• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Prada L'homme är riktigt j***a bra! Väldigt bra valuta för pengarna.

Den var inte alls som jag tänkt mig. På ett bra sätt. Endast testat Prada L'homme intense innan.

20200610_201831.jpg

Prada L'homme är riktigt j***a bra! Väldigt bra valuta för pengarna.

Den var inte alls som jag tänkt mig. På ett bra sätt. Endast testat Prada L'homme intense innan.

20200610_201831.jpg
Tycker den vanliga lhommen är den bästa...gillade inte alls intenseversionen. När jag provade intense kunde jag inte bära den vanliga på en vecka. Så illa var det haha

@Richard1987 jag hämtade nyss min 125a ;)
IMG_20200610_182243.jpg

Köpte Gents parfymprovningskit enbart för att kunna testa Layton å se om det var nått att ha (vilket det är!) men kommer faktiskt följa deras provning strax å se vad jag tycker om resterande dofter.
Florist testade jag häromdagen å den gillade jag inte.
Penhaligons testade jag idag å den gillade jag.
IMG_20200610_182744.jpg
Skaffade också det kitet. Första intrycken:

Layton:. Njä, inte min grej riktigt. Påminner för mycket om en annan jag inte alls kan med, Bleue de Chanel eller hur det stavas.

Floris (minns ej modellen Edit: Cefiro) Nja, inte gräslig men något enahanda. Ganska behaglig dock. Inget jag betalar just nåt mer för tror jag.

Penhaligon Endymion(?) tror den var till belåtenhet som sådan men jag fick vara snabb för den försvann på några minuter och sen fick den mest föreställas. Förmodligen dödar jag den på nåt sätt men den var ok om den inte var så försvinnande svag. En kraftigare version av den ville jag prova.

Widian London. Hallongodis och efterdyningar av eldsvåda på gummiverkstad. Gillar den hyfsat men har svårt att bestämma mig för vad jag tycker. Lite fascinerad av den ändå verkar det...

Var det nån mer? Om så är har jag glömt den. Får kolla.

Senast ändrad:
8695520D-DE2D-4153-9033-39C0A0B825C0.jpeg
Fick hem den här idag, en av flera AdP jag testat.
Den är fräsch osv men återigen tycker jag att det är svårt att förstå grejen med dem.

Tycker den doftar väldigt mycket som Ralph Lauren Polo Sport EdT. Vilket iofs är nostalgiskt och trevligt... men 975kr för 50ml är den inte värd.

8695520D-DE2D-4153-9033-39C0A0B825C0.jpeg
Fick hem den här idag, en av flera AdP jag testat.
Den är fräsch osv men återigen tycker jag att det är svårt att förstå grejen med dem.

Tycker den doftar väldigt mycket som Ralph Lauren Polo Sport EdT. Vilket iofs är nostalgiskt och trevligt... men 975kr för 50ml är den inte värd.

975 kr ... antar att du syftar på listpriset ... det låter kriminellt dyrt!

550-600 är snarare rimligt ...

Screenshot_20200610-210123_Samsung Internet.jpg

975 kr ... antar att du syftar på listpriset ... det låter kriminellt dyrt!

550-600 är snarare rimligt ...

Screenshot_20200610-210123_Samsung Internet.jpg

Köpte den på Lyko, 975kr sen hade jag lite bonuscheckar och rabatter... så betalade inte 975kr men det är vad de tar betalt för den.

Tycker iofs inte den är värd 600kr heller.

Oj finns supermånga:

Le labo- santal 33
Amouage - journey
MFK - Oud satin mood
Kilian - Dark lord
Initio - oud for greatness
Hermes - terre d Hermes
Tom Ford -Ombre Leather
Tom Ford - neroli portofino forte (inte(!) den vanliga)
Jovoy - psycadelique

Bara för att nämna några.
Många fina dofter där! Har precis beställt creed Green irish tweed samt TF costa Azzura, ska vara trevliga sommardofter så får se hur performance är :) hur håller du MFK oud satin mood jämfört med Initio oud for greatness? Oud for greatness testade jag förra veckan och den hade galen projektion och performance!

Jag förstår...måste också chilla ett tag egentligen men det är ju så jävla gött att ha ett paket på ingång änna...haha
Haha eller hur :D Varje gång tänker jag "nu får det räcka, nu har jag så att jag klarar mig". 10 min senare kollar man parfymreviews på youtube och funderar över nästa köp...

Och var ju tvungen att köpa en spicebomb extreme eftersom det var rea..passa på liksom...

Många fina dofter där! Har precis beställt creed Green irish tweed samt TF costa Azzura, ska vara trevliga sommardofter så får se hur performance är :) hur håller du MFK oud satin mood jämfört med Initio oud for greatness? Oud for greatness testade jag förra veckan och den hade galen projektion och performance!

