• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Är det bara jag, eller min umgängeskrets och arbete - men känner ni parfym från andra? Jag gör det väldigt sällan. På kvinnor och tjejer, visst, inte så sällsynt, men inte ofta på män. Missförstå mig rätt nu, jag går inte runt och letar efter att dofta på män (jag föredrar kvinnor) - men det kanske inte är så vanligt med oss nördar i tråden som har en doft för morgon, lunch och kväll för månadens samtliga dagar? 😁
På min förra arbetsplats satt vi ganska trångt på gemensam öppen yta i en lokal. Parfymer förekom sällan om alls.

På min förra arbetsplats satt vi ganska trångt på gemensam öppen yta i en lokal. Parfymer förekom sällan om alls.
Det är förståeligt. Lite hänsyn får man visa om det ser ut som du beskriver din arbetsplats. Om jag utgår ifrån min egen släkt och vänner så är det i regel bara parfymapplicering när det vankas discodans eller annan festlighet.

Har flaskans design betydelse för er? Personligen har det inte betydelse för mig, men jag uppskattar en fin design.
Det borde inte ha någon betydelse, men verkligheten säger att det definitivt har betydelse. Människan tycker om lyxiga förpackningar oavsett produkt. T.o.m. ytteremballaget spelar stor roll. Och skall numera sparas om man vill kunna sälja längre fram. Folk hamstrar alltså tomlådor i garderoben. Med det sagt, är man inte bättre själv, och Widians flaskor ligger högt upp på listan över "uppskattad design" på flaskan. (Creed ganska långt ner).

Är det bara jag, eller min umgängeskrets och arbete - men känner ni parfym från andra? Jag gör det väldigt sällan. På kvinnor och tjejer, visst, inte så sällsynt, men inte ofta på män. Missförstå mig rätt nu, jag går inte runt och letar efter att dofta på män (jag föredrar kvinnor) - men det kanske inte är så vanligt med oss nördar i tråden som har en doft för morgon, lunch och kväll för månadens samtliga dagar, som det är för gemene man? 😁
Förstår din poäng. Kan bara hålla med. De få gånger man känner någon annans (män) parfym så hajar man till och reagerar då det händer så sällan...

Är det bara jag, eller min umgängeskrets och arbete - men känner ni parfym från andra? Jag gör det väldigt sällan. På kvinnor och tjejer, visst, inte så sällsynt, men inte ofta på män. Missförstå mig rätt nu, jag går inte runt och letar efter att dofta på män (jag föredrar kvinnor) - men det kanske inte är så vanligt med oss nördar i tråden som har en doft för morgon, lunch och kväll för månadens samtliga dagar, som det är för gemene man? 😁
Instämmer, känns rejält ovanligt.

Sista lediga dagen innan nytt jobb, då får dagens bli denna.
7E82EFFA-FA2E-496A-BEB7-F4ED80133091.jpeg
Dags att plasta av nu 😉

Någon som har lite roliga tips på dofter ni går o spanar på eller har köpt?
Skulle behöva lite nytt nu. Har betat igenom alla prover jag hade liggandes.
:)

Någon som har lite roliga tips på dofter ni går o spanar på eller har köpt?
Skulle behöva lite nytt nu. Har betat igenom alla prover jag hade liggandes.
:)

Dessa ligger mig närmast just nu:

MDCI - Chypre Palatin (på ingående)
MDCI - Invision barbare (köpt från @S.L)
MDCI - Cuir Cavalier
Spirit of Dubai - Diwan
Spirit of Dubai - Baz
Clive Christian - V Ev även E (X och C är grymma)
Fragrance du Bois - Oud orange intense
Balmain - Ebene
Gucci - Nobile

Dessa ligger mig närmast just nu:

MDCI - Chypre Palatin (på ingående)
MDCI - Invision barbare (köpt från @S.L)
MDCI - Cuir Cavalier
Spirit of Dubai - Diwan
Spirit of Dubai - Baz
Clive Christian - V Ev även E (X och C är grymma)
Fragrance du Bois - Oud orange intense
Balmain - Ebene
Gucci - Nobile
Skippa CC - E. Du hade hatat den. Spilld, intorkad julmust och lönnsirap 😅

Vad tror ni om Farenheit, kommer den gå upp i pris som andra kvalitetsprodukter gör?
Skulle vara om Gekås börjar med Pre-Owned som Nymans då kanske!
Har provat alla Nishane, fdb och widian.

Tror jag ska börja rota i Bortnikoff?
Mycket bra där?😀
Ja fan! Har för mig att du köpte ett sample-set med typ samtliga dofter? Annars bör du göra det!

Oud Monarch, Musk Cologne, Musk Khabib, Amber Cologne, Chypre du Nord & Triad måste i alla fall testas på! 😊 Oud Maximus har jag fortfarande kvar på min lista att testa!

Apropå hit or miss. Till helgen (inget jag vågar testa på kontoret i veckan 😅) blir det rond 2 i ALD-fighten. Hur är denna? @Nic
DD7DBADA-F7AD-465E-A40D-72A8621464A9.jpeg

Jag älskar den, men så är det en doft helt i min smak också.
Om du gillar lite pissiga, animaliska och florala chypres i den klassiska franska skolan så gör du nog det också. 😊
Den är väl inte helt olik en doft som Chypré Extraordinaire skulle jag vilja påstå, men du får lite mer skit under naglarna och kroppsvätskor på köpet... 😉

Jag älskar den, men så är det en doft helt i min smak också.
Om du gillar lite pissiga, animaliska och florala chypres i den klassiska franska skolan så gör du nog det också. 😊
Den är väl inte helt olik en doft som Chypré Extraordinaire skulle jag vilja påstå, men du får lite mer skit under naglarna och kroppsvätskor på köpet... 😉
Det låter väldigt lovande faktiskt! Ser fram emot att testa! 😊

• Like
Reactions: Nic
Tillbaka
Topp