Hade du missat den tidigare?

edit: Antar att det gäller hela shooting starta kollektionen? Jag har ju faktiskt en 20% kod på parfumdreams...................

Senast ändrad:
@Richard1987 Vafasiken, får man med en meteoritbit till uden?! Vad sjukt. Nästan så jag köper den bara för det Hade du missat den tidigare?

edit: Antar att det gäller hela shooting starta kollektionen? Jag har ju faktiskt en 20% kod på parfumdreams...................
Stämmer bra, fick min meteorit till min Capitale, känns äkta, men jag är en sådan pessimist 😂

In 1947, an awe-inspiring shower of meteorites fell to earth in Eastern Siberia, beyond the foothills of the Sikhote-Alin mountains. Each fragrance in the Shooting Stars collection has been chosen to reflect the special nature of this event: a real meteorite fragment from this fall has been placed in each gift box together with the perfume flacon itself, crowned with a gold plated stopper.

DD: En av mina favoriter
1234.jpg

@Richard1987 Vafasiken, får man med en meteoritbit till uden?! Vad sjukt. Nästan så jag köper den bara för det 😂 Hade du missat den tidigare?

Såg någon posta bild på facebook på 2 meteoritbitar hen fått med parfymen...men var som sagt på resande fot så kunde inte dubbelkolla min 😂 Mindes att jag fick en liten påse med ett kort där det stod något om en meteorit men hade inte sett någon sten 😂

Men jovisst fanns den där, inne i hörnet 😀

Jag är i Italien för jobb och sprang in på HB, butiken jag postade från förut i Rom. Fan va bra den är.
Testade alla möjliga konstiga dofter och skulle av en slump visa en kollega Oud Palao från Diptyque.
Slutade, såklart med att jag köpte den själv.

Oud (halv-skanky), ros och tobak. I den ordningen initialt. Vanilj och rom väger upp och ger en fin kryddighet och balans.

375x500.31738.jpg

2C344CD7-8DFC-4EA9-8368-C480BC753C7C.jpeg

Kan inte riktigt säga vad det är för något gemensamt med båda dessa, men något av båda gör mig illamående, får hoppas att det går över. De känns lite för ”mjuka” på något sätt

Kan inte riktigt säga vad det är för något gemensamt med båda dessa, men något av båda gör mig illamående, får hoppas att det går över. De känns lite för ”mjuka” på något sätt
Kände samma lika för TF, men nu älskar jag den.. hojta om du mot förmodan inte kommer överens med och vill sälja Bleu. :)

Senast ändrad:

Chanel Blå Edt gör mig illamående på riktigt. Har verkligen försökt för det är en bra freshie. Men något reagerar jag också på och mår inte bra. Edp och P är däremot helt ok.

OW däremot är en av favoriterna och blir glad och pigg bara av att lukta på den. :)

Letar fortfarande efter något inför sommaren, 21 Jovoy st, D&G LB Intense och Creed VIW är redan på listan. Något annat jag inte får missa? Fick hem en liten sample av Eros EdP men nja, något faller mig inte i smaken där tyvärr.

20220412_145109.jpg

Kommer ej överens med Creed.. Så är någon sugen på denna sommardoft släng ett PM. Innan den åker ut på köp och sälj :D

Och samtidigt, vad ska jag ersätta den med? Chanel homme allure extreme står redan på listan. Tack @JensBP
Hehe var det ett ironiskt tack att jag kanske påverkade dig att köpa dyra VIW genom min hype? 😁

Jag älskar VIW. Fullkomligt. Bästa semesterdoften. Tyvärr har jag inte mage att köpa på mig en flaska till just nu, pga för många köp, trots att den kanske är utgången. Finns fortfarande inte ens på Creeds egen hemsida längre. Men lär vara lättsåld ju. Eller så trycker du på den tills det är bekräftat om den är diskad på riktigt, så blir den eftertraktad och dyr isåfall. ;)

Kört både klon av TF Oud Wood och äkta vara nu, kan säga att äkta varan är fräschare, men klonen håller längre och projicerar mycket bättre! Klonen i fråga är från Divain.
Jag körde också testet i morse. Klonen på vänster arm från sample, TF OW på höger arm.

De luktar väldigt väldigt lika. Samplen luktar fortfarande efter 8 timmar. Originalet gör det inte, borta. Det får nog bli att köpa en klon på denna med så småningom, även om jag har två flaskor av originalet, då det är trevligt att det håller en hel dag faktiskt..

Tillbaka
Topp