• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd


”Swap preferred” är nog förhandlingsbart.

Ville bara tacka dig @S.L som tipsade mig om
denna bytes deal på parfumo. Skapade konto där och
fick hem den idag, den saknade bara korken. Stort tack!!!
Nu har jag 3 candy. 😃
20221202_212020.jpg
 
Senast ändrad:
Nytt från Rogue Perfumery,
0D391B4E-6FA6-4B81-B9C9-EBA174AE769F.jpeg
Läder-chypre.

 
Testade Xerjoff Alexandra II för typ tredje gången igår. En spray ifrån sample som fortfarande sitter kvar på armen och projicerar helt ok 😀

Första gången jag provade den var jag tvungen att skrubba bort den. Nu har jag vant mig vid den och tycker den luktar krämig amber, trä, fräsch oud och vanilj, sött, behagligt men utstickande.

Recensionerna på Fraggan går ifrån elegans, vacker och lyx till urinal, latex handske och avföring 🤔 Undrar om det är skin chemistry eller att man bara uppfattar dofterna olika...
 
Testade Xerjoff Alexandra II för typ tredje gången igår. En spray ifrån sample som fortfarande sitter kvar på armen och projicerar helt ok 😀

Första gången jag provade den var jag tvungen att skrubba bort den. Nu har jag vant mig vid den och tycker den luktar krämig amber, trä, fräsch oud och vanilj, sött, behagligt men utstickande.

Recensionerna på Fraggan går ifrån elegans, vacker och lyx till urinal, latex handske och avföring 🤔 Undrar om det är skin chemistry eller att man bara uppfattar dofterna olika...
Förmodligen både och men mest det sistnämnda skulle jag tro.
Gillade AII när jag hade sample, köpte flaska och ändrade snabbt uppfattning tyvärr. Imponerande doft men klarar inte av den (RM No. 5 var en likartad upplevelse).
 
Ser liknelsen mellan RM och AII hela tiden men får inte alls samma känsla. Helt olika.
Precis, därav konklusionen att man uppfattar dofter olika, t.o.m. väldigt olika.
Värt att tänka på om/när man jagar ”facit” på Fraggan eller tar del av andras åsikter på olika plattformar.

Det är ju lite intressant dock just exemplet med AII & RM No. 5 där det verkar som att rätt många får en liknande upplevelse medans någon annan inte alls kan förstå kopplingen. Vad är det egentligen som ligger bakom skillnaden i upplevelse? Går det ens att leda i bevis?
 
Blev tvungen att testa eftersom jag heller inte kopplat ihop dessa innan.
AII och AIII är ju väldigt lika varandra, med en touch ros adderad i AIII.
AII är mest lik RM5, utav de två, men RM5 är påtagligt mer rund, krämig och varm med lite blommor i bakgrunden.
Men visst påminner de om varandra!

IMG_20221204_125523.jpg
 
Har gått och blivit sugen på att ha något från Rogue Perfumery. Alla inlägg från danska sidan sundet har gjort en nyfiken så klart, och jag har inte luktat på någon av hans kreationer ännu.
Har på förhand fastnat för "Flora & Fauna" (som såklart är diskad) eftersom "internet" menar att den har likheter med en av trådens mest hajpade dofter "Diaghilev" (som jag aldrig sniffat på, och inte heller originalet "Mitsouko") och då kunde man ju slå två flugor i en smäll, typ.
Har du sniffat på den nån gång @S.L? Tankar?

(Alternativet blir att kolla på @Nic's tips om Amouage Jubilation 25, för jag tänker INTE köpa Rojas prissättning. Vad fan skulle Luca säga? Nä, min själ...).
 
Har gått och blivit sugen på att ha något från Rogue Perfumery. Alla inlägg från danska sidan sundet har gjort en nyfiken så klart, och jag har inte luktat på någon av hans kreationer ännu.
Har på förhand fastnat för "Flora & Fauna" (som såklart är diskad) eftersom "internet" menar att den har likheter med en av trådens mest hajpade dofter "Diaghilev" (som jag aldrig sniffat på, och inte heller originalet "Mitsouko") och då kunde man ju slå två flugor i en smäll, typ.
Har du sniffat på den nån gång @S.L? Tankar?

(Alternativet blir att kolla på @Nic's tips om Amouage Jubilation 25, för jag tänker INTE köpa Rojas prissättning. Vad fan skulle Luca säga? Nä, min själ...).

Köp jubilation 25 för kvinnor istället om du vill ha en Mitsuoko-esque doft!
 