Älskar GIT! Min favorit från Creed.
OFG och OSM är två oerhört olika dofter. OSM skrev jag en recension på nån sida bak, en ros-doft men galen performance. Den bästa ros-doften jag luktat på.

OFG, även om den har lavendel i toppen är inte en blommig doft för mig.

Haha eller hur :D Varje gång tänker jag "nu får det räcka, nu har jag så att jag klarar mig". 10 min senare kollar man parfymreviews på youtube och funderar över nästa köp...

Och var ju tvungen att köpa en spicebomb extreme eftersom det var rea..passa på liksom...

Jag har den, den är riktigt bra. Men endast för kyligt väder!

Det räcker aldrig har jag börjat inse...finns alltid något nytt man vill testa osv

• Like
Reactions: S.L
Jag har den, den är riktigt bra. Men endast för kyligt väder!

Det räcker aldrig har jag börjat inse...finns alltid något nytt man vill testa osv
Aa har läst att det är en riktigt vinterparfym så lär förbi inplastad tills kylan kommer :)

Nej det är ett jävelskap det här, tur man inte är såå djupt nere i träsket...men är väl bara en tidsfråga

Aa har läst att det är en riktigt vinterparfym så lär förbi inplastad tills kylan kommer :)

Nej det är ett jävelskap det här, tur man inte är såå djupt nere i träsket...men är väl bara en tidsfråga

Personligen får jag ut mycket mer av doftintresset än jag nånsin fick av klockintresset. Ett intresse som numera är totalt stendött och alla klockor är sålda. Enda anledningen jag loggar in på KS är för Lifestyleavdelningen nuförtiden.

Det var i samma veva som klockintresset dog för cirka 1 år sen som doftintresset tog fart på allvar. Satt varje kväll på min hotellbalkong i Filippinerna och tittade på Jeremys videos och reviews haha. Det enda som egentligen stoppar mig från att köpa mycket mer är min rådande ekonomiska situation.

Edit: Målet är att köpa in 3 keepers per månad i snitt

Livet är för kort för att lukta illa ... beställde 3 nya sköna dofter. Nu får det vara nog för ett tag ... eller?
Haha Jeremy har nog dragit ner många i fördärvet! Även mitt klockintresse har svalnat, och det här med dofter är ju faktiskt fantastiskt kul. Skönt att kunna köpa parfymer för några hundralappar istället för att punga ut tiotusentalskronor per klocka. Blir ett intresse på en helt annan nivå...

Vad beställde du hem för parfymer? :D

Älskar GIT! Min favorit från Creed.
OFG och OSM är två oerhört olika dofter. OSM skrev jag en recension på nån sida bak, en ros-doft men galen performance. Den bästa ros-doften jag luktat på.

OFG, även om den har lavendel i toppen är inte en blommig doft för mig.
+1 på denna, GIT är även i min mening den bästa från Creed!

Haha Jeremy har nog dragit ner många i fördärvet! Även mitt klockintresse har svalnat, och det här med dofter är ju faktiskt fantastiskt kul. Skönt att kunna köpa parfymer för några hundralappar istället för att punga ut tiotusentalskronor per klocka. Blir ett intresse på en helt annan nivå...

Vad beställde du hem för parfymer? :D

Haha det har han definitivt ... det blev

Prada L'homme L'eau

https://www.fragrantica.com/perfume/Prada/Prada-L-Homme-L-Eau-46400.html

b428681ff9b833b2403472802fd7dbc2.jpg

Yves saint Laurent L'homme

https://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Saint-Laurent/L-Homme-734.html

Yves-Saint-Laurent-LHomme-Bottle-Box-On-Stone-Wall.jpg

Tom Ford Black Orchid

https://www.fragrantica.com/perfume/Tom-Ford/Black-Orchid-1018.html

4fe8886b94cbde4a8a868f0dd18ff6e0.jpg

Härligt @Reverso!

Då kanske jag inte ska nämna att jag fått ett sample av Frapin L'humaniste nyligen... och vilken trevlig överraskningen den var! Så himla fräsch... testat den två gånger bara men känner att den kan vara full-bottle-worthy. Såg också häromdan att det var någon annan som köpte den här inne...

Hittade också Aarons recensioner igår. Mkt underhållande och bra. Instämmer med hans beskrivning av Amouage Reflection - luktar framgång och pengar :)

Var inne på hans hemsida för att testa en av hans dofter, oud, vanilla och tobacco då TF TV är en av mina favoriter för att jämföra. Men 55 pund för 10ml kändes lite saftigt så avstod...

Ska bli spännande att testa Green Irish Tweed från Creed efter alla hyllningar i denna tråd samt Aarons recension!

Tillbaka
Topp