• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:
7DA76537-668F-4BC3-82D6-C12656EF4015.jpeg

Här ska man inte låta sig luras av notlistan, citrusinslagen är i baksätet, låååååångt bakom kryddnejlikan. Amouage är inte ”mitt” hus men de tar iaf ut svängarna på ett intressant sätt för det mesta tycker jag.

Senast ändrad:
21829B0F-FEAC-47E8-8360-1E52AC18CE41.jpeg

Roja - Haute Luxe & Chypre Extraordinaire anlände idag och ska testas i helgen. Har velat testa dessa alldeles för länge nu utan att få tummen ur. Dock kommer man ju inte ifrån det faktum att man då inte längre kan blindköpa en flaska Haute Luxe bara så där, som den sosse man är… Förlåt @Sthlm-Nicklas!
72C5A733-AFED-4967-AD33-7A3EAA2C3640.jpeg

Haha, älskar bilden!
Lite sossigt är det, men det är bra att prova först, så att man inte har massor med parfymer man inte använder,
som jag har :)

Och på tal om Haute luxe, den kommer inte ens med på min top 10 lista, så särskilt bra är den inte, 33k är den inte värd om vi säger så :)

Haha, älskar bilden!
Lite sossigt är det, men det är bra att prova först, så att man inte har massor med parfymer man inte använder,
som jag har :)

Och på tal om Haute luxe, den kommer inte ens med på min top 10 lista, så särskilt bra är den inte, 33k är den inte värd om vi säger så :)

Du kan ju sälja de du inte använder. Förutom APEX då, den kan du sälja till Anticimex. Bör lämpa sig väl för att utrota skadedjur.

Fick hem ett litet sample PDLN 3 för ett tag sedan och blev självfallet kär. Har därför tänkt testa mig igenom alla tre och idag anlände den här.

Efter 45 minuter är jag osäker på vad jag tycker. Det finns en viss kraft i den här som inte finns i PDLN 3. En stark rökighet, men inte nödvändigtvis något animaliskt som många påstått. Eller så är min näsa relativt okänslig för det.

Men den här är spännande. Jag tror att om Diaghilev hade fått barn med Enigma på fyllan (och spriten på något sätt letat sig vidare till avkomman) så hade detta varit resultatet. Eller åtminstone nära. Samtidigt har den löjligt mycket amber i sig och kryddigheten påminner om Mitzah.

Inser att jag börjar yra nu när jag sniffat frenetiskt i 45 minuter…

Men om man återvänder till jämförelsen med PDLN 3 så är den som en finstämd orkester och det här är ett rockband. Måste bara lista ut om jag gillar musiken eller ej. 🤷‍♂️

BE281415-80D7-4131-B2C4-93B0E0F630D9.jpeg

Megamare Dag 2:

Sängkläder luktar vänstrande med Aquaman, familj uppenbarligen inte lika näsblinda och klagar på ”någon stark doft” utan komplimang i samma mening.

Vad jag tycker? Hade jag kunnat känna doften i mer än 10 minuter så… Väldigt intressant, vill lukta mer!!! Vet inte om det är för att jag försöker mig tvinga mig själv att vara kär i den. blir nästan aldrig näsblind och såklart kommer det med just den starkaste :arghh: Kanske landar på försäljnin, ger den en varm sommardag först!

Hallå,
Rookie här.
Söker någon fräsch sommardoft. Kanske nån har något att sälja? Eller rekommendera? Har luktat på Dolce Gabbana light blue och gillar den.
Tack 🙏

Megamare Dag 2:

Sängkläder luktar vänstrande med Aquaman, familj uppenbarligen inte lika näsblinda och klagar på ”någon stark doft” utan komplimang i samma mening.

Vad jag tycker? Hade jag kunnat känna doften i mer än 10 minuter så… Väldigt intressant, vill lukta mer!!! Vet inte om det är för att jag försöker mig tvinga mig själv att vara kär i den. blir nästan aldrig näsblind och såklart kommer det med just den starkaste :arghh: Kanske landar på försäljnin, ger den en varm sommardag först!

Hade jag inte fått den förbannade selleri-noten hade jag nog slagit till på en flaska.
Vet inte om någon anna fått den associationen men den dödade doften lite för mig. Otroligt att du blev näsblind av just den där. Doftar kanske uran eller plutonium lite som selleri för något slags buteljerat kärnvapen är det.

Fick hem ett litet sample PDLN 3 för ett tag sedan och blev självfallet kär. Har därför tänkt testa mig igenom alla tre och idag anlände den här.

