• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Det där är ju anledningen till varför man älskar den här tråden. Bara en massa enablers. 😂 Absolut, blir det ett köp och vi inte klickar så är du först ut.

Men gud!!!! Vilket betyg!! Så bra, alltså? Känns nästan dumt att inte slå till, men jag har verkligen försökt att inte blindköps flaskor (vet att den attityden är som att svära i kyrkan). Men som sagt, kanske bara är att köra...
Bästa jag haft, men det visste jag redan innan ju. :)

Det enda som suger lite är att performance kunde varit bättre. Inte kass, men inte heller kanon. Får hoppas de mognar på sig lite.

Hade jag inte fått den förbannade selleri-noten hade jag nog slagit till på en flaska.
Vet inte om någon anna fått den associationen men den dödade doften lite för mig. Otroligt att du blev näsblind av just den där. Doftar kanske uran eller plutonium lite som selleri för något slags buteljerat kärnvapen är det.

Svårt att lista ut vilka noter det faktiskt är i den, så vitt jag vet har de inte skrivit ut det. Men tydligen ska det vara oud i den också?

…..

………

………. Näää… här!

F1859A18-E2E0-4BCD-A7B5-50A8A1B403F4.jpeg

Någon annan här som testat Chanel Misia? Är ju en tvättäkta feminin doft, men fastnade för pudrigheten av någon anledning. 😅 Finns det någon maskulinare motsvarighet?

creed-viking-ny-parfym-1170x992.jpg

Lånad bild.
DD blir Creed Viking som enligt mig är en väldigt underskattad parfym. Funkar perfekt till en dag som denna <3

BTW.. Är det nån som vet om Escentica har någon aktiv kampanj/rabattkod som fungerar nu?
Det var länge sedan jag beställde en parfym och tycker det är dags för det nu :)

Smaken är ju som baken. Men för mig är den end of game-bra. Skulle kunna lägga ner allt maniskt köpande av annat, styra upp några backups for life och lägga ner detta. Behålla massor av Tuxedo och några sommarfreshies för de få dagarna Tuxedo inte fungerar. :)

Idén med OPG är lika absurd som OSG (One Shirt Guy). :D:cigar:

Har några dofter som jag tycker är sjukt bra: OBI, Sahraa, Parisian oud, Danger, Oud Palao, Diaghilev osv osv. Men idén att jag skulle köpa 10 st av en och bara köra den är lika osannolik som att jag skulle köpa en vit eller blå skjorta och ha den till allt. En snygg vit/blå skjorta funkar till närapå allt men jag skulle tröttna på en vecka.

För mig är hela grejen med parfymer en doftresa över tid utan slut. Precis som en vanlig resa vill jag upptäcka nya platser, kulturer, upplevelser och se hela livets spektra från olika perspektiv.

Med det sagt ska jag testa den när jag är i Paris om nån vecka. Den kanske får mig att helt byta perspektiv :cool:

Idén med OPG är lika absurd som OSG (One Shirt Guy). :D:cigar:

Har några dofter som jag tycker är sjukt bra: OBI, Sahraa, Parisian oud, Danger, Oud Palao, Diaghilev osv osv. Men idén att jag skulle köpa 10 st av en och bara köra den är lika osannolik som att jag skulle köpa en vit eller blå skjorta och ha den till allt. En snygg vit/blå skjorta funkar till närapå allt men jag skulle tröttna på en vecka.

För mig är hela grejen med parfymer en doftresa över tid utan slut. Precis som en vanlig resa vill jag upptäcka nya platser, kulturer, upplevelser och se hela livets spektra från olika perspektiv.

Med det sagt ska jag testa den när jag är i Paris om nån vecka. Den kanske får mig att helt byta perspektiv :cool:
Men det skulle vara skönt, visst? :)

Jag är avundsjuk på de vänner som köper en schysst klocka, sen är de nöjda med den i årtionde efter årtionde.

Tror man måste vara såld på den klassiska franska stilen av parfymeri för att bli helt såld på Tuxedo. Den stilen man kan hitta i t ex YSL sedan lång tid tillbaka, och den jag växt upp med. Speciellt YSL's stil som går igen i nästan varje parfym de gör trots att de luktar olika. För mig är Tuxedo den ultimata doften i denna klassiska franska stil som jag gillar så mycket.

