• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:
5D7CFC59-634D-4347-A59B-71D09FED0132.jpeg

 
RP är bra skit, men då ska man gilla gubbdofter (som du o jag gör).

Andra indie-hus som har bra dofter är:

Bortnikoff (i synnerhet om man gillar oud, men också för lättare fräscha dofter (Musk Khabib, amber cologne osv)

Wesker - iofs bara testat Eau de mystique men det är en kryddig ros som jag verkligen gillar!

Argos - även här bara testat ”Triumph of Bacchus” som är en grym tobakshistoria med många lager

Galagher - ofta väldigt fina naturliga dofter med något lite ”off”. Amongst the waves doftar salt melon (men har varken melon eller salt i sig). Pearfecto är en jordig päronhistoria (som S.L hatar mer än jag avskyr Sweetie Aoud). Bergamust är dock en rakt igenom fin apelsin med petitgrain.

TRNP - Har massor av kul. Vissa doftar ärligt talat bara en gegga av noter, andra är riktigt fina. Min favorit är Gardens of Pleasures.

Ensar - vet inte direkt vad jag tycker om hans parfymer ärligt talat (inte testat så många). Men hans oud-oljor är mycket mycket trevliga.

Har fortfarande inte testat slumberhouse som ju är hajpade. Diser har jag testat men föll inte för någon sådär direkt.

Nic är annars mästaren av indie och borde kunna fylla i en hel del här!
Tack för inspirationen! Visst bor det en liten gubbe i oss alla! (Jäklar vad många på fraggan som gnäller på Bortnikoffs omformuleringar).

Jag har en flaska Flora & Fauna och jag måste tyvärr säga som det är, den är snuskigt bra.
Ser att Sealed Essence fortfarande har ett gäng flaskor på lager om du orkar beställa från staterna. Man får ju räkna med att det kan dra iväg lite prismässigt med momsen inkluderad.
Med det sagt vet jag inte om den är bättre är Jubilation 25, som är betydligt mer lättillgänglig, men som tur var behöver jag inte välja. 😊
Ja, jag såg faktiskt det under min deprimerande internetdammsugning. Den och en site i Bangladesh som tyvärr inte skickar till Europa. Är Flora & Fauna, eller var, dyrare än övriga kreationer pga "all naturals" eller är det bara scalper-beteende som gör att den ligger på 150$ för 30ml? Alla andra ligger ju på 85$/30ml.

Jag får för övrigt hem en flaska Hiram Green - Shangri La under kommande vecka, som jag ser är listad som att den ska påminna om Diaghilev på Fragrantica.
Det kan hända att det är ett mer prisvärt och mer lättillgängligt alternativ till Flora & Fauna med. Eftersom det är ett blindköp får jag återkomma när jag hunnit testa den.
Det låter spännande. Jag är som ett oskrivet blad i denna "Diaghilev"-genren. Inte luktat på varken den eller nåt annat som påminner om den, och inget från RP alls.

@S.L Var köper du dina RP's? Tycker inte det var det lättaste. Hans egen hemsida skickar ju bara inom Nordamerika, och Luckyscent tar 55$ bara för frakten...?
 
Tack för inspirationen! Visst bor det en liten gubbe i oss alla! (Jäklar vad många på fraggan som gnäller på Bortnikoffs omformuleringar).


Ja, jag såg faktiskt det under min deprimerande internetdammsugning. Den och en site i Bangladesh som tyvärr inte skickar till Europa. Är Flora & Fauna, eller var, dyrare än övriga kreationer pga "all naturals" eller är det bara scalper-beteende som gör att den ligger på 150$ för 30ml? Alla andra ligger ju på 85$/30ml.


Det låter spännande. Jag är som ett oskrivet blad i denna "Diaghilev"-genren. Inte luktat på varken den eller nåt annat som påminner om den, och inget från RP alls.

@S.L Var köper du dina RP's? Tycker inte det var det lättaste. Hans egen hemsida skickar ju bara inom Nordamerika, och Luckyscent tar 55$ bara för frakten...?
Körde förut från RP’s egna Etsy-butik men han har tyvärr slutat skicka till Europa. Numer så handlar jag från EN:
 
Tack för inspirationen! Visst bor det en liten gubbe i oss alla! (Jäklar vad många på fraggan som gnäller på Bortnikoffs omformuleringar).

För närvarande har jag bara två dofter, bägge med träkork. Det är tydligen 1337 med träkork.

Har haft två versioner av Oud Maximus och det är möjligt att jag har en för otränad näsa men så jävla stor skillnad är det inte IMO.
 
Det är tydligen 1337 med träkork.
:hilarious:
Det var det första jag lärde mig vid mina initiala undersökningar. Har man inte träkork kan man tydligen dra igen.

