• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Någon här som gjorde några parfymklipp under BF?

Själv lyckades jag lägga en beställning på 2st av följande kandidater:

FDB - Oud Noir Intense
FDB - Oud Bleu Intense
Kilian - Black Phantom
Mark-Antoine Barrois - Ganymede
Roja - Burlington 1819
Stephane Humbert Lucas - Taklamakan
TF - Ebene Fume
Xerjoff Monkey Special
Xerjoff Richwood

Vilka 2 av dessa hade ni valt? Skriver senare vilka det blev :)
Skål från Mexiko :p



Jag har:

OBI
Burlington
Richwood

Haft:

Ganymede

Testat:

Black Phantom
Oud noir intense

Så baserat på det jag vet:

OBI
Richwood
 
Någon här som gjorde några parfymklipp under BF?

Själv lyckades jag lägga en beställning på 2st av följande kandidater:

FDB - Oud Noir Intense
FDB - Oud Bleu Intense
Kilian - Black Phantom
Mark-Antoine Barrois - Ganymede
Roja - Burlington 1819
Stephane Humbert Lucas - Taklamakan
TF - Ebene Fume
Xerjoff Monkey Special
Xerjoff Richwood

Vilka 2 av dessa hade ni valt? Skriver senare vilka det blev :)
Skål från Mexiko :p



Richwood och BP!
 
Först så tänkte jag enbart beställa Burlington, men det är inte riktigt säsong för den i Svedala, så den fick jag hoppa över. Den hade dock varit perfekt här i Mexiko nu.
Då tänkte jag beställa en ONI från Escentica,
men den var slut. Taklamakan gick inte beställa med 20% rabatten där.
Så det landade på att jag lade en beställning på Xerjoff MS och Richwood.

MS är en blind buy varav richwood lite halvt BB.
Har inte doftat på just den men Alexandrias Valley OF The Kings har jag haft och den älskade jag. Hoppas Xerjoffen är bättre

Tom Forden var en bubblare. Tänkte beställa 100ml från Åhlens till riktigt bra rabatt, men även den tog slut idag med 30% rabatt. Det var nog tur det 😀
 
såg att Sniph hade 40% rabatt på deras prenumeration (utan bindningstid), har noll koll på dem. Värt att testa? Någon som har erfarenhet?
 

Bilagor

  • FE72865B-99E2-4AA0-8EE2-4BF096FB3316.jpeg
    FE72865B-99E2-4AA0-8EE2-4BF096FB3316.jpeg
    124.2 KB · Visningar: 3
Haha. Hoppas verkligen inte att den luktar så 🤣
Vad kan gå fel när man kollar på top 5 noterna på fragranticas doft pyramid på just Monkey Special
🤤
Du kan vara lugn. Öl luktar den inte…

Dock kan du förbereda dig på ett potpurri av rom, frukt, lite läder, karamell och rök. Tänk dig efterfest i Vegas i ett bakutrymme där lättklädda flickor ålar sig runt metallstänger och rökmaskinen går varm. Typ så…
Hoppas kollegorna på kontoret inte är överkänsliga.
 
Du kan vara lugn. Öl luktar den inte…

Dock kan du förbereda dig på ett potpurri av rom, frukt, lite läder, karamell och rök. Tänk dig efterfest i Vegas i ett bakutrymme där lättklädda flickor ålar sig runt metallstänger och rökmaskinen går varm. Typ så…
Hoppas kollegorna på kontoret inte är överkänsliga.
Det där låter ju hur najs som helst 🤤
Nu längtar jag efter den mera än tidigare 😄
 
Då har man fått dille på amber igen...
Funderar på CD - Ambre Nuit. Minns att jag gillat den vid en tidigare sniff men det var ett tag sedan nu.
Många snackar om att den ska vara lik 40 knots vilket jag inte får ihop egentligen... Men konstigare saker sker hela tiden. Har luktat på båda men inte gjort den kopplingen. En del menar att performance på Ambre Nuit lämnar en del att önska så man gör bättre i att gå på 40 knots istället.
Känns lite skevt att jaga en amber-doft och klicka ner 40 knots i kundkorgen... Visserligen är ju Ambre Nuit lite av det lättare slaget jämfört med många andra "ambres", vilket passar utmärkt att komplettera med, men... 40 knots? Nee? På riktigt?
Någon med tankar att dela med sig av?
 
