• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:
99B4F221-78B0-446E-8CA8-4F98F9613AE0.jpeg

Fougere med amaretto not. Har äntligen flyttat in i ny kåk och packat upp alla flaskor igen. 🙂
 
Vad tycker ni om parfymerna som tillverkas i butik framför ens ögon och säljs utomlands? Köpte (ca 35kr) en allure för att testa, doften skiljer liiiite jämfört med orginalet, dock håller doften längre än originalet.

Är dessa parfymer ”a big big no” och rena kopian eller är det okej?
1E24EAF5-15DA-4C00-AB51-8B27416F5296.jpeg

De gör en klon åt dig ”on site”? Du menar inte när tex Le labo tillverkar din doft i sina egna butiker?


Jag kör inte rena kloner av det enkla skälet att jag ser parfym som konst och klonerna jag testat är sällan lika bra. Däremot kör jag ofta parfymer som är hyllningar av klassiker:

Roja - Danger (Guerlain Heritage)
Chanel - Le lion (Guerlain - Shalimar)
Roja - Diaghilev (Guerlain - Mitsuoko)
Osv.


Ofta är dofterna nuförtiden inte inte särskilt lika sina orginal pga restriktioner i material och då blir de ”nya” hommagen bättre.

Men jag har inga moraliska principer mot kloner. Använd det du tycker om.
 
De gör en klon åt dig ”on site”? Du menar inte när tex Le labo tillverkar din doft i sina egna butiker?


Jag kör inte rena kloner av det enkla skälet att jag ser parfym som konst och klonerna jag testat är sällan lika bra. Däremot kör jag ofta parfymer som är hyllningar av klassiker:

Roja - Danger (Guerlain Heritage)
Chanel - Le lion (Guerlain - Shalimar)
Roja - Diaghilev (Guerlain - Mitsuoko)
Osv.


Ofta är dofterna nuförtiden inte inte särskilt lika sina orginal pga restriktioner i material och då blir de ”nya” hommagen bättre.

Men jag har inga moraliska principer mot kloner. Använd det du tycker om.
Japp dom gör en kopia/klon/hyllning (vad man nu vill kalla det) framför ens ögon.
 
Är det bara jag som inte ser storheten i denna?
Jag har generellt sett inte något emot pudriga trätoner men i förhållande till pris och kvalitén på övriga dofter från dem greppar jag inte hyllningarna. Performance är i bästa fall medel på min hud.
Vad är det jag missat alternativt inte lyckas fånga upp i tonerna.
335973EC-96D2-455E-BEEF-DA0C4A35391E.jpeg
 
Är det bara jag som inte ser storheten i denna?
Jag har generellt sett inte något emot pudriga trätoner men i förhållande till pris och kvalitén på övriga dofter från dem greppar jag inte hyllningarna. Performance är i bästa fall medel på min hud.
Vad är det jag missat alternativt inte lyckas fånga upp i tonerna.
335973EC-96D2-455E-BEEF-DA0C4A35391E.jpeg

Medel är ett duktigt överbetyg när det gäller prestanda. Fick otroligt undermålig prestanda ur den på min hud, var i princip borta inom 1h. I övrigt en helt OK doft men inget mästerverk.
 
Är det bara jag som inte ser storheten i denna?
Jag har generellt sett inte något emot pudriga trätoner men i förhållande till pris och kvalitén på övriga dofter från dem greppar jag inte hyllningarna. Performance är i bästa fall medel på min hud.
Vad är det jag missat alternativt inte lyckas fånga upp i tonerna.
335973EC-96D2-455E-BEEF-DA0C4A35391E.jpeg

Skit i 40 knots, jag fattar den inte heller. Men kul att se dig i tråden igen! Saknar dina recensioner!
 
Vilka parfymer har ni kört mest frekvent i sommar?

Själv har jag under dagtid använt världens mest överprisade och endimensionella men också bästa dagdoft från Profumum Roma och under kvällarna Ani.
6F3A3A34-B67B-4A27-ADAF-A1C577E19776.jpeg

Var hela juli på Sicilien och körde mycket på en gammal klassiker jag fick från dig faktiskt:
Amongst waves av Galagher (och hans Bergamusk). Rätt få parfymer som flyger när det är över 35 plus men de funkar bra.

Jag snubblade över denna på Sicilien också:
image.jpg


Förvånansvärt trevlig! En av tre dofter jag köpte på semestern.

På hemmaplan har följande använts frekvent:
Guerlain - Homme är ofta återkommande liksom Harb’s - The Khan och Xerjoff Mefisto - Gentiluomo.
Bvlgari - Aqua har jag kört en hel del också.

Mitt nytillskott i form av Aqua Fahrenheit kör jag nu liksom Roja - Burlington. Bägge passar sensommaren väldigt väl!
 
Medel är ett duktigt överbetyg när det gäller prestanda. Fick otroligt undermålig prestanda ur den på min hud, var i princip borta inom 1h. I övrigt en helt OK doft men inget mästerverk.
Själv vaknade jag upp till viftar av den imorse efter att ha sprayat runt 16 tiden dagen innan. Får fantastisk performance av den.
 
Vilka parfymer har ni kört mest frekvent i sommar?

Själv har jag under dagtid använt världens mest överprisade och endimensionella men också bästa dagdoft från Profumum Roma och under kvällarna Ani.
6F3A3A34-B67B-4A27-ADAF-A1C577E19776.jpeg

Dagtid nu under sommaren har det roterats bland dessa. Mkt betoning på framförallt citrus-släktet. Inför nästa sommar har den lilla flaskan Renaissance bytts ut mot en Torino21 istället.

IMG_20220824_081218.jpg
 
Nä nu är måttet rågat! Körde Tobacco Vanille en gång till. Två nya klagomål att jag luktar illa.😂

Vill nån köpa skräpet så kolla min säljtråd. Alla verkar ju äälska denna utom jag och de runt mig.

Tänker aldrig använda skiten igen. Jag kör på med Herod som tobak/vanilj som passar min hud. 🙃
4F257855-D3AB-4114-84E8-0C9BBE15CC42.jpeg
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp