• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Lånar frugans idag…..
3B4368E4-9D5E-4EA9-AD57-B548F7CC3D59.jpeg

Dags för ännu ett blindköp. Är den bra? Här var det bara priset som styrde och inget annat.
Skärmavbild 2023-02-03 kl. 17.42.08.png
Det beror på hur toleranta dina arbetskollegor är. Det är en seriös doft. Jag har inte vintage-versionen (utan magnetkork), jag köpte min år 2015 (när man kunde köpa 100 ml Amouage från Parfym.klick för dryga tusenlappen) och den har jag ingenting att anmärka på gällande prestation.

Bra köp!

Någon som köpt?

The summer capital of Saudi Arabia, the mountainous region of Taif provides a cool escape from the heat. For as far as the eye can see, fields of precious Roses grow along its slopes. This legendary Arabian Rose is further freshened by sparkling Aldehydes, Bergamot, and juicy Cassis, whilst the intoxicating scent of burning Frankincense and Oud Bakhoors mingle in the air. To wear Taif Aoud perfume is to feel the warmth of the sun and a cool mountain breeze caressing your skin.

KEY INGREDIENTS: Aldehydes, Rose, Cassis, Aoud, Frankincense
ds.png

Någon som köpt?

The summer capital of Saudi Arabia, the mountainous region of Taif provides a cool escape from the heat. For as far as the eye can see, fields of precious Roses grow along its slopes. This legendary Arabian Rose is further freshened by sparkling Aldehydes, Bergamot, and juicy Cassis, whilst the intoxicating scent of burning Frankincense and Oud Bakhoors mingle in the air. To wear Taif Aoud perfume is to feel the warmth of the sun and a cool mountain breeze caressing your skin.

KEY INGREDIENTS: Aldehydes, Rose, Cassis, Aoud, Frankincense
ds.png
Ska vara väldigt lik UAE, man nog lär man prova den i alla fall 😅 Men för mycket annat som lockar just nu 🤑

Vad är det som lockar, har inte du tillräckligt? ;)
Haha! Har fortfarande en del Roja som måste in 😂 Även The Spirit of Dubai - Haibah och sedan har jag letat fram gamla Bortnikoff-samples (pga senaste hypen @S.L & @G.Clooney bidragit med) som jag nu inser att jag behöver flaskor av men några är redan på G in där! 😁

Vad spanar du själv på just nu?

Senast ändrad:
Haha! Har fortfarande en del Roja som måste in 😂 Även The Spirit of Dubai - Haibah och sedan har jag letat fram gamla Bortnikoff-samples (pga senaste hypen @S.L & @G.Clooney bidragit med) som jag nu inser att jag behöver flaskor av men några är redan på G in där! 😁

Vad spanar du själv på just nu?
Nice! Hör av dig med vilka som är ett måste i samlingen.

Köper mest extraflaskor nu, för det är ju bara en tidsfråga innan vissa av mina favoriter diskas. :p
Plum nästan slut. Så hojta till om du ser en till ;)

Edit: Försökte beställa Haibah men dem skickar inte till Spanien, fuck.
När du beställer, köp 1 till mig, swishar innan som vanligt.
Om du kan/vill. Ingen press.

Senast ändrad:

Köper mest extraflaskor nu, för det är ju bara en tidsfråga innan vissa av mina favoriter diskas. :p

PM! :heart:

Blindköp? 😁

Hej och hå. Slänger en blänkare här. Ute efter Mancera Cedrat Boise och Red Tobacco. Har du en till över så pma. Köper eller byter :D sugen på annat också.... Shooot!! Tristess och vinterdepp måste botas 🥳🥳

Dagens test: Penhaligon’s - Halfeti Leather.
Jag har faktiskt inte doftat på ngt Halfeti tidigare så visste inte riktigt vad jag hade att vänta men denna verkar trevlig såhär ngn minut in. Slogs direkt av ”den här har jag doftat på förut” så den är inte ngn gamechanger direkt.

Men det finns någon % likhet med BtV - Monarch vilket är ett bra betyg från mig eftersom jag älskar Monarch.

Men måste ge den ett ordentligt test på hud när jag inte bär annat.

691428A7-1353-4BB4-8A62-CBAF5339DFF5.jpeg

Var inne och provade några dofter från Byredo häromdagen och fastnade för varianten 1996. Kittlades av kombinationen av de djupa tonerna med trä, läder och lite krydda kombinerat med de mjuka blommiga tonerna.

Är inte så djuplodad inom parfymvärlden så skulle vilja fråga lite snällt om någon har tips på liknande dofter som jag borde prova innan jag slår till på 1996an?

Var inne och provade några dofter från Byredo häromdagen och fastnade för varianten 1996. Kittlades av kombinationen av de djupa tonerna med trä, läder och lite krydda kombinerat med de mjuka blommiga tonerna.

Är inte så djuplodad inom parfymvärlden så skulle vilja fråga lite snällt om någon har tips på liknande dofter som jag borde prova innan jag slår till på 1996an?
Personligen har jag inga förslag att ge dig, men själv brukar jag slänga ett getöga på "this perfume reminds me of" om du scrollar ner lite på fraggan:

Tillbaka
Topp