Då har man fått dille på amber igen...
Funderar på CD - Ambre Nuit. Minns att jag gillat den vid en tidigare sniff men det var ett tag sedan nu.
Många snackar om att den ska vara lik 40 knots vilket jag inte får ihop egentligen... Men konstigare saker sker hela tiden. Har luktat på båda men inte gjort den kopplingen. En del menar att performance på Ambre Nuit lämnar en del att önska så man gör bättre i att gå på 40 knots istället.
Känns lite skevt att jaga en amber-doft och klicka ner 40 knots i kundkorgen... Visserligen är ju Ambre Nuit lite av det lättare slaget jämfört med många andra "ambres", vilket passar utmärkt att komplettera med, men... 40 knots? Nee? På riktigt?
Någon med tankar att dela med sig av?
Inte mer än att jag har en 40knots liggandes redo att skeppas ;)
 
Tycker inte om den långa rockaden där 40 knots sägs påminna om både Ambre Nuit och Enigma. Sommar blir vinter. Blir fel i min "perfume-box", den precis bredvid "nothing-box", i hjärnan. Inser att jag endast sniffat på 40 knots på papper och först efter 10 min går den från sommardoft till nåt annat. Om man ska tro det man läser. Eller för att citera Ashton på Gent Scents: 40 knots är som en "Enigma light", eller "Enigma Eau Fraiche", efter 10 min. (Finns det nån sanning i det? @Tjabo, @Hitsville, @Widowmaker?) Även han tar upp Ambre Nuit i sina liknelser.
Uppenbarligen har jag missat hela grejen med 40 knots och placerat den på sommarhyllan. Det är ett evigt gissel det här med att provsniffa på parfymer. Det säger ju faktiskt inte ett skvatt, om man inte sprutar på huden och går en sväng to dry down. Men då kan man ju sluta prova efter två parfymer, en på varje arm. Och det kan man ju inte låta bli att göra.

Inte mer än att jag har en 40knots liggandes redo att skeppas ;)
Tack! Men du får behålla den. Jag kör nog på Ambre Nuit. Enigma PC har man ju redan och då ska man uppenbarligen klara sig förträffligt utan 40kn.
 
Tycker inte om den långa rockaden där 40 knots sägs påminna om både Ambre Nuit och Enigma. Sommar blir vinter. Blir fel i min "perfume-box", den precis bredvid "nothing-box", i hjärnan. Inser att jag endast sniffat på 40 knots på papper och först efter 10 min går den från sommardoft till nåt annat. Om man ska tro det man läser. Eller för att citera Ashton på Gent Scents: 40 knots är som en "Enigma light", eller "Enigma Eau Fraiche", efter 10 min. (Finns det nån sanning i det? @Tjabo, @Hitsville, @Widowmaker?) Även han tar upp Ambre Nuit i sina liknelser.
Uppenbarligen har jag missat hela grejen med 40 knots och placerat den på sommarhyllan. Det är ett evigt gissel det här med att provsniffa på parfymer. Det säger ju faktiskt inte ett skvatt, om man inte sprutar på huden och går en sväng to dry down. Men då kan man ju sluta prova efter två parfymer, en på varje arm. Och det kan man ju inte låta bli att göra.


Tack! Men du får behålla den. Jag kör nog på Ambre Nuit. Enigma PC har man ju redan och då ska man uppenbarligen klara sig förträffligt utan 40kn.
Jag har ej tänkt på likheterna. Men bara kört enigma pc dekant. Så kan nog ej ge något bra uttalande där tyvärr.
 
Efter att ha haft vissa bekymmer med denna doft och framförallt enbärsnoten som jag upplevt som stickig/brusig så har jag funnit mig i att den faktiskt är väldigt trevlig efter några dagars nyttjande. Är ju inte riktigt säsong för den men jag kunde inte låta bli att bekanta mig. Från att låta den lämna efter en dag senast jag köpte en flaska så har jag nog kommit fram till att den är bra nog för en plats på hyllan.

Perfekt kontorsdoft och dumb-reach för i ärlighetens namn så är vi nog procentuellt sett en väldigt liten klick som planerar doft efter luftfuktighet och temperarur.

E953B5FB-D0D5-4272-A4E0-222C3CD03693.jpeg
 
Efter att ha haft vissa bekymmer med denna doft och framförallt enbärsnoten som jag upplevt som stickig/brusig så har jag funnit mig i att den faktiskt är väldigt trevlig efter några dagars nyttjande. Är ju inte riktigt säsong för den men jag kunde inte låta bli att bekanta mig. Från att låta den lämna efter en dag senast jag köpte en flaska så har jag nog kommit fram till att den är bra nog för en plats på hyllan.