--

Det blir ett jäkla tjatande på dig @S.L men du får helt enkelt leka lite ambassadör för RP en stund...
Vilka har du testat och vilka håller du högst? Nu tror jag inte riktigt vi har exakt samma böjelser men den parametern får jag själv hålla reda på i ekvationen...
Hade bara Flora&Fauna funnits inne hade valet varit enkelt. Nu är man lite kluven. Kikar mest på, kanske för att de är passande för årstiden, Derviche II (den har redan hamnat i varukorgen) och lite på Derviche I. Annars verkar Bon Monsieur, Chypre-Siam och Tabac Vert också intressanta.
 
:hilarious:
Det var det första jag lärde mig vid mina initiala undersökningar. Har man inte träkork kan man tydligen dra igen.

--

Det blir ett jäkla tjatande på dig @S.L men du får helt enkelt leka lite ambassadör för RP en stund...
Vilka har du testat och vilka håller du högst? Nu tror jag inte riktigt vi har exakt samma böjelser men den parametern får jag själv hålla reda på i ekvationen...
Hade bara Flora&Fauna funnits inne hade valet varit enkelt. Nu är man lite kluven. Kikar mest på, kanske för att de är passande för årstiden, Derviche II (den har redan hamnat i varukorgen) och lite på Derviche I. Annars verkar Bon Monsieur, Chypre-Siam och Tabac Vert också intressanta.
Kort & koncist så gillar jag verkligen:
  • Mousse Illuminee, världsklass (av vad jag testat såklart) i grön mossighet
  • Bon Monsieur (tror att Gucci Nobile kan ha varit en inspirationskälla här)
  • Chypre Siam
  • Derviche, lätt bästa tobak/vaniljdoften för mig, öppningen är mmm… (lite plan därefter kanske men väldigt mysig hela resan)

- Tabac Vert, en favorit men snäppet under de ovan kanske, klart egen tobakstolkning, syrligt grön i öppningen

Jag gillar också Fougere L’Aube men måste vara mer på humör för att sträcka mig efter den, men för mig en intressantare tolkning av GIT temat.

Derviche II har jag bara testat en gång, minns bara att det inte klickade direkt.

Har Tuberose & Moss på ingående (om det vill sig väl) och har också skrivit upp mig för notifiering när F&F ev. Kommer in till EN igen.
 
Kort & koncist så gillar jag verkligen:
  • Mousse Illuminee, världsklass (av vad jag testat såklart) i grön mossighet
  • Bon Monsieur (tror att Gucci Nobile kan ha varit en inspirationskälla här)
  • Chypre Siam
  • Derviche, lätt bästa tobak/vaniljdoften för mig, öppningen är mmm… (lite plan därefter kanske men väldigt mysig hela resan)

- Tabac Vert, en favorit men snäppet under de ovan kanske, klart egen tobakstolkning, syrligt grön i öppningen

Jag gillar också Fougere L’Aube men måste vara mer på humör för att sträcka mig efter den, men för mig en intressantare tolkning av GIT temat.

Derviche II har jag bara testat en gång, minns bara att det inte klickade direkt.

Har Tuberose & Moss på ingående (om det vill sig väl) och har också skrivit upp mig för notifiering när F&F ev. Kommer in till EN igen.
P.S
Tror det finns flera här som testat mer RP, tex @Nic och @Txistorra och säkert flera som kan pipa in!
 
P.S
Tror det finns flera här som testat mer RP, tex @Nic och @Txistorra och säkert flera som kan pipa in!
Samtliga är värda att klicka hem. Knappt det kan gå fel. Ruggigt bra nästan allihop skulle jag säga. Vetifleur skulle jag inte köpt igen dock. Tantig ala Chanel upplevde jag den som.

Bon Monsieur och Fougere l aube är absolut de jag skulle rekommenderat först. Idiotsäkra köp 😁
 
Kort & koncist så gillar jag verkligen:
  • Mousse Illuminee, världsklass (av vad jag testat såklart) i grön mossighet
  • Bon Monsieur (tror att Gucci Nobile kan ha varit en inspirationskälla här)
  • Chypre Siam
  • Derviche, lätt bästa tobak/vaniljdoften för mig, öppningen är mmm… (lite plan därefter kanske men väldigt mysig hela resan)

- Tabac Vert, en favorit men snäppet under de ovan kanske, klart egen tobakstolkning, syrligt grön i öppningen

Jag gillar också Fougere L’Aube men måste vara mer på humör för att sträcka mig efter den, men för mig en intressantare tolkning av GIT temat.

Derviche II har jag bara testat en gång, minns bara att det inte klickade direkt.

Har Tuberose & Moss på ingående (om det vill sig väl) och har också skrivit upp mig för notifiering när F&F ev. Kommer in till EN igen.

DII > DI
 
Ja, jag såg faktiskt det under min deprimerande internetdammsugning. Den och en site i Bangladesh som tyvärr inte skickar till Europa. Är Flora & Fauna, eller var, dyrare än övriga kreationer pga "all naturals" eller är det bara scalper-beteende som gör att den ligger på 150$ för 30ml? Alla andra ligger ju på 85$/30ml.
Jag tror det högre priset på Flora & Fauna mestadels har att göra med att det är en limiterad utgåva. Sen är presentationen lite mer påkostad än normalt sett med.
 
Tillbaka
Topp