• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Eller hur? :)

Känns som om att jag behöver fler oud-dofter. Har inte så många. De smutsigaste går bort, men det finns mycket bra även för orientaliska färskingar som mig.

M7 är topp alltså. Finns nog ingen bättre designer-oud. Kanske var lite tung nu i värmen, men funkar ändå rätt bra faktiskt. Mysigt, träigt och varmt..
Det roliga med denna hobbyn är variationen plus att ens preferenser ändrar sig.
Inte alltid hästbajs fungerar vid en social tillställning och då är dofter som M7 perfekta :p
En designer-oud jag skulle vilja testa är Versace Pour Homme Oud Noir, ska var trevlig.
 
Haha den rackarn! Kanske lika bra, har ju aldrig luktat på varken den eller Mustaschen 🤣
c515d5a38e015b534ab95852e3a1a289.jpg
 
Eller hur? :)

Känns som om att jag behöver fler oud-dofter. Har inte så många. De smutsigaste går bort, men det finns mycket bra även för orientaliska färskingar som mig.

M7 är topp alltså. Finns nog ingen bättre designer-oud. Kanske var lite tung nu i värmen, men funkar ändå rätt bra faktiskt. Mysigt, träigt och varmt..

Snälla och bra orientalare:

FdB - Parisian Oud
FdB - Sahraa
(Oud bleu, orange mfl är bra men är inte direkt orientaliska eller särskilt oud:iga).
Gillar du Oud Wood måste du iofs testa Oud noir intense också. Den är bäst i den klassen.
Roja - Aoud, Amber aoud (musk är not lite för tuff initialt).

Vill du skita ner dig liiiite så är Diptyque - Oud Palao magiskt bra!

Bortnikoff et al är nog lite för tufft inledningsvis.
 
Snälla och bra orientalare:

FdB - Parisian Oud
FdB - Sahraa
(Oud bleu, orange mfl är bra men är inte direkt orientaliska eller särskilt oud:iga).
Gillar du Oud Wood måste du iofs testa Oud noir intense också. Den är bäst i den klassen.
Roja - Aoud, Amber aoud (musk är not lite för tuff initialt).

Vill du skita ner dig liiiite så är Diptyque - Oud Palao magiskt bra!

Bortnikoff et al är nog lite för tufft inledningsvis.

Oud bleu, bra? Läste jag rätt, bara bra :confused: Starta inte bråk i tråden;)Oud bleu är bara för folk som uppskattar riktig porr.
Bra tips förövrigt. Tycker att alla borde prova fdb Borneo oud, för att verkligen se vad oud är. För många oud doftar ju knappt oud.
Hittar ingen bild på den, men syns i nedre högra hörnet @JensBP

wqae.jpg
 
Oud bleu, bra? Läste jag rätt, bara bra :confused: Starta inte bråk i tråden;)Oud bleu är bara för folk som uppskattar riktig porr.
Bra tips förövrigt. Tycker att alla borde prova fdb Borneo oud, för att verkligen se vad oud är. För många oud doftar ju knappt oud.
Hittar ingen bild på den, men syns i nedre högra hörnet @JensBP

wqae.jpg

Den är mer än bra!

image.jpg


😍
 
Kul! Den där är nice.

Väntar också på ett paket från TNT (FedEx?). Så oerhört jävla långsamt efter att de dök upp förra veckan men hävdade att jag inte var hemma.
TNT, FedEx, är i särklass den absolut sämsta speditören som finns. Det är i princip omöjligt att få tag på dessa. Kan ej omfördela leverans till ombud ens. Det är för mig en gåta hur detta företag kan vara verksamt i Sverige.
 
Vänta du bara. Alla rimlighetens gränser förskjuts med tiden. Precis som med klockor.
Jag har iof bra gränser med klockor. ;)

I perioder sista 25 åren har jag köpt klockor, speciellt vintage. Men nu köper jag inte vintage längre då det blivit galet dyrt och inte värt längre. Sista vintage-bratten jag köpte var nog 2018, sen har priserna ballat ur fullkomligt.
 
Bra där med Fahrenheit OG! Respekt! 👍

Men du vet att det finns en 200ml va?

Det är den absolut mest uppskattade doften bland 40+ tjejer. Not so much bland millenials, då är det kräkreflexer oftast, men de har inte hunnit få utvecklade luktsinnen än. 👌
Kan inte det bero på att de var typ i tonåren när varenda kille bar Fahrenheit? Så det har "sköna" minnen från den.
 
Jag har iof bra gränser med klockor. ;)

I perioder sista 25 åren har jag köpt klockor, speciellt vintage. Men nu köper jag inte vintage längre då det blivit galet dyrt och inte värt längre. Sista vintage-bratten jag köpte var nog 2018, sen har priserna ballat ur fullkomligt.

Kan inte vintage men däremot så har ju priserna på mkt annat sanerats till rimligare priser sista året. (Sen om det är rimligt vette fan).

Men parfymer är lustigt. Jag kan betala rejält mkt för rätt doft.

Apropå dyra dofter så fick jag testa remaken på Iris Gris


30 ml ligger på typ 13k. Men så rör det sig om en av om världens mest mytomspunna doft som man försökt klona också. (Samma hus som gjorde orginalet).
 
Kan inte vintage men däremot så har ju priserna på mkt annat sanerats till rimligare priser sista året. (Sen om det är rimligt vette fan).

Men parfymer är lustigt. Jag kan betala rejält mkt för rätt doft.

Apropå dyra dofter så fick jag testa remaken på Iris Gris


30 ml ligger på typ 13k. Men så rör det sig om en av om världens mest mytomspunna doft som man försökt klona också. (Samma hus som gjorde orginalet).
Låter helt otrolig! Men 13k för en doft får jag nog vänta länge innan jag kan smyga undan.
Iris är ju en av mina favoritnoter också.
Drydown innehöll en bra samling godsaker den med. Kul @Tjabo nu kommer ingen doft jag köper i år eller har på hyllan dofta lika gott som den där gör i mitt huvud.
 
Men parfymer är lustigt. Jag kan betala rejält mkt för rätt doft.

Apropå dyra dofter så fick jag testa remaken på Iris Gris


30 ml ligger på typ 13k. Men så rör det sig om en av om världens mest mytomspunna doft som man försökt klona också. (Samma hus som gjorde orginalet).
Kikade på den där häromdagen faktiskt men fastnade istället för denna: https://www.fragrantica.com/perfume/DSH-Perfumes/Scent-of-Hope-26298.html

Verkar bara finnas tillgänglig i staterna dock.
 
Tillbaka
Topp