Första gången på hud idag, DD, och den levererar vad som förväntades av den. Jag sniffade på proverna, direkt ur småflaskorna, och upplevde att de mest populära alstren (Bon Monsieur, Mousse Illuminee & Chypre Siam) hade lite av samma DNA. Det kunde inte gå fel oavsett vilken man tog men jag fastnade för C-S. Jag tycker man luktar lite gammaldags herre, dock en fräsch och upplyftande sådan, och den är ett bra komplement att ha på parfymhyllan. Jäkligt nöjd. Dessutom en rimlig prissättning ovanpå det. Bara till att köra, säger jag.
Till skillnad mot Tom Fords prissättning. Över 4000:- för en liten flaska på 50ml av Cherry Smoke. Kommer aldrig att hända. Estee är uppe och snurrar på finare nisch och där hittar jag inga TF i min bok, även om jag gillar dem i stort. Men kom ner på jorden. Nu handlar man förvisso sällan på listpriser, men ändå.
En annan rolig reflektion är hur jäkla bra Widian London faktiskt är. Man hör ofta om "BEAST MODE" och "Powaaah!" i detta intresset, men ofta är det ju bara snack om inte ytterst subjektivt. London däremot; den satt kvar nästan som nyapplicerad 15 timmar senare. Och jag fick tamejfan en komplimang på sena eftermiddagen också (jag får nästan aldrig spontana komplimanger). Så den befäster sin plats ännu en gång som en av mina absoluta topp fem.
Edit: Sidenote: Och den får man i "parfum"-koncentration för 2629:- för 50ml på Gents, av alla ställen. Nästan gratis med andra ord, jämfört mot TF.