• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Låter helt otrolig! Men 13k för en doft får jag nog vänta länge innan jag kan smyga undan.
Iris är ju en av mina favoritnoter också.
Drydown innehöll en bra samling godsaker den med. Kul @Tjabo nu kommer ingen doft jag köper i år eller har på hyllan dofta lika gott som den där gör i mitt huvud.

Oj då, den var hemsk. Inte alls bra. Och Luca Turin har helt fel kring hur bra den är.

Ehm.

😁

DD

IMG20220818121506.jpg

Eller hur? :)

Känns som om att jag behöver fler oud-dofter. Har inte så många. De smutsigaste går bort, men det finns mycket bra även för orientaliska färskingar som mig.

M7 är topp alltså. Finns nog ingen bättre designer-oud. Kanske var lite tung nu i värmen, men funkar ändå rätt bra faktiskt. Mysigt, träigt och varmt..
Har fått för mig att Chopards Oud Malaki kan vara ett bra köp. Sannolikt prisvärd men då får man väl blindköpa. (Vilket jag gör rätt ofta). Någon som har provat kanske?

F#ck flera jag mött idag har sagt att jag luktar illa. Som en gammal gubbe. Som ett gammalt bibliotek. 😅

Synd. Denna är nyinkommen. Första dagen jag använder den. 😅

Herod passar nog bättre på min hud.

Du gillar ju denna @gruby nåt du behöver?

Utan tvekan den doft jag fått flest komplimanger för. Alltså helt överlägset flest.

Därför använder jag den sällan. Man vill ju ogärna blidka pöbeln.

Den ersätter typ Layton på alla punkter. Semifräsch som funkar nästan hela tiden, men så mycket roligare än Layton. 👍

Man får hålla utkik på boozts rea på rea plus köra extrakoder. Jag betalade strax under 1900 för min. Det känns faktiskt prisvärt.

Kränger boozt Xerjoff Naxos? Börjar klura på ett blindköp av denna men lite rea skulle inte skada

Var på NK idag, naturligtvis inga Tuxedo's på lager. Dom hade fått in 6st häromdan men sålde samtliga på 1h, enligt säljaren. Blev erbjuden att skriva upp mig på "listan" men då jag avskyr det konceptet så tackade jag vänligt men bestämt nej.

Bad svärmor plocka upp en på Arlanda istället om det finns då hon ändå ska iväg imorgon.

Xerjoff naxos har jag dubbelt av, tokskön doft som blidkar ongivning haha

Dålig med inlägg eekänner jag! Kunnat fylla på min blygsamma samling senare tid med en större flaska lost cherry samt även en mindre bitter peach båda från Tom Ford. Båda gick rakt upp som favoriter hos frun :rolleyes:;)

Sugen på sötsliskiga Vanitas från Profumum härnäst och även bailys kopian från densamma

Vad tycker ni om parfymerna som tillverkas i butik framför ens ögon och säljs utomlands? Köpte (ca 35kr) en allure för att testa, doften skiljer liiiite jämfört med orginalet, dock håller doften längre än originalet.

Är dessa parfymer ”a big big no” och rena kopian eller är det okej?
1E24EAF5-15DA-4C00-AB51-8B27416F5296.jpeg

Vad tycker ni om parfymerna som tillverkas i butik framför ens ögon och säljs utomlands? Köpte (ca 35kr) en allure för att testa, doften skiljer liiiite jämfört med orginalet, dock håller doften längre än originalet.

Är dessa parfymer ”a big big no” och rena kopian eller är det okej?
1E24EAF5-15DA-4C00-AB51-8B27416F5296.jpeg
Visste inte ens man kunde det. Men den mattade och fasade pilotlänken där under är mer än ok. Den är till Blackbird från förrförra årtiondet. Snyggaste länken de gjort. 👍

Visste inte ens man kunde det. Men den mattade och fasade pilotlänken där under är mer än ok. Den är till Blackbird från förra årtiondet. Snyggaste länken de gjort. 👍
Har även jag gjort liknande i Egypten en gång. Mer koncentrerat och oljigare, håller längre och luktar bra :) i min bok, why not? Är inte en fejkad Rolex lr liknande. En parfym.

Tillbaka
Topp