Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ville bara tacka dig @S.L som tipsade mig om
denna bytes deal på parfumo. Skapade konto där och
fick hem den idag, den saknade bara korken. Stort tack!!!
Nu har jag 3 candy. So happy!
Nix, såg den bara i mitt IG flöde idag, inte hunnit kolla om den går att beställa än.Beställt?
Fruity Aoud-kork i alla fall! Nu fattas bara den flaskanVille bara tacka dig @S.L som tipsade mig om
Ville bara tacka dig @S.L som tipsade mig om
Nog fasiken bleknar dessvärre Heritage rätt hårt i jämförelse?DD:
Pimp my Guerlain Heritage. Är den bra? Nej, den är bättre än bra.
1:1 rent doftmässigt, ja, det gör den.Nog fasiken bleknar dessvärre Heritage rätt hårt i jämförelse?
Verkligen! Hade varit skönt för plånboken om skillnaden var minimal. När jag kört Heritage har jag alltid lämnats av känslan att det saknas något där, kan iofs ha att göra med att jag kört Danger innan jag testade Heritage.1:1 rent doftmässigt, ja, det gör den.
Heritage är dock fortfarande en bra doft för pengarna.
Läder-chypre.Nytt från Rogue Perfumery,
Förmodligen både och men mest det sistnämnda skulle jag tro.Testade Xerjoff Alexandra II för typ tredje gången igår. En spray ifrån sample som fortfarande sitter kvar på armen och projicerar helt ok
Första gången jag provade den var jag tvungen att skrubba bort den. Nu har jag vant mig vid den och tycker den luktar krämig amber, trä, fräsch oud och vanilj, sött, behagligt men utstickande.
Recensionerna på Fraggan går ifrån elegans, vacker och lyx till urinal, latex handske och avföring Undrar om det är skin chemistry eller att man bara uppfattar dofterna olika...
Förmodligen både och men mest det sistnämnda skulle jag tro.
Gillade AII när jag hade sample, köpte flaska och ändrade snabbt uppfattning tyvärr. Imponerande doft men klarar inte av den (RM No. 5 var en likartad upplevelse).
Precis, därav konklusionen att man uppfattar dofter olika, t.o.m. väldigt olika.Ser liknelsen mellan RM och AII hela tiden men får inte alls samma känsla. Helt olika.
Ser liknelsen mellan RM och AII hela tiden men får inte alls samma känsla. Helt olika.
Lustigt, för mig är AII, AIII och RM5 alla otroligt snarlika. Olika takes på samma ”doft” om man så vill! Även Nefs lägger jag i samma fack om än på steroider och mer mångfacetterad!
Har gått och blivit sugen på att ha något från Rogue Perfumery. Alla inlägg från danska sidan sundet har gjort en nyfiken så klart, och jag har inte luktat på någon av hans kreationer ännu.
Har på förhand fastnat för "Flora & Fauna" (som såklart är diskad) eftersom "internet" menar att den har likheter med en av trådens mest hajpade dofter "Diaghilev" (som jag aldrig sniffat på, och inte heller originalet "Mitsouko") och då kunde man ju slå två flugor i en smäll, typ.
Har du sniffat på den nån gång @S.L? Tankar?
(Alternativet blir att kolla på @Nic's tips om Amouage Jubilation 25, för jag tänker INTE köpa Rojas prissättning. Vad fan skulle Luca säga? Nä, min själ...).
Tror att jag haft ett litet sample av F&F från EN (ni vet de där pyttesmå plastbehållarna med skruvkork) och det är såpass länge sedan att jag dels inte minns något av den och dels så tror jag att den typ av doft var något som jag inte riktigt var redo för då. Så har tyvärr ingen input att komma med än att för mig så är RP generellt det bästa artisanala/indie märket överlag som jag testat.Har gått och blivit sugen på att ha något från Rogue Perfumery. Alla inlägg från danska sidan sundet har gjort en nyfiken så klart, och jag har inte luktat på någon av hans kreationer ännu.
Har på förhand fastnat för "Flora & Fauna" (som såklart är diskad) eftersom "internet" menar att den har likheter med en av trådens mest hajpade dofter "Diaghilev" (som jag aldrig sniffat på, och inte heller originalet "Mitsouko") och då kunde man ju slå två flugor i en smäll, typ.
(Alternativet blir att kolla på @Nic's tips om Amouage Jubilation 25, för jag tänker INTE köpa Rojas prissättning. Vad fan skulle Luca säga? Nä, min själ...).
Tror att jag haft ett litet sample av F&F från EN (ni vet de där pyttesmå plastbehållarna med skruvkork) och det är såpass länge sedan att jag dels inte minns något av den och dels så tror jag att den typ av doft var något som jag inte riktigt var redo för då. Så har tyvärr ingen input att komma med än att för mig så är RP generellt det bästa artisanala/indie märket överlag som jag testat.
Jag har en flaska Flora & Fauna och jag måste tyvärr säga som det är, den är snuskigt bra.Har gått och blivit sugen på att ha något från Rogue Perfumery. Alla inlägg från danska sidan sundet har gjort en nyfiken så klart, och jag har inte luktat på någon av hans kreationer ännu.
Nya versionen antar/hoppas jag?Jag får för övrigt hem en flaska Hiram Green - Shangri La under kommande vecka, som jag ser är listad som att den ska påminna om Diaghilev på Fragrantica.
Det kan hända att det är ett mer prisvärt och mer lättillgängligt alternativ till Flora & Fauna med. Eftersom det är ett blindköp får jag återkomma när jag hunnit testa den.
Ja precis, den nya versionen.Nya versionen antar/hoppas jag?
Ser fram emot intryck.