Tuxedo är ingen avancerad nisch-doft även om kvalitén såklart håller högsta klass i nivå med finare nisch-hus. Det är ingen "svårparfym". Man kommer inte att lukta arabisk kryddbasar eller häststall, eller ens som elefanterna på Skansen. Man kommer bara att lukta elegant och fräscht men en släng av kryddor, örter och vanilj utan att vara i närheten av någon orientalisk parfym imo. Tuxedo är dessutom ganska linjär. Den luktar ungefär likadant hela sin tid. Den är en mer smooth och lyxig variant av dess klon Moustache EDP. Thats it. Fransk elegans och snobberi i flaska.

Senast ändrad:
Har PDM slutat skicka checkarna till henne?
Måste vara en av de mest uppenbart köpta parfymrecensenterna på tuben.

Men i det här fallet blåljuger hon iaf inte.
Hon är inte att lita på med PDM. 😆
Om PDM skickar mig lite flaskor så lovar jag att hypa PDM sönder och samman. @PDM jag vet att ni lurkar här i världens viktigaste parfymtråd, så skicka mig flaskor för ultimat hype!!!

Skämt åsido. Jag kanske inte kallar Tuxedo för sexig från en kvinnas perspektiv. Däremot håller jag med ATH i varje ord nästan, fast den inte för honom som parfym, men den är för mig. Fast fack-snacket fattar jag ju inte. Vi har ju även exakt samma start på parfymresan gemensamt med YSL, Jazz och Korous vilket är kul. Fast han blev parfymerare och jag bara en horder...

Senast ändrad:
Slänger ut en trevare här i min fortsatta jakt på PDLN - någon som sitter på PDLN 2 eller 3 de vill säga hej då till? Let me know!

För övrigt kommer nedanstående lämna snart och ni får hojta om någon är sugen. Spännande doft, men inget som får mig att go bananas. Djupare och fylligare än Mitzah, men när jag har kvar typ 120 ml Mitzah så får den duga fint.

parfym.jpeg

Är det Francis Kurkdjians första release på Dior?
Stämmer! :)

Japp, känns som en lite feg/mjukstart.
Oerhört feg.
Hade hoppats på iaf en Masculin Pluriel eller Amyris eller nåt. Men hade iaf trott på en damparfym.
Bois d'Argent är riktigt bra. Också en klassisk fransk kryddig parfym jag uppskattar.
Riktigt nyfiken på Eau Noire. Originalet är rätt så svårburet. Denna version ska tydligen vara lite ”modernare”. Verkar också sakna den karaktäristiska gröna färgen. Kurkdijan skrev på Instagram att han undvikit ha i färgämnen denna gång, därmed den rätt så bleka färgen.

Sådär ja... Då har äntligen denna lilla pärlan ankommit. Känns initialt som en mer lättburen och förfinad Karl Lagerfeld Classic - faktiskt!
IMG_20220513_134751.jpg

Det tog sin lilla tid, när man beställde från Chanels hemsida. De var snabba på att skicka från lagret men sen vettetusan vad som hände. Man är ju van vid lite snabbare svängar. Obs, visa inte detta för Greta T.!
1652443029274.png
1652442953810.png

Senast ändrad:
Sådär ja... Då har äntligen denna lilla pärlan ankommit. Känns initialt som en mer lättburen och förfinad Karl Lagerfeld Classic - faktiskt!
IMG_20220513_134751.jpg

Det tog sin lilla tid, när man beställde från Chanels hemsida. De var snabba på att skicka från lagret men sen vettetusan vad som hände. Man är ju van vid lite snabbare svängar. Obs, visa inte detta för Greta T.!
1652443029274.png
1652442953810.png

F.K. Bor i "Ängelholm" - 15 min norr om "Helsingborg". :chicken:
Återkom gärna vad du tycker om den efter djupare testning! Var ett tag sen jag provade den och dekanten jag har doftar ”skumt”. 😅

Rolig grej - dagens doft är Mefisto G (dekant jag fick igår). Av någon anledning känner jag inte doften så väl, så tänkte att den kanske inte projicerar så mycket. Måste nog vara jag som blivit doftblind. Min chef sade precis att det doftar otroligt gott! Nu är jag rätt så sugen på en helflaska. 😃

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp