• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Äntligen!
Efter två månaders väntan så har de nu kommit hem till pappa, de efterlängtade proverna från Rogue Perfumery i Californien.
82814C1E-AC46-49B5-8621-F5E261E26D93.jpeg
5FC7D69E-B52F-4D1D-A3A8-33173BAEDAD6.jpeg

Helt klart värt all väntan.
Provar nu Mousse Illuminee och skall så göra i några dagar. Det här är riktiga grejor. Härlig, frodig äkta mossa. Toppklass!
Ja den är grymt bra. Grön, mossig och aromatisk. Det är en klar favorit tillsammans med Chypre-Siam, Derviche och Jasmin Antique i samlingen.
Ska bli intressant att ta del av vilka dofter du uppskattar bäst.

Apropå samples, jag kommer att lägga upp ett gäng samples billigt (och fraktfritt) från Maison Francis Kurkdjian, Creed, Le Labo, Xerjoff, Memo, osv på lördag. Så avvakta med era beställningar. :) (Men ingen av de som du beställde @sherwan )

Kollade precis, ca 20-22 st. Hinner inte nu pga midsommar!

Trevlig midsommar på er alla!

PM skickad!
Först i kön, resten av er får ställa er på rad bakom ;)

Har inte Facebook och verkar som de flesta såna samplers delas ut där...
Kul att komma i kontakt med ”dealers” även här, så va inte rädda för att påpeka att det finns här i tråden. Uppskattas

Det har ramlat in rätt mycket samples/dekanter denna vecka, bla detta ”Travel Set” från Mancera (kudos till den som tipsade om detta tidigare i tråden!):
8F5C29B7-B14A-4BA9-ABB3-6AEA4D6F167A.jpeg
D0BE620C-DD24-4BF4-9D14-8542AF1D2846.jpeg

Man väljer själv 5 dofter á 8ml från deras sortiment: https://manceraparfums.com/en/travel-set/57-travel-set.html
Enkel beställning, bra uppdatering på ordern, resonabelt snabb frakt och de skickade dessutom med en handfull 2ml samples.

Har ju varit mycket snack om ATH på senaste så efter att ha surfat runt i hans utbud och med en dna buckla som ger slagsida åt mint noter av nån anledning så blindbeställdes denna igår: https://www.aaronterencehughes.co.uk/ozone-94-p.asp
Sägs ju vara mer kommersiell och ”mass appealing” än resten av hans utbud men av den lilla erfarenhet jag hunnit skaffa mig så är en ”freshie” med projektion och uthållighet i de övre klasserna inte direkt vanligt/enkelt.
Fragmental om Ozone:

Har ju varit mycket snack om ATH på senaste så efter att ha surfat runt i hans utbud och med en dna buckla som ger slagsida åt mint noter av nån anledning så blindbeställdes denna igår: https://www.aaronterencehughes.co.uk/ozone-94-p.asp
Sägs ju vara mer kommersiell och ”mass appealing” än resten av hans utbud men av den lilla erfarenhet jag hunnit skaffa mig så är en ”freshie” med projektion och uthållighet i de övre klasserna inte direkt vanligt/enkelt.
Fragmental om Ozone:
Beställde den jag med. Bland annat. Borde komma nästa vecka. Snabbt utskick hade han, inom en kvart kom meddelande det var skickat.

Beställde den jag med. Bland annat. Borde komma nästa vecka. Snabbt utskick hade han, inom en kvart kom meddelande det var skickat.
Samma här, är nog bara elektronisk förhandsinfo. Det dök upp i postnordappen omedelbums också. Står att det är leverans till dörren men det hoppas jag går att styra om när paketet väl är i Sverige.

Samma här, är nog bara elektronisk förhandsinfo. Det dök upp i postnordappen omedelbums också. Står att det är leverans till dörren men det hoppas jag går att styra om när paketet väl är i Sverige.

Fick mitt på 4 dagar ex helg. Han är ruskigt snabb!