Har gått och blivit sugen på att ha något från Rogue Perfumery. Alla inlägg från danska sidan sundet har gjort en nyfiken så klart, och jag har inte luktat på någon av hans kreationer ännu.
Har på förhand fastnat för "Flora & Fauna" (som såklart är diskad) eftersom "internet" menar att den har likheter med en av trådens mest hajpade dofter "Diaghilev" (som jag aldrig sniffat på, och inte heller originalet "Mitsouko") och då kunde man ju slå två flugor i en smäll, typ.
Har du sniffat på den nån gång @S.L? Tankar?

(Alternativet blir att kolla på @Nic's tips om Amouage Jubilation 25, för jag tänker INTE köpa Rojas prissättning. Vad fan skulle Luca säga? Nä, min själ...).
Tror att jag haft ett litet sample av F&F från EN (ni vet de där pyttesmå plastbehållarna med skruvkork) och det är såpass länge sedan att jag dels inte minns något av den och dels så tror jag att den typ av doft var något som jag inte riktigt var redo för då. Så har tyvärr ingen input att komma med än att för mig så är RP generellt det bästa artisanala/indie märket överlag som jag testat.
 
Tror att jag haft ett litet sample av F&F från EN (ni vet de där pyttesmå plastbehållarna med skruvkork) och det är såpass länge sedan att jag dels inte minns något av den och dels så tror jag att den typ av doft var något som jag inte riktigt var redo för då. Så har tyvärr ingen input att komma med än att för mig så är RP generellt det bästa artisanala/indie märket överlag som jag testat.

RP är bra skit, men då ska man gilla gubbdofter (som du o jag gör).

Andra indie-hus som har bra dofter är:

Bortnikoff (i synnerhet om man gillar oud, men också för lättare fräscha dofter (Musk Khabib, amber cologne osv)

Wesker - iofs bara testat Eau de mystique men det är en kryddig ros som jag verkligen gillar!

Argos - även här bara testat ”Triumph of Bacchus” som är en grym tobakshistoria med många lager

Galagher - ofta väldigt fina naturliga dofter med något lite ”off”. Amongst the waves doftar salt melon (men har varken melon eller salt i sig). Pearfecto är en jordig päronhistoria (som S.L hatar mer än jag avskyr Sweetie Aoud). Bergamust är dock en rakt igenom fin apelsin med petitgrain.

TRNP - Har massor av kul. Vissa doftar ärligt talat bara en gegga av noter, andra är riktigt fina. Min favorit är Gardens of Pleasures.

Ensar - vet inte direkt vad jag tycker om hans parfymer ärligt talat (inte testat så många). Men hans oud-oljor är mycket mycket trevliga.

Har fortfarande inte testat slumberhouse som ju är hajpade. Diser har jag testat men föll inte för någon sådär direkt.

Nic är annars mästaren av indie och borde kunna fylla i en hel del här!
 
Har gått och blivit sugen på att ha något från Rogue Perfumery. Alla inlägg från danska sidan sundet har gjort en nyfiken så klart, och jag har inte luktat på någon av hans kreationer ännu.
Har på förhand fastnat för "Flora & Fauna" (som såklart är diskad) eftersom "internet" menar att den har likheter med en av trådens mest hajpade dofter "Diaghilev" (som jag aldrig sniffat på, och inte heller originalet "Mitsouko") och då kunde man ju slå två flugor i en smäll, typ.
Har du sniffat på den nån gång @S.L? Tankar?

(Alternativet blir att kolla på @Nic's tips om Amouage Jubilation 25, för jag tänker INTE köpa Rojas prissättning. Vad fan skulle Luca säga? Nä, min själ...).
Jag har en flaska Flora & Fauna och jag måste tyvärr säga som det är, den är snuskigt bra.
Ser att Sealed Essence fortfarande har ett gäng flaskor på lager om du orkar beställa från staterna. Man får ju räkna med att det kan dra iväg lite prismässigt med momsen inkluderad.
Med det sagt vet jag inte om den är bättre är Jubilation 25, som är betydligt mer lättillgänglig, men som tur var behöver jag inte välja. 😊
 
Jag får för övrigt hem en flaska Hiram Green - Shangri La under kommande vecka, som jag ser är listad som att den ska påminna om Diaghilev på Fragrantica.
Det kan hända att det är ett mer prisvärt och mer lättillgängligt alternativ till Flora & Fauna med. Eftersom det är ett blindköp får jag återkomma när jag hunnit testa den.
Nya versionen antar/hoppas jag?
Ser fram emot intryck.
 
Tillbaka
Topp