• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

@Sjuhundra - vet inte om du är medveten om det men Roja har sänkt priserna på CE rätt rejält.

(Tänkte på din säljtråd)

• Like
Reactions: S.L
@Sjuhundra - vet inte om du är medveten om det men Roja har sänkt priserna på CE rätt rejält.

(Tänkte på din säljtråd)
Tack! Inte jag som köpt och använde gents o likn. ref.

Leverans idag från trevliga EN. :)
IMG_20230104_163025.jpg

Vad tycker du? Har sneglat lite på just den där! 😍 😍

Vad tycker du? Har sneglat lite på just den där! 😍 😍
Första gången på hud idag, DD, och den levererar vad som förväntades av den. Jag sniffade på proverna, direkt ur småflaskorna, och upplevde att de mest populära alstren (Bon Monsieur, Mousse Illuminee & Chypre Siam) hade lite av samma DNA. Det kunde inte gå fel oavsett vilken man tog men jag fastnade för C-S. Jag tycker man luktar lite gammaldags herre, dock en fräsch och upplyftande sådan, och den är ett bra komplement att ha på parfymhyllan. Jäkligt nöjd. Dessutom en rimlig prissättning ovanpå det. Bara till att köra, säger jag.

Till skillnad mot Tom Fords prissättning. Över 4000:- för en liten flaska på 50ml av Cherry Smoke. Kommer aldrig att hända. Estee är uppe och snurrar på finare nisch och där hittar jag inga TF i min bok, även om jag gillar dem i stort. Men kom ner på jorden. Nu handlar man förvisso sällan på listpriser, men ändå.

En annan rolig reflektion är hur jäkla bra Widian London faktiskt är. Man hör ofta om "BEAST MODE" och "Powaaah!" i detta intresset, men ofta är det ju bara snack om inte ytterst subjektivt. London däremot; den satt kvar nästan som nyapplicerad 15 timmar senare. Och jag fick tamejfan en komplimang på sena eftermiddagen också (jag får nästan aldrig spontana komplimanger). Så den befäster sin plats ännu en gång som en av mina absoluta topp fem.

Edit: Sidenote: Och den får man i "parfum"-koncentration för 2629:- för 50ml på Gents, av alla ställen. Nästan gratis med andra ord, jämfört mot TF.

Senast ändrad:
Första gången på hud idag, DD, och den levererar vad som förväntades av den. Jag sniffade på proverna, direkt ur småflaskorna, och upplevde att de mest populära alstren (Bon Monsieur, Mousse Illuminee & Chypre Siam) hade lite av samma DNA. Det kunde inte gå fel oavsett vilken man tog men jag fastnade för C-S. Jag tycker man luktar lite gammaldags herre, dock en fräsch och upplyftande sådan, och den är ett bra komplement att ha på parfymhyllan. Jäkligt nöjd. Dessutom en rimlig prissättning ovanpå det. Bara till att köra, säger jag.

Till skillnad mot Tom Fords prissättning. Över 4000:- för en liten flaska på 50ml av Cherry Smoke. Kommer aldrig att hända. Estee är uppe och snurrar på finare nisch och där hittar jag inga TF i min bok, även om jag gillar dem i stort. Men kom ner på jorden. Nu handlar man förvisso sällan på listpriser, men ändå.

En annan rolig reflektion är hur jäkla bra Widian London faktiskt är. Man hör ofta om "BEAST MODE" och "Powaaah!" i detta intresset, men ofta är det ju bara snack om inte ytterst subjektivt. London däremot; den satt kvar nästan som nyapplicerad 15 timmar senare. Och jag fick tamejfan en komplimang på sena eftermiddagen också (jag får nästan aldrig spontana komplimanger). Så den befäster sin plats ännu en gång som en av mina absoluta topp fem.

Edit: Sidenote: Och den får man i "parfum"-koncentration för 2629:- för 50ml på Gents, av alla ställen. Nästan gratis med andra ord, jämfört mot TF.

Vilka är dina Widian-favoriter annars?

Jo, så är det ju. Men jag hittar inte den röda tråden. Allt nedan är listpriser på TF's hemsida och i dollar på 50ml-flaskor.
Alltsammans är även angivet såsom "Eau de Parfum". Och allt är i Private Blend-linjen i identiska flaskor.

$285
Tobacco Vanille
Oud Wood
Santal Blush
Tuscan Leather
Soleil Neige
Noir de noir
Neroli Portofino
Ébène Fumé
Jasmin Rouge
Mandarino di Amalfi
White Suede
Bois Marocain
Fougère D’Argent
Vanille Fatale
Café Rose
Fleur de Portofino

$390
Fucking Fabulous
Bitter Peach
Lost Cherry
Electric Cherry
Cherry Smoke
Rose Prick
Tubéreuse Nue

Så då undrar jag om någon vet varför...? Eller de kastar kanske bara pilar på en pristavla borta på HQ?
Kör de Invicta-stilen kanske? Svindyra låtsasprislappar dvs.

