• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

IMG_3777.jpg



Gissa om jag är nöjd med semestershoppingen i södra europa? 😁

Varit ute efter APLS länge. De två andra blev en fin bonus. Helt sjukt ändå att hitta alla tre 'in the wild' inom loppet av en vecka... :)
 
Behöver uppdatera höstgarderoben lite. Har beställt samples på följande:
  • PdM Haltane
  • PdM Carlisle
  • Nishane Tero
  • FdB New York Intense

Något annat värt att prova? Har kört igenom nästan alla Kilian Paris men inget som riktigt klickat…
 
Behöver uppdatera höstgarderoben lite. Har beställt samples på följande:
  • PdM Haltane
  • PdM Carlisle
  • Nishane Tero
  • FdB New York Intense

Något annat värt att prova? Har kört igenom nästan alla Kilian Paris men inget som riktigt klickat…
LVn jag skrev om ovan. Otroligt bra performance. Animalisk men smooth oud med precis rätt sötma och saffran för hösten. Fräsch men ändå inte fräsch. Känns lyxig och inte alls designerish, vilket det iof skall göra med det där priset och från det märket... :cool:
 
Jag bokade precis en resa till Barcelona (jobb kombinerat med fritid). Nån som vet om några balla parfymbutiker?
Har för mig att det fanns många butiker men jag har enbart besökt ”Les topettes Perfumería y jabonería” och tyckte de var väldigt trevliga. Ligger hyfsat nära Ramblan om du är i krokarna och har bland annat Tauer som jag minns det.
 
Behöver uppdatera höstgarderoben lite. Har beställt samples på följande:
  • PdM Haltane
  • PdM Carlisle
  • Nishane Tero
  • FdB New York Intense

Något annat värt att prova? Har kört igenom nästan alla Kilian Paris men inget som riktigt klickat…
Du har valt de två bästa från PDM i mitt tycke. Haltane är väldigt lätt att tycka om. Carlisle måste man testa lite, inte ge upp direkt. Öppning lite tuff, sen blir den underbar när det är kallare månader. Carlisle är min favorit. Haltane tätt tvåa, och mycket mer allround. Båda är 10/10 för mig, men PDMs dna funkar överlag perfekt på min hud. De borde sponsra mig så mycket jag rekommenderar deras dofter till bekanta. :)
 
Du har valt de två bästa från PDM i mitt tycke. Haltane är väldigt lätt att tycka om. Carlisle måste man testa lite, inte ge upp direkt. Öppning lite tuff, sen blir den underbar när det är kallare månader. Carlisle är min favorit. Haltane tätt tvåa, och mycket mer allround. Båda är 10/10 för mig, men PDMs dna funkar överlag perfekt på min hud. De borde sponsra mig så mycket jag rekommenderar deras dofter till bekanta. :)
Haha båda verkar lovande.
Har några PDM sen tidigare och ville även utöka med Herod nu senast men fick tyvärr tvärnej av min respektive pga tobaksnoten i den…
Vill ju ändå ha lite tyngd nu till hösten.
 
Haha båda verkar lovande.
Har några PDM sen tidigare och ville även utöka med Herod nu senast men fick tyvärr tvärnej av min respektive pga tobaksnoten i den…
Vill ju ändå ha lite tyngd nu till hösten.
Mmmm. Herod är svårare för vissa. Tror iof Carlisle är lika svår.

Haltane tror jag uppskattas mer av även ovana näsor. Den är för mig en som en lite bättre, fruktigare och mer komplex Oud Wood, med typ 5x performance. Funkar typ året runt och överallt.
 
Haha båda verkar lovande.
Har några PDM sen tidigare och ville även utöka med Herod nu senast men fick tyvärr tvärnej av min respektive pga tobaksnoten i den…
Vill ju ändå ha lite tyngd nu till hösten.
Boozt borde även sponsra mig med en stående ny fungerande kod btw, av samma anledning, vet inte hur många jag skickar till boozt för pdm-inköp i bekantskapskretsen. 😂
 
VAD I?? PJ! Vad fick du ge för den?

Fick lite rabatt och betalade cirka 3600 kr. I Zagreb. Försökte kränga den på tradera, men det verkar som att de stora pengarna finns på eBay. Men jag behåller den nog och splittar bort en del.

Båda MFK hittade jag i Cortina, Italien. I en av Campomarzios butiker. Fick veta att de var de två sista som fanns i hela Italien. :)

Värt att poängtera också är att alla tre flaskor INTE fanns ute i butikerna utan på lagret. Och personalens första svar till mig var att det självklart inte fanns några flaskor inne. Efter att jag blir dumförklarad i Italien och får berättat för mig att APLS har varit discontinued i 7 år (det har den inte sa jag till honom!) 😂 berättade jag att jag alltid brukar fråga ändå, "för vem vet? Det kanske sitter någon flaska på lagret någonstans", och efter det så kollade snubben och de hade inte bara APLS inne utan även en CPLS. Lol! CPLS fick åka med i farten bara... :)

I Kroatien fick jag först ett nej, men en äldre kvinna i butiken överhörde min fråga och sa att det visst fanns en på lagret.

Blev väldigt glad i båda fallen! Ska alltid fråga en extra gång fr.o.m. nu!
 
Fick lite rabatt och betalade cirka 3600 kr. I Zagreb. Försökte kränga den på tradera, men det verkar som att de stora pengarna finns på eBay. Men jag behåller den nog och splittar bort en del.

Båda MFK hittade jag i Cortina, Italien. I en av Campomarzios butiker. Fick veta att de var de två sista som fanns i hela Italien. :)

Värt att poängtera också är att alla tre flaskor INTE fanns ute i butikerna utan på lagret. Och personalens första svar till mig var att det självklart inte fanns några flaskor inne. Efter att jag blir dumförklarad i Italien och får berättat för mig att APLS har varit discontinued i 7 år (det har den inte sa jag till honom!) 😂 berättade jag att jag alltid brukar fråga ändå, "för vem vet? Det kanske sitter någon flaska på lagret någonstans", och efter det så kollade snubben och de hade inte bara APLS inne utan även en CPLS. Lol! CPLS fick åka med i farten bara... :)

I Kroatien fick jag först ett nej, men en äldre kvinna i butiken överhörde min fråga och sa att det visst fanns en på lagret.

Blev väldigt glad i båda fallen! Ska alltid fråga en extra gång fr.o.m. nu!

Hela KS kommer framöver skicka PM med diskade flaskor du ska lyckas hitta när du reser 😎
 
F.ö. så äger jag Gypsy water...imo en suuperfin doft. Enkel, elegant och len. Funkar i alla sammanhang. Min go to fragrance när man är osäker. Enbär, vanilj och sadelträ. Älskar.
Mojave Ghost är också rätt långt åt det feminina hållet och omtyckt av mig - så bda ska inte vara några problem. Alla dessa tre är köpta för att komplettera 40 Knots under en längre period. Nog lär det komma fler flaskor påvägen!
 
Tillbaka
Topp