Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gav bort klon-samplen till en vän som tycker det är den bästa lukten han någonsin varit med om. Oavsett om den är korrekt eller inte så har de gjort något rätt! Och som du säger så håller den väldigt bra.Jag körde också testet i morse. Klonen på vänster arm från sample, TF OW på höger arm.
De luktar väldigt väldigt lika. Samplen luktar fortfarande efter 8 timmar. Originalet gör det inte, borta. Det får nog bli att köpa en klon på denna med så småningom, även om jag har två flaskor av originalet, då det är trevligt att det håller en hel dag faktiskt..
Batch code?Dior Homme, försöker ta reda på vilken årgång. Är jag ute och cyklar om jag säger -17? Sökt runt lite på nätet men tänker att det säkert finns någon expert här som vet
Har jag missförstått det kanske, trodde 75008 var batch coden? Kartong finns ej kvar tyvärr.Batch code?
Kod består av 4 st siffror/bokstäverHar jag missförstått det kanske, trodde 75008 var batch coden? Kartong finns ej kvar tyvärr.
Tack, jag har noll koll vad gäller äldre Dior Antar att det blir svårt att ta reda på då, inte mindre trevlig doft för det.Kod består av 4 st siffror/bokstäver
Kan meddela att den sitter kvar nu som en skinscent efter dusch. Galet bra. Man undrar vad de stoppat i för gift?Gav bort klon-samplen till en vän som tycker det är den bästa lukten han någonsin varit med om. Oavsett om den är korrekt eller inte så har de gjort något rätt! Och som du säger så håller den väldigt bra.
Är faktiskt osäker på om lite äldre DH hade batch code på flaskorna?Har jag missförstått det kanske, trodde 75008 var batch coden? Kartong finns ej kvar tyvärr.
Ja. Det är Diors postnummer i Paris.Har jag missförstått det kanske, trodde 75008 var batch coden? Kartong finns ej kvar tyvärr.
Känns rimligt, som sagt, har ingen koll på dessa och har bara hittat några få inlägg på nätet där dom skrev om det du nu lärt mig är ett postnummer. Då kanske du vet vart batch kod vanligtvis hittas på dessa äldre flaskor, eller om det kanske inte fanns alls? Ska ta en närmare titt lite senare.Ja. Det är Diors postnummer i Paris.
Nej, jag har faktiskt ingen aning. De jag har från "Dior Homme" hemma är alla relativt nya.Känns rimligt, som sagt, har ingen koll på dessa och har bara hittat några få inlägg på nätet där dom skrev om det du nu lärt mig är ett postnummer. Då kanske du vet vart batch kod vanligtvis hittas på dessa äldre flaskor, eller om det kanske inte fanns alls? Ska ta en närmare titt lite senare.
Snyggt, tack! Bara att börja leta Vilken av dessa är din favorit? Doftade på Intense förra vecka, den var trevlig faktiskt. Dock är det verkligen som natt och dag på den jag har och dom senare.Nej, jag har faktiskt ingen aning. De jag har från "Dior Homme" hemma är alla relativt nya.
På Dior Homme "Parfum" varianten är batch code inpräntad i glaset på baksidan nere till höger. 1C01
På Dior Homme "Intense" sitter den på undersidan. 1C01 (Tydligen samma som ovan, vilket kanske inte är orimligt trots att det är två olika varianter?)
På Dior Homme "Cologne" sitter den också i botten. 1E01
Jag tycker "Dior Homme Intense" är ett måste i var mans hylla. Och "Parfum" är ännu bättre, och väldigt lik, men lite tyngre och mörkare. Ibland bra, ibland dåligt - beror på omständigheterna. Dior Homme Cologne är ju en helt annan femma, och delar i mitt tycke bara likheten genom att designen är densamma. Innan hade jag också den nya som går under namnet "Dior Homme Original", men den sålde jag igen. Har man "Intense" och "Parfum" har man större behållning av dessa än "Original". Alla dem är ganska lika trots allt.Snyggt, tack! Bara att börja leta Vilken av dessa är din favorit? Doftade på Intense förra vecka, den var trevlig faktiskt. Dock är det verkligen som natt och dag på den jag har och dom senare.
Är faktiskt osäker på om lite äldre DH hade batch code på flaskorna?
Här är min gamla ”silver stem” flaska:
Du kan vara lugn. Gnäll av grabbar som gillar att gnälla på internet. Min sprillans Carlisle är fullkomlig beastmode. Håller faktiskt för länge om man vill variera sig med parfymer under dagen (lyxproblem). Plus jag får vara försiktig med avtryckaren om jag inte vill kväva folk de första timmarna.Btw @livinl0ud, det där med 78 %/82 % på PDM Layton...gäller det bara Layton eller alla deras parfymer? Har ju läst ngt om att ex Carlisle är urvattnad nu för tiden...
Grymt ju! Carlisle är riktigt fin, som en versatile red tobacco!Du kan vara lugn. Gnäll av grabbar som gillar att gnälla på internet. Min sprillans Carlisle är fullkomlig beastmode. Håller faktiskt för länge om man vill variera sig med parfymer under dagen (lyxproblem). Plus jag får vara försiktig med avtryckaren om jag inte vill kväva folk de första timmarna.
Gäller även Carlisle som jag vet. De gamla har 77% medans de nya har 81% så tyvärr är de nya mer utvattnade .Btw @livinl0ud, det där med 78 %/82 % på PDM Layton...gäller det bara Layton eller alla deras parfymer? Har ju läst ngt om att ex Carlisle är urvattnad nu för tiden...
Lär väl vara lätt löst eftersom @Richard1987 har två backupflaskor att göra sig av medVarför har jag inte upptäckt denna doft tidigare? Vet att den hajpats en del i tråden och jag hade rätt höga förväntningar på känslan av Gourmand i denna. Och JÄVLAR vad den överträffade förväntningarna. Det här är ju ren magi.
En otrolig härlig och citrusig och blommig öppning följt av en otrolig karamell. Riktigt söt, men balanserar på rätt sida.
Dags att jaga flaska.
Haha. Se där! Man kan alltid lite på KS!!Lär väl vara lätt löst eftersom @Richard1987 har två backupflaskor att göra sig av med
Jag har lagt undan en av backupflaskorna till en annan medlem, ska eventuellt byta mot 30 ml Italica om jag tycker om den. Bör få sample av doften idag eller imorgon.Varför har jag inte upptäckt denna doft tidigare? Vet att den hajpats en del i tråden och jag hade rätt höga förväntningar på känslan av Gourmand i denna. Och JÄVLAR vad den överträffade förväntningarna. Det här är ju ren magi.
En otrolig härlig och citrusig och blommig öppning följt av en otrolig karamell. Riktigt söt, men balanserar på rätt sida.
Dags att jaga flaska.