Efter 45 minuter är jag osäker på vad jag tycker. Det finns en viss kraft i den här som inte finns i PDLN 3. En stark rökighet, men inte nödvändigtvis något animaliskt som många påstått. Eller så är min näsa relativt okänslig för det.

Men den här är spännande. Jag tror att om Diaghilev hade fått barn med Enigma på fyllan (och spriten på något sätt letat sig vidare till avkomman) så hade detta varit resultatet. Eller åtminstone nära. Samtidigt har den löjligt mycket amber i sig och kryddigheten påminner om Mitzah.

Inser att jag börjar yra nu när jag sniffat frenetiskt i 45 minuter…

Men om man återvänder till jämförelsen med PDLN 3 så är den som en finstämd orkester och det här är ett rockband. Måste bara lista ut om jag gillar musiken eller ej. 🤷‍♂️

BE281415-80D7-4131-B2C4-93B0E0F630D9.jpeg

Haha, kul recension men vad hittar du för något som är Diaghilev-esque i den? 😁

Hallå,
Rookie här.
Söker någon fräsch sommardoft. Kanske nån har något att sälja? Eller rekommendera? Har luktat på Dolce Gabbana light blue och gillar den.
Tack 🙏
Hej han rotten rebel som nån tipsa om på tuben kör en del tips och test senast nån freshie från YSL. Hänger han här också vore lite kul att veta🤗

Haha, kul recension men vad hittar du för något som är Diaghilev-esque i den? 😁
Jag vettefan för att vara helt ärlig. Kanske är det träigheten som påminner om varandra? Diaghilev är ändå enligt mig betydligt fräschare och fruktigare, men det finns något där. Kan inte sätta fingret på det.

Men efter att ha haft den på i över två timmar tycker jag att likheten med Mitzah blir tydligare och tydligare. Den här kryddigheten och tunga ambern är väldigt lik - till den graden att sambon tyckte att PDLN 1 påminde om någon jag använt mycket tidigare. Och när jag väl sa Mitzah så var det tydligt även för henne.

Men den här känns också råare än Mitzah. Kanske är det något animaliskt där trots allt. Men håller med dig när du tidigare sagt att den nästan är spretig. Det är väldigt mycket som händer här.

På tal om parfym... Hur trevlig är Tuxedo? Har span på en 125 ml flaska, men har inte möjlighet att testa innan. Vad säger ni? Värd ett blindköp?
Smaken är ju som baken. Men för mig är den end of game-bra. Skulle kunna lägga ner allt maniskt köpande av annat, styra upp några backups for life och lägga ner detta. Behålla massor av Tuxedo och några sommarfreshies för de få dagarna Tuxedo inte fungerar. :)

KBK! Ingen minns en fegis 🤷🏻‍♂️?

Edit: Om det visar sig att du inte klickar med Tuxedo så ställer jag mig på kö 😁.
Det där är ju anledningen till varför man älskar den här tråden. Bara en massa enablers. 😂 Absolut, blir det ett köp och vi inte klickar så är du först ut.
Smaken är ju som baken. Men för mig är den end of game-bra. Skulle kunna lägga ner allt maniskt köpande av annat, styra upp några backups for life och lägga ner detta. Behålla massor av Tuxedo och några sommarfreshies för de få dagarna Tuxedo inte fungerar. :)
Men gud!!!! Vilket betyg!! Så bra, alltså? Känns nästan dumt att inte slå till, men jag har verkligen försökt att inte blindköps flaskor (vet att den attityden är som att svära i kyrkan). Men som sagt, kanske bara är att köra...

Det där är ju anledningen till varför man älskar den här tråden. Bara en massa enablers. 😂 Absolut, blir det ett köp och vi inte klickar så är du först ut.

Men gud!!!! Vilket betyg!! Så bra, alltså? Känns nästan dumt att inte slå till, men jag har verkligen försökt att inte blindköps flaskor (vet att den attityden är som att svära i kyrkan). Men som sagt, kanske bara är att köra...
Haha det är bara att köra 😁.
👈🏼 En potent vårdnadshavare är redan fixad så finns inget att förlora 😎.

Jag förbannar FdB om de diskar/omformulerar OBI för då måste jag ut på storjakt efter backupflaskor.

Inser också att jag sannolikt behöver köpa ONI från FdB och den verkar ryktesvägen gå samma väg till mötes.

Varför i H-vete kan man inte vara som sina Sauvage EDT polare som är nöjda och glada och dessutom får komplimanger. Nääää man ska hitta någon jävla flaska som kostar en månadsranson med mat för en familj av fyra och sen bränna av 7-8 sprays. Motsvarar väl en lunch på sture compagniet efter varje dusch.

Ok är inte Haute Luxe-pengar men iaf 😂

Tillbaka
Topp