För butikerna har ju inte höjt.

Vilka är dina Widian-favoriter annars?
Jag har testat:

Al Wasl (blir aldrig klok på om detta egentligen är samma som Gold I) - 4/5
Gold I - 4/5
Gold II Sahara (finns tydligen en Gold II också, vet inte om jag testat den) - 3/5
Delma - 4/5 (dock ganska feminin)
Liwa - 1/5
Black I - 3/5
London - 5/5
Aswan 5/5
New York - 4/5

London, New York och Aswan är rätt så lika. Särskilt Aswan och London. Har man London så är man "set". New York är lite fruktigare med lite mindre, eller inget alls, läder.
Liwa är direkt äcklig. (Sorry). Har en not som påminner om BR540, eller Oud for Greatness typ. Förfärlig.

Annars har jag inga direkta minnen från testningen mer än de betygen jag gett dem ovan, på fragrantica. Vet att Al Wasl eller Gold I hade kunnat vara intressanta i min bok, som möjliga inköp i framtiden.

Kör de Invicta-stilen kanske? Svindyra låtsasprislappar dvs.

För butikerna har ju inte höjt.
Ja, kanske. De få TF jag har från Private Blend - OW, TV, TO(såld), och Noir de Noir - har alla inhandlats nya för cirka 15-1700:- i 50ml.
Misstänker att jag kommer få svårt framöver att hitta en Cherry Smoke för de beloppen.
I min värld ska inte en TF private blend kosta mer än t.ex. Xerjoff och Widian. Sen är det iofs bara min egna föreställning baserad på syntetiska influencer. 😄

Ja, kanske. De få TF jag har från Private Blend - OW, TV, TO(såld), och Noir de Noir - har alla inhandlats nya för cirka 15-1700:- i 50ml.
Misstänker att jag kommer få svårt framöver att hitta en Cherry Smoke för de beloppen.
I min värld ska inte en TF private blend kosta mer än t.ex. Xerjoff och Widian. Sen är det iofs bara min egna föreställning baserad på syntetiska influencer. 😄
Saknar de goda kod-på-kod-på-rea-tiderna på Boozt... :p
1672923126056.png

Kort återkopppling på mitt Bortnikoff köp:
Vi börjar med det positiva, snabb frakt! Jag beställde i lördags på nyårsafton och DHL levererade ca 13.30 idag här i Danmark. Av paketets dokumentation så har det skickats från Bangkok så en snabb och effektiv leveranskedja iaf. Vad gäller moms så satte jag hjärtat i halsgropen lite när jag fick en betalningsanmodan tidigt i morse från DHL avseende moms kopplat till leveransen. Det visade sig dock vara en i sammanhanget försumbar summa så det betalade jag snabbt & glatt!

En liten unboxing då detta var mitt första inköp av Extrait de Parfum dofter från Bortnikoff (Cologne flaskorna har en lite enklare förpackning, inte jättestor skillnad dock).

Ytterlåda (plast borttagen redan),
0D02B56F-3F5A-4E1D-A440-98E68272704D.jpeg

”Innerkartong 1”
A67C61AB-3CF4-4C74-AF8E-4C7400941979.jpeg

”Innerkartong 2”, typ sammet med metallbricka på,
1B8EE3A7-DE88-4189-8D55-3CE6EA2B0BB6.jpeg

Innehåll,
27EAEB40-D074-48C5-94FD-B3F313BEDE3C.jpeg
F29772B1-3C0E-4130-99B9-5AC22A9E8B3B.jpeg
FE02C62B-67E8-467D-8AFC-8927FDA7EC13.jpeg

Då avslutar vi med det negativa.
Jag hade beställt Chypre du Nord, Musk Khabib och som ”gratisflaska” Moss Cologne. Tyvärr så fick jag Musk Cologne (som jag redan har) levererad istf Moss Cologne. Har mailat Bortnikoff ang detta så vi får se hur bökigt det kommer att bli att reda ut detta, återkommer i ärendet när jag fått besked.

Tyvärr är jag rejält förkyld så själva dofterna dröjer lite innan jag kan njuta av. 😩

FWIW, mitt mentala bench-mark på max nypris för 30 resp. 50 ml OW är 700kr/1200kr.
Men de dagarna kanske kanske är förbi, likt tårar i regnet?
Vettefan...
Man får sätta sin tilltro till Åhléns, Tallink eller Boozt. De enda ställena jag funnit dem till ok pris. Men det tar ju ofta en sån jäkla tid innan nyheter som Cherry Smoke kommer dit. Och sen ska den ner i pris också...

Tillbaka
Topp