Nu överhype:ar jag säkerligen ATH men det är helt min stil. Dock vet jag att andra haft lite trassel med returer mm. Så ingen sol utan fläckar osv.

• Like
Reactions: bvb
Nyligen upptäckt denna tråd och det är riktigt häftigt att se variationen av parfymer som används!

Jag behöver er hjälp med att hitta en kontorsvänlig samt maskulin parfym till sommaren för en 30+. För er information använder jag parfym väldigt sällan utanför kontoret samt ogillar jag alltför "söta" lukter. Min nuvarande kollektion består av GIT (vår), TdH EdP (vår/höst) och Encre Noir Extreme (vinter). Jag har undersökt ett antal kandidater och identifierat följande:

1) Guerlain Homme EdP
375x500.47793.jpg

2) Guerlain L'homme Ideal Cologne EdT
guerlain_l039homme_ideal_cologne_edt_100ml-46733287-60243688-org.jpg

3) Chanel Allure Homme Blanche Edition EdP
92586_img-8457-chanel-allure_homme_edition_blanche_eau_de_parfum_480.jpg

4) Versace Pour Homme EdT
versace-pour-homme-edt-100ml-1323-307-0100_1.jpg

Vilken av dessa skulle ni rekommendera till min lilla parfymollektion? Jag är även öppen för andra förslag.

Senast ändrad:
Nyligen upptäckt denna tråd och det är riktigt häftigt att se variationen av parfymer som används!

Jag behöver er hjälp med att hitta en passande kontorsvänlig samt maskulin parfym till sommaren för en 30+. För er information använder jag parfym väldigt sällan utanför kontoret samt ogillar jag alltför "söta" parfymer. Min nuvarande kollektion består av GIT (vår), TdH EdP (vår/höst) och Encre Noir Extreme (vinter). Jag har undersökt ett antal kandidater och identifierat följande potentiella parfymer:

1) Guerlain Homme EdP

2) Guerlain L'homme Ideal Cologne EdT

3) Chanel Allure Homme Blanche Edition EdP

4) Versace Pour Homme EdT

Vilken av dessa skulle ni rekommendera till min lilla "kollektion"? Jag är öppen för förslag till andra rekommendationer av parfymer passande till kontoret under sommartid som inte är alltför mainstream och inte kostar skjortan.
Guerlain Ideal Cologne är riktigt bra. Passar kontoret utmärkt! Den är maskulin utan att vara för mycket, doftar rent och fräscht. Kan inte gå fel. För mig doftar den som en riktigt lyxig tvål. Jag tror det är mandel-noten jag starkt associerar med just fin tvål. Med tanke på priset man kan finna den för (även om jag ser att den stigit i pris, iom att den har tagits ur produktion och fått lite hype nu...) är den en no-brainer.

Samma gäller för Versace Pour Homme, mycket lik Chanel Allure Homme Sport. Edition Blanche doftar som en citronpaj, men inte värd pengarna, enligt mig.

Senast ändrad:
Guerlain Ideal Cologne är riktigt bra. Passar kontoret utmärkt! Den är maskulin utan att vara för mycket, doftar rent och fräscht. Kan inte gå fel. För mig doftar den som en riktigt lyxig tvål. Jag tror det är mandel-noten jag starkt associerar med just fin tvål. Med tanke på priset man kan finna den för (även om jag ser att den stigit i pris, iom att den har tagits ur produktion och fått lite hype nu...) är den en no-brainer.

Samma gäller för Versace Pour Homme, mycket lik Chanel Allure Homme Sport. Edition Blanche doftar som en citronpaj, men inte värd pengarna, enligt mig.
Tack för kommentaren! Är inne på Guerlain Ideal Cologne (kikar även på Cool) eller Guerlain Homme EDP då jag tror dessa parfymer passar in i min kollektion mer än övriga. Saknar en parfym som är fräsch, maskulin, innehåller citrus och som är perfekt till varma väder.

Tillbaka
Topp