• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Gäller även Carlisle som jag vet. De gamla har 77% medans de nya har 81% så tyvärr är de nya mer utvattnade 🤷🏻‍♂️😔.
Har kört min dekant som lär vara gammal mot min sprillans 81%. Ingen skillnad i doft eller performance som jag känner. Snarare håller den nya längre men det beror nog på att man får mer juice med flaskan än dekanten. Det är nästan för bra beastmode som sagt, kan inte få bort doften om jag vill ha ny parfym under dagen. :)

@FredrikSthlm kolla din Carlisle-flaska, jag antar att det är den äldre men kul att veta säkert.

Har kört min dekant som lär vara gammal mot min sprillans 81%. Ingen skillnad i doft eller performance som jag känner. Snarare håller den nya längre men det beror nog på att man får mer juice med flaskan än dekanten. Det är nästan för bra beastmode som sagt, kan inte få bort doften om jag vill ha ny parfym under dagen. :)

@FredrikSthlm kolla din Carlisle-flaska, jag antar att det är den äldre men kul att veta säkert.
Tack för tipset. Ska kolla sen :)

Dagens doft:
IMG_20220413_134806__01.jpg

Startar som TL fast utan hallon, efter några timmar blir doften kryddigt muskig. Klart bättre än TL😃

Hade ramlat på 19 euro shipping där, oavsett hur mycket jag tänkt beställa :rolleyes: Avskräckande ord, för mig iallafall
Ja, normalt sett jag också. Tror man var tvungen att shoppa för cirka 450 euro för att få bort den lilla rackaren... Men det räddades av de 4 valfria proverna man fick lägga till gratis... Plus att det är ju alltid lite spännande med en överraskning!

Nu blev det ju ett köp i all hast av A3. Har provat den på papper i förbifarten för ett tag sedan, och kommer egentligen inte ihåg vad jag tyckte. Inte mer än att den fick 4/5 och att den påminde väldigt mycket om A2. Vill minnas att den var lite lenare och mjukare... Rosen minns jag inte? Men den får väldigt gärna vara där.

Tänkte först ta A2, men efter att ha provat ett sample på ena armen av A2, och Rosendo Mateu No5 på andra, så kom jag fram till att de var lite för lika varandra för att ett köp skulle vara befogat. Dessutom tyckte jag No5 var aningen bättre. Så, here we are...

Nån som kan bekräfta eller dementera rosnoten, kontra A2?

(För alla som inte är nördar än: A2 + A3 = Xerjoff - Alexandria II och Alexandria III).

Nu blev det ju ett köp i all hast av A3. Har provat den på papper i förbifarten för ett tag sedan, och kommer egentligen inte ihåg vad jag tyckte. Inte mer än att den fick 4/5 och att den påminde väldigt mycket om A2. Vill minnas att den var lite lenare och mjukare... Rosen minns jag inte? Men den får väldigt gärna vara där.

Tänkte först ta A2, men efter att ha provat ett sample på ena armen av A2, och Rosendo Mateu No5 på andra, så kom jag fram till att de var lite för lika varandra för att ett köp skulle vara befogat. Dessutom tyckte jag No5 var aningen bättre. Så, here we are...

(För alla som inte är nördar än: A2 + A3 = Xerjoff - Alexandria II och Alexandria III).

AIII = Mycket tydligare ros, och ouden känns annorlunda gentemot AII. Som du säger är den också mer finstämd.

AII och N°5 har en del likheter, och många verkar tycka det, men själv tycker jag dem är tillräckligt olika för att ha båda. Eller så är det för att jag verkligen gillar det dna:et.. 😁

AIII = Mycket tydligare ros, och ouden känns annorlunda gentemot AII. Som du säger är den också mer finstämd.

AII och N°5 har en del likheter, och många verkar tycka det, men själv tycker jag dem är tillräckligt olika för att ha båda. Eller så är det för att jag verkligen gillar det dna:et.. 😁
Det låter betryggande... 👍

Nä, där är ju klart skillnad på dem, absolut. Men i mitt fall hade jag förmodligen sträckt mig betydligt mer mot RM5 i de situationer de båda skulle komma på tapeten. Men det är märkligt ändå, minns första gången (för inte så jäkla länge sedan) som jag sniffade på A2. Då kunde jag inte bestämma mig riktigt vad jag tyckte, men landade tillslut i att det var nog trots allt luktade doftblock från en urinoar på en bar i gamla stan i Nice. Nu däremot. Nu så. 💳

Opopulär åsikt: A3>A2
Jag har dock bara A2.

A3 månne vara mer feminin pga den mer framträdande rosen men som doft sett tycker jag kompositionen och resan blir mer finstämd och att DNA:t blir mer framträdande.

A3 påstås ju varit framtagen för att göra en ”bärbar” A2. Det håller jag inte riktigt med om. Dels är de rätt lika men A2 är fullt bärbar … men avsevärt mkt ”tuffare” doft. En riktig dejt-doft vill jag påstå. En mer ”bärbar” version är isf snarare RM no5 som är en nedtonad version (eller take om man så vill).

Sen vill jag också hävda att DNA:t finns tydligt i Nishane - Nefs också. (Om än en tydligt annan doft).

Dagens blev den här fina lilla saken 😃
På fragrantica står det "for women"... 🤔
Ett fenomen som inte är helt ovanligt på fraggan. Ser det lite överallt, på Chanel exclusifs, mm mm. Kommer inte ihåg på rak arm men det ser man ofta. Detta trots att tillverkaren dubbat den till unisex.

Inte för att det spelar någon roll, men den pedantiska grottmänniskan i en stör sig en liten smula trots allt. :pompus:

Fick en leverans med lite nya samples igår! Efter att ha återupptäckt Morning Chess från Vilhelm Parfumerie var jag bara tvungen att dyka ner i några andra dofter.

Och denna gång tillsammans med sambon!! Vi lyckades hitta några dofter som vi båda var intresserade av och när vi har jobbat oss igenom denna batch så har hon testat 10 nya dofter på lika många dagar. Hon som hade noll doftintresse förut är snart fast i träsket. 😂

192D5FC8-E4BB-4FB6-91E8-4382714BE19D.jpeg
62F7C720-539D-427E-8759-0F0233E40103.jpeg

Första doften jag testade var Basilico & Fellini. Känns som att den hade varit en hit till varma sommardagar med sin fräschör och realistiska basilikanot. Dock extremt tråkigt att det inte gick att känna något alls efter så lite som tre timmar. 🤷‍♂️

CA5A843F-589A-4F95-9636-BD2154FD0A6A.jpeg

Tillbaka
Topp