Kort återkopppling på mitt Bortnikoff köp:
Vi börjar med det positiva, snabb frakt! Jag beställde i lördags på nyårsafton och DHL levererade ca 13.30 idag här i Danmark. Av paketets dokumentation så har det skickats från Bangkok så en snabb och effektiv leveranskedja iaf. Vad gäller moms så satte jag hjärtat i halsgropen lite när jag fick en betalningsanmodan tidigt i morse från DHL avseende moms kopplat till leveransen. Det visade sig dock vara en i sammanhanget försumbar summa så det betalade jag snabbt & glatt!
En liten unboxing då detta var mitt första inköp av Extrait de Parfum dofter från Bortnikoff (Cologne flaskorna har en lite enklare förpackning, inte jättestor skillnad dock).
Ytterlåda (plast borttagen redan),
”Innerkartong 1”
”Innerkartong 2”, typ sammet med metallbricka på,
Innehåll,
Då avslutar vi med det negativa.
Jag hade beställt Chypre du Nord, Musk Khabib och som ”gratisflaska” Moss Cologne. Tyvärr så fick jag Musk Cologne (som jag redan har) levererad istf Moss Cologne. Har mailat Bortnikoff ang detta så vi får se hur bökigt det kommer att bli att reda ut detta, återkommer i ärendet när jag fått besked.
Tyvärr är jag rejält förkyld så själva dofterna dröjer lite innan jag kan njuta av.