• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Bara haft bra besök där, fantastisk trevlig personal. Var nog också där närmar en timme senast och betade av otroligt många dofter. Landade i en Ganymede den gången.
Ja, det kommer absolut inte bli det sista besöket kan jag lova!
Jag skrev ett längre reportage om det huset tidigare i tråden. Va på event när de släppte den kollektionen. Har ett sample set om du vill ha?

Min favorit var tobaksdoften. Den bästa jag testat!
Då ska jag scrolla bak och gräva fram det reportaget. Christian på COW berättade att de har en högst limiterad produktion (och det lockar ju). Är det sant? Alinea-kollektionen? Ja, men det skulle absolut vara intressant. :)
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Jag anade det. Lite samma som Elysium då.
Dock är kanske Enigma PC lite mer allsidig då om Parfumen är mörkare? Jag gillar ju Enigma PC som jag tycker funkar dag som natt men samtidigt velar jag över om man inte skulle slå till på the real deal direkt.
Svårt ändå…

Möjligt att PC är något mer bärbar men det är marginellt för egen del. Dyrt blindköp så testa innan, eller gör det enkelt och ha båda 🙃😅
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Möjligt att PC är något mer bärbar men det är marginellt för egen del. Dyrt blindköp så testa innan, eller gör det enkelt och ha båda 🙃😅
Har testat båda och tycker att PC är mer "bärbar". Tycker den känns lättare och har en fräschare öppning med lite citrus i. Som kontorsdoft funkar den fint och har ruskigt bra longevity. Även om ekonomi inte är en avgörande faktor så tycker jag även med det i bakhuvudet att PC blir en desto bättre value proposition med 100 ml för 3000 kontra 50 ml för typ 4000.

Har Enigma PC som jag kan lösa en större split på (10 ml) eller bara skicka över ett par droppar om du vill testa först. Bara att hojta!

EDIT: Bra att tagga vederbörande också @Zorin
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
DD:
68B27F13-7598-43C3-BA1E-BEE2AD5173E6.jpeg

Just gjort en dekant på denna och inser att jag glömt lite vilken skön höst/vinterdoft detta är. En av få ”gourmandiga” dofter i min samling. Kaffe (cappucino), lönnsirap, våfflor/pannkakor är det huvudsakliga temat här, sött men inte sliskigt, varm, omfamnande. Passar perfekt en solig och krispig höstdag som denna.
 
Senast ändrad:

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Har testat båda och tycker att PC är mer "bärbar". Tycker den känns lättare och har en fräschare öppning med lite citrus i. Som kontorsdoft funkar den fint och har ruskigt bra longevity. Även om ekonomi inte är en avgörande faktor så tycker jag även med det i bakhuvudet att PC blir en desto bättre value proposition med 100 ml för 3000 kontra 50 ml för typ 4000.

Har Enigma PC som jag kan lösa en större split på (10 ml) eller bara skicka över ett par droppar om du vill testa först. Bara att hojta!

EDIT: Bra att tagga vederbörande också @Zorin
Stort tack men jag har redan en split på PC. Har beställt en av Parfumen nu så jag kan jämföra.
Tack för input. 🙏
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Dagens dödsdos.
Trodde jag tog en dekant av Monarch.
Brände av 9 snabba spray,

Det var Blue Sapphire.

RIP frugan som ska sitta brevid mig i bilen.
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har en Aventus från 2022 som doftar riktigt gott men som tyvärr verkar endast hålla 3-4 timmar. Stämmer det att dofter från Creed blir starkare ju mer tid som går? Börjat kika på Hacivat och även Club de Nuit (hemska tanke!). Vad som helst för att få Aventus-DNA som håller länge.
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Jag har en Aventus från 2022 som doftar riktigt gott men som tyvärr verkar endast hålla 3-4 timmar. Stämmer det att dofter från Creed blir starkare ju mer tid som går? Börjat kika på Hacivat och även Club de Nuit (hemska tanke!). Vad som helst för att få Aventus-DNA som håller länge.
Kan inte uttala mig ingående om Creed-dofternas longevity. Vet att de flesta som jag testat (Aventus, SMW, m.fl.) är lite veka och därför har det för egen del aldrig blivit helflaskor. Dock kan jag ju tillägga att Hacivat kommer du känna doften av även efter att du duschat. 😂
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
DD:
B0F1FD76-F60F-42E0-B0D9-87F370150A1A.jpeg



Mitt blindköp från Spirit of Dubai. Min favoritkombo är som bekant ros och oud. Och en doft med 3 sorters ros, bara i toppnoterna (4 totalt) parat med oud blev för svår att motstå.

EE3D0F6B-1D67-4C67-BDA7-6BF1EFFA2F27.png


Sen har den iofs fler noter i toppen än vad de flesta dofter har totalt. Men det är en annan femma.

Så hur e denna då? Jomen den är precis som noterna föreslår extra extra allt. Jag kan ha svårt för fruktiga dofter och denna har onekligen fruktiga noter men balanserar på rätt sida. Jag kan också ha svårt för incense (men älskar när det är gjort rätt). Den a är gjord rätt! Dessutom varvar den floralt med animaliskt med fruktigt. Det är en mellanöstern-version absolut. Det är inte en fransk tolkning (tänk Parisian oud eller Oud satin mood).

Haft den igår och idag. Prestationsmonster av rang. Jag brukar vara rätt generös med sprut. Har 3(!) idag och känner den rejält tydligt. Ska sitter med resten av koncernledningen i ett konferensrum i 15 timmar idag. Nu jävlar ska resten av dem få dofta på oud och ros. Den saken är klar! 😁 (alla vet om min hobby).
 

pam00000

Omega
2-Faktor
Hej kära parfymguruer,
Det har gått några år sedan jag köpte en parfym i full storlek och letar därför efter rekommendation.
Jag gillar Creed mycket och vill köpa en 50 ml Aventus, finns det några seriösa butiker som brukar ha rabatter relaterade till black friday, singles day etc.?
 
Topp