Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Going out with a bang! Fint val!
Jag har handlat olika varor från computersalg, det har varit kosher. Men jag har också råkat ut för att varan (parfym) som uppgavs finnas i fjärrlager inte fanns i lager.Någon som beställd parfymer härifrån tidigare? Jäkligt bra pris på Mefisto G. Vad är risken att doften är oäkta? Xerjoff är väl inte ett märke som fejkas i högre grad?
Handlat en del via den sidan och aldrig haft några problem. Tror som @vlm1978 att den största risken nog är felaktig lagerstatus. Leveranser från fjärrlager tar också lite längre än vanligt (ca två veckor om jag minns rätt).Någon som beställd parfymer härifrån tidigare? Jäkligt bra pris på Mefisto G. Vad är risken att doften är oäkta? Xerjoff är väl inte ett märke som fejkas i högre grad?
Alltså, den är som de flesta freshies. Fast som du är inne på så är denna väldigt naturlig, men den håller ändå tillfredsställande länge på mig. Men sen är det ju det här med antal sprays. Jag sprayar ju på rätt så friskt och sen drar jag på mig skjortan. Då stannar en del av doften i textilen, medans resten kommer och går med kroppens värme under dagen, så utomhustempen spelar stor roll. Jag gillar den skarpt de varmare dagarna, känns fräsch och svalkande. Hoppas bara sommarvärmen hittar tillbaka snart! Jag tycker den är (väldigt) mycket mer prisvärd än TFs Mandarino dA, exempelvis.Vad tycker du? Longevity, performance osv? Har ett sample hemma men rädd att den är för naturlig och på så sätt för svag för att hålla längre?
Poesi! Snyggt @S.LFMD:
Pow, in ya face citrus bitch slap-öppning! Tänker ibland på denna som en ”bakis doft”, lite som ett lukt-salt alternativ och en råbarkad gul rundspark mot doftcentrum. Blir snabbt lite grönare på ett varmt och lite sött sätt (dragon & kumarin). En något opolerad men fin doft. Som nyligen diskuterats tror jag att en ”Fiero gentiluomo” skulle kunna bli något riktigt lyckat. Tills dess en gjuten doft för de som kör skjortan tre knappar uppknäppt och rejält stretch på guld jubilee länken (och mig de helgmorgnar då jag behöver en rejäl olfaktorisk kick för att komma igång).
Det är typiskt. Härligt väder och livet är roligt, men med tråkigare dofter.Det fina vädret kom snabbt och när man öppnar upp skåpet och tänker f*ck, här finns inte mycket somrigt.
Upplever själv att dofter är roligare de kallare dagarna på året. Tycker det är svårt att hitta bra sommardofter. (Eller så finns det så många så jag inte kan välja)
Hade ju köpstopp egentligen, men följer nog @JensBP exemplar när det kommer till denna. Inget köpstopp!!! Den verkar helt fantastisk. Ska göra slut på dekanten först bara.Alltså, den är som de flesta freshies. Fast som du är inne på så är denna väldigt naturlig, men den håller ändå tillfredsställande länge på mig. Men sen är det ju det här med antal sprays. Jag sprayar ju på rätt så friskt och sen drar jag på mig skjortan. Då stannar en del av doften i textilen, medans resten kommer och går med kroppens värme under dagen, så utomhustempen spelar stor roll. Jag gillar den skarpt de varmare dagarna, känns fräsch och svalkande. Hoppas bara sommarvärmen hittar tillbaka snart! Jag tycker den är (väldigt) mycket mer prisvärd än TFs Mandarino dA, exempelvis.
Ibland är det skönt att tagga ner nischjakten med lite mainstream designers. Åkte nyligen båten mellan Köpenhamn och Oslo, och i den helt alldagliga taxfree-shoppen, som inte är ett dugg billig, fanns ju alla designers. De flesta luktar ju bra men tråkigt. Svårt att låta bli att gå runt och sniffa på allt. Chanels "AHSEE" luktar ju för jäkla fräscht, kanske bäst i klassen? Sniffade på nya Boss Bottled Marine också, samma sak där, fräscht och fint. Men tråkigt. Men jag gick förbi en "fyndhylla" där alla parfymer på hyllan kostade 149dkk. Sniffade på Azzaro Pour Homme bland annat, och jäklar vilken tripp till 80-talet den var. Kommer ihåg att jag tänkte på @S.L, haha, precis i hans smak. Jag inbillade mig det åtminstone. Sen tog jag upp denna och gav en sniff:Idag kör jag på poor man’s Elysium, även om många säkerligen skulle säga att det är en hädelse att jämföra båda dessa dofter. Nu var det längesedan jag är provade Elysium, samt även i förbifarten, men jag känner ändå igen doften. Naturligtvis är Rojan mer fulländad på alla tänkbara plan och skulle vinna varje duell förutom prisvärdheten.
Anspråkslös, lätt och fräsch men med lite kropp och karaktär. Inga problem med att vara trigger happy. Given inför varmt väder. Tummen upp!
Jag har också köpt därifrån ett ett fem-tal gånger och utan problem varje gång. Jag passade på att knipa hem en Gentiluomo därifrån jag med. Jäkla fin! Bättre än SMW (har samples på båda, en på varje arm just nu). Mefisto "original" sålde jag igen. Denna är helt enkelt bättre.Någon som beställd parfymer härifrån tidigare? Jäkligt bra pris på Mefisto G. Vad är risken att doften är oäkta? Xerjoff är väl inte ett märke som fejkas i högre grad?
Hann inte besöka dem under mitt senaste Paris-besök. Next time…Var förbi Jovoy-butiken i Paris förra veckan, herregud vilken godisbutik. Det fanns så pass mycket ofantligt bra att jag fick kortslutning och kom ut tomhänt.
Här har du ett likvärdigt men billigare alternativ annarsHann inte besöka dem under mitt senaste Paris-besök. Next time…
Cruz del Sur II och Erba Pura - gillar båda, men fungerar dem på en man? Verkar som att många beskriver båda dofterna som mer feminina, i alla fall av det man kan läsa på Fragrantica.
Alternativ till Erba Pura? Läst att folk tycker att EP påminner om rutten frukt, vilket jag inte riktigt kände när jag testade den.Här har du ett likvärdigt men billigare alternativ annars