Perfekt kontorsdoft och dumb-reach för i ärlighetens namn så är vi nog procentuellt sett en väldigt liten klick som planerar doft efter luftfuktighet och temperarur.

E953B5FB-D0D5-4272-A4E0-222C3CD03693.jpeg

Tror att vi som planerar doft så noga kan räknas i promille, om ens det. 😁
 
DD: https://www.fragrantica.com/perfume/Roja-Dove/United-Arab-Emirates-45747.html

375x500.45747.jpg


Rätt klassisk oud/ros men med Roja's twist. Han har adderat lite saker i den som ger en aromatisk känsla. Riktigt bra denna om man gillar oud/ros, annars är den nog inte så mycket att hänga i julgranen. (Det råkar vara min favorit-kombo så för mig är den 9/10).

Testade Rojas tramsiga appliceringsidéer:
idag. (Skippade ankeln och bakom knät). Alltså, det kan vara inbillning men jag tycker typ att jag får ut mer av den än vid första testet. Gubbjäv...
 
DD: https://www.fragrantica.com/perfume/Roja-Dove/United-Arab-Emirates-45747.html

375x500.45747.jpg


Rätt klassisk oud/ros men med Roja's twist. Han har adderat lite saker i den som ger en aromatisk känsla. Riktigt bra denna om man gillar oud/ros, annars är den nog inte så mycket att hänga i julgranen. (Det råkar vara min favorit-kombo så för mig är den 9/10).

Testade Rojas tramsiga appliceringsidéer:
idag. (Skippade ankeln och bakom knät). Alltså, det kan vara inbillning men jag tycker typ att jag får ut mer av den än vid första testet. Gubbjäv...
Det säger en hel om Gulf-serien när UAE är den jag gillar minst av samtliga men fortfarande är en helt fantastisk doft som jag nog behöver en flaska av…
 
  • Like
Reactions: bvb
Tjena klocksnackarkompisar!

Har de senaste dagarna strosat i Paris och doftat på en massa trevligheter. Har kommit fram till en sak - jag måste ha en Great Britain från Roja! Fick tidigare höra att den var rätt lik Cuir de Russie men jag upplevde GB som mycket kraftfullare och inte lika pudrig som CdR, även om CdR är väldigt trevlig.

Tänkte därför troligen bita i äpplet och kolla om någon är sugen på splittar. Tänker mig dunka iväg till självkostnadspris - så en femma för 500 inkluderat spårbart till dörren. Om någon är sugen får ni hojta!

Slänger även med bild från Roja-hyllan på Jovoy så det inte blir en renodlad säljannons. 😂

6FCBFF4A-75E3-4C1C-8967-C6CF87EF92A6.jpeg

P.S. Finns även en möjlighet att det kan komma någon split på Diaghilev. Hojta isf!
 
Tjena klocksnackarkompisar!

Har de senaste dagarna strosat i Paris och doftat på en massa trevligheter. Har kommit fram till en sak - jag måste ha en Great Britain från Roja! Fick tidigare höra att den var rätt lik Cuir de Russie men jag upplevde GB som mycket kraftfullare och inte lika pudrig som CdR, även om CdR är väldigt trevlig.

Tänkte därför troligen bita i äpplet och kolla om någon är sugen på splittar. Tänker mig dunka iväg till självkostnadspris - så en femma för 500 inkluderat spårbart till dörren. Om någon är sugen får ni hojta!

Slänger även med bild från Roja-hyllan på Jovoy så det inte blir en renodlad säljannons. 😂

6FCBFF4A-75E3-4C1C-8967-C6CF87EF92A6.jpeg

P.S. Finns även en möjlighet att det kan komma någon split på Diaghilev. Hojta isf!
Testade du A Goodnight Kiss något? 😊
 
DD: https://www.fragrantica.com/perfume/Roja-Dove/United-Arab-Emirates-45747.html

375x500.45747.jpg


Rätt klassisk oud/ros men med Roja's twist. Han har adderat lite saker i den som ger en aromatisk känsla. Riktigt bra denna om man gillar oud/ros, annars är den nog inte så mycket att hänga i julgranen. (Det råkar vara min favorit-kombo så för mig är den 9/10).

Testade Rojas tramsiga appliceringsidéer:
idag. (Skippade ankeln och bakom knät). Alltså, det kan vara inbillning men jag tycker typ att jag får ut mer av den än vid första testet. Gubbjäv...
Den där är MAGISK!! Hands down min favorit av hela Gulf-serien. Hojta om den någon gång lämnar. 😍😍
 
Tillbaka
Topp