Fahrenheit for dummies:Har du Fahrenheit där bland de 31 eller är du en klassisk sosse?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fahrenheit for dummies:Har du Fahrenheit där bland de 31 eller är du en klassisk sosse?![]()
Parfym för anställningsintervju, är Angel’s Share för vågat? Man vill ju inte lukta cognac samtidigt som man vill det![]()
Skämt eller inte, gäller samma regler för anställningsintervju som begravning?Angel’s Share är perfekt om du inte vill ha jobbet
Bara hojta när du ska sälja av dåJag har funderat på målet med min samling några veckor nu och kommit fram till att jag
ska försöka skära ner samlingen till 31 parfymer, en för varje dag. Så jag måste vara hård i vilka
som kvalar inParisian gör det inte. Sen får vi se. Men ska köpa, sälja, byta mig fram till en perfekt
31a! Det är målet. Starlight är jättefin, bättre än dallah och moka. Så den har en plats i 31an. Tack!
Har du någon förteckning/överblick över hur samlingen ser ut just nu?Jag har funderat på målet med min samling några veckor nu och kommit fram till att jag
ska försöka skära ner samlingen till 31 parfymer, en för varje dag. Så jag måste vara hård i vilka
som kvalar inParisian gör det inte. Sen får vi se. Men ska köpa, sälja, byta mig fram till en perfekt
31a! Det är målet. Starlight är jättefin, bättre än dallah och moka. Så den har en plats i 31an. Tack!
I bokstavsordningHar du någon förteckning/överblick över hur samlingen ser ut just nu?Du har väl ett riktigt ordentligt gäng nu?!
Älskar att Apex var den första parfymen du tänkte på som började på bokstaven A.I bokstavsordning
Apex
...
...
...
...
...
![]()
@Tjabo blir det någon deal på esentica på blackfriday i år? Hade ju varit magiskt!
Är i valet och kvalet att blint slå till på den där också. Hur upplever du skillnaden gentemot EPC?Lite nytt in på fredag är alltid uppiggande
![]()
Är i valet och kvalet att blint slå till på den där också. Hur upplever du skillnaden gentemot EPC?
Jag anade det. Lite samma som Elysium då.Jag har båda och Parfum är djupare och mörkare. Ska man bara äga en är Parfum det givna valet imho![]()
Kör ett test side by side nu. Om man verkligen jämför de båda på djupet så finns det skillnader. Parfum är djupare och lite kryddigare för mig.Jag anade det. Lite samma som Elysium då.
Dock är kanske PC’n är lite mer allsidig då om Parfumen är mörkare? Jag gillar ju Enigma PC som jag tycker funkar dag som natt men samtidigt velar jag över om man inte skulle slå till på the real deal direkt.
Svårt ändå…
Vilken är bäst allround? Skillnad i performance?Kör ett test side by side nu. Om man verkligen jämför de båda på djupet så finns det skillnader. Parfum är djupare och lite kryddigare för mig.
![]()
Parfum har bättre performance för mig, pc är inte i samma klass. PC är kanske snäppet mer allround men sammantaget så tycker jag också att parfum är det givna valet.Vilken är bäst allround? Skillnad i performance?
Tack för feedback.Parfum har bättre performance för mig, pc är inte i samma klass. PC är kanske snäppet mer allround men sammantaget så tycker jag också att parfum är det givna valet.
Tack för feedback.
Lutar ju åt Parfum’en helt klart…
…och precis där vände det igen hahaha! (Tanken är att ha den som bruksparfym)Då ska jag sabba för dig. För min del är PC ett bättre val (haft bägge, sålt bägge).
Parfum är en doft jag inte kände mig superbekväm att bära på arbetstid. (Jag kan köra tunga mörka dofter men då på dagar utan mötes-marathon). PC är rejält mycket fräschare däremot och flyger bra som all round.
Ska du ha den som bruksparfym är PC bättre IMHO.
Jag föredrar EDP…och precis där vände det igen hahaha! (Tanken är att ha den som bruksparfym)
Bara haft bra besök där, fantastisk trevlig personal. Var nog också där närmar en timme senast och betade av otroligt många dofter. Landade i en Ganymede den gången.Måste ge en stor eloge till COW Parfymeri i Sthlm. Idag var första gången jag satte min fot i butiken och vilket otroligt mottagande man fick! Jag hade sambon med mig så min tanke var att bara snabbt kika runt, kanske sniffa lite på något och sen röra oss vidare. Slutade med att både jag och sambo blev kvar i säkert 40 minuter och snackade parfym med Christian.
Upptäckte ett för mig nytt hus - Mona di Orio - och blev direkt såld på Vermillion Wood. En grym träig doft med mycket plommon och kraftfull oud utan någon barnyard. Sambon föll pladask för Sainte Blanche och Rose Concrete.
Förutom parfymerna fick vi också dofta på en del extrakt som butiken hade fått av Mona di Orios husparfymör Fredrik Dalman. Allt som allt - en otrolig trevlig upplevelse både för mig och sambo som efteråt konstaterade att "dit vill jag tillbaka och handla parfym". Nu ska vi sitta och titta på vilka parfymer från huset vi ska beställa dekanter på (via COW såklart).
![]()
Om ingen här sitter på den skulle jag kika i FB-gruppen ”parfym originalflaskor: köpes bytes säljes” där har den dykt upp några gånger.Ursäkta min platthet i parfympreferenser, men är på jakt efter Vetiver Tonka från Hermes. Finns inte i butik (kommer in om 4 månader) och hittar inte på internet att beställa. Någon som sitter på en bra kran? Alternativt vart den kan gå att få tag på.
Måste ge en stor eloge till COW Parfymeri i Sthlm. Idag var första gången jag satte min fot i butiken och vilket otroligt mottagande man fick! Jag hade sambon med mig så min tanke var att bara snabbt kika runt, kanske sniffa lite på något och sen röra oss vidare. Slutade med att både jag och sambo blev kvar i säkert 40 minuter och snackade parfym med Christian.
Upptäckte ett för mig nytt hus - Mona di Orio - och blev direkt såld på Vermillion Wood. En grym träig doft med mycket plommon och kraftfull oud utan någon barnyard. Sambon föll pladask för Sainte Blanche och Rose Concrete.
Förutom parfymerna fick vi också dofta på en del extrakt som butiken hade fått av Mona di Orios husparfymör Fredrik Dalman. Allt som allt - en otrolig trevlig upplevelse både för mig och sambo som efteråt konstaterade att "dit vill jag tillbaka och handla parfym". Nu ska vi sitta och titta på vilka parfymer från huset vi ska beställa dekanter på (via COW såklart).
![]()