• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

En teori kan ju vara att MC ursprungligen var Extrait de Parfum men att det reviderats och att Bortnikoff korrigerat produktbilderna och plaketterna på flaskan men att de fortfarande sitter på en massa gamla ”not kort” som de inte orkar byta ut?
Så måste det nästan vara... Men lite konstigt att man inte ser "ringarna på vattnet" som brukar uppstå inom fragcom när det vankas sådana förändringar. Folk är uppenbarligen mer intresserade av huruvida det sitter en träkork på eller ej. Men den listas ju lite här och där som "extrait", men för det mesta som "edp".
Verkar ju rimligt att han vill separera "cologne"-linjen från övriga. (Men det brukar ju bli ramaskri).

DD - Provar det lilla samplet som följde med en helflaska av annat. Tja, inte helt fel men inte mer än så heller... Eller...? Tja...
IMG_20230128_134028.jpg

Så måste det nästan vara... Men lite konstigt att man inte ser "ringarna på vattnet" som brukar uppstå inom fragcom när det vankas sådana förändringar. Folk är uppenbarligen mer intresserade av huruvida det sitter en träkork på eller ej. Men den listas ju lite här och där som "extrait", men för det mesta som "edp".
Verkar ju rimligt att han vill separera "cologne"-linjen från övriga. (Men det brukar ju bli ramaskri).
På Bortnikoffs hemsida så finns det idag tre olika koncentrationer för de olika Cologne dofterna: EDP, Extrait de Parfum och Extrait de Cologne.
Lite förvirrande.

Är det någon här som har testat Dior's Balade Sauvage, Mitzah, Granville eller Cuir Cannage från Priveé linjen?
Vad tycker ni om dessa?
Har inte doftat på dem men jag är sugen på att lägga en blind buy beställning hos Dior.com

Är det någon här som har testat Dior's Balade Sauvage, Mitzah, Granville eller Cuir Cannage från Priveé linjen?
Vad tycker ni om dessa?
Har inte doftat på dem men jag är sugen på att lägga en blind buy beställning hos Dior.com
Cuir Cannage är helt fantastisk! Men du lär vara ett fan av läder och iris/viol! Mitzah är fin men finns för många bra konkurrenter i den stilen.

En bra recension som säkert får dig sugen på Cuir Cannage 🤣
99CEEC94-C0F3-44DC-9EA3-D207CA283849.jpeg

KD: Serge Lutens - Veilleur de Nuit

Öppnar med en silkeslen, mörk, lite smått pudrig choklad och lätt muskighet. Efter tag börjar en fruktig, söt blommighet ta vid och chokladen börjar avta. Tuberos, jasmin och lite röda frukter som inte finns listade. Jordgubb?

Den absolut bästa chokladen jag varit med om i en doft. Påminner en del om Xerjoff - Symphonium men utan vanilj och istället vita blommor, frukt och musk. Precis som Symphonium hade man önskat att chokladen stannat längre dock. Ändock oerhört trevlig doft. Ett mycket gott blindköp.

420160BE-2EB5-49FA-BB8B-A67E3C98FB0D.jpeg

Skickade ut en del flaskor i veckan men det kom in lite också.
B.l.a. ramlade det in en 100ml PB TF BdJ, så nu ser BdJ samlingen rätt ambitiös ut…
773C3D8F-81A4-49C7-AD79-16C1326E56A4.jpeg
Båda PB flaskorna är ganska fulla så tror det är dags att låta Signature flaskorna vandra vidare.

Skickade ut en del flaskor i veckan men det kom in lite också.
B.l.a. ramlade det in en 100ml PB TF BdJ, så nu ser BdJ samlingen rätt ambitiös ut…
773C3D8F-81A4-49C7-AD79-16C1326E56A4.jpeg
Båda PB flaskorna är ganska fulla så tror det är dags att låta Signature flaskorna vandra vidare.
Vad är skillnaden? Jag har den genomskinliga flaskan och älskar doften.

• Like
Reactions: S.L
Vad är skillnaden? Jag har den genomskinliga flaskan och älskar doften.
De är väldigt lika. I min näsa (eller mitt huvud?) så är PB versionen lite mjukare/krämigare med mer amber i drydown. Signature upplever jag som lite vassare/stickigare. Båda presterar bra men jag inbillar mig att PB håller lite längre.

DD:
Denna drar helt klar mot en doft för kvinnor i början.
Men efter 30 min ligger den som en väldigt fräsch kontorsdoft.
Jag gillar ju Xerjoff Opera och denna är i samma kategori.
Väldigt fräsch tropisk Bora Bora doft. Tropical, sweet, fresh, fruity.
Men priset känns ju lite fel. Men men. Klarar man tropiska unisex dofter så👍😃 ( jag bor ju inte i Sverige nu, så den passar väl kanske inte så bra där uppe)

Screenshot_20230129_193900_Gallery.jpg

leonardo-1052172-bobmd-bungalow-2976-hor-clsc_O-784681.jpg

DD:
Denna drar helt klar mot en doft för kvinnor i början.
Men efter 30 min ligger den som en väldigt fräsch kontorsdoft.
Jag gillar ju Xerjoff Opera och denna är i samma kategori.
Väldigt fräsch tropisk Bora Bora doft. Tropical, sweet, fresh, fruity.
Men priset känns ju lite fel. Men men. Klarar man tropiska unisex dofter så👍😃 ( jag bor ju inte i Sverige nu, så den passar väl kanske inte så bra där uppe)

Screenshot_20230129_193900_Gallery.jpg

leonardo-1052172-bobmd-bungalow-2976-hor-clsc_O-784681.jpg

Vart är du nu?

Den här är intressant men väldigt udda. Ingen vardagsdoft direkt. Träffade min pappa idag som sa att det luktade sågverkstad. Den sticker starkt i början. Lägger sig bra efter någon halvtimme. Jag får mycket trä, rökelse och peppar och ingefära på en bas av cederträ. Väldigt udda.
6 av 10 poäng.
20230130_150403.jpg
20230130_150444.jpg
20230130_150505.jpg

FAAAN!!
Vad är tipset för att rädda parfymen i flaskan?
(tappade den i golvet och det blev alltså ett litet hål på ena hörnet)
Eftersom jag precis är påväg att dra så tejpade jag bara en massa lager över hålet just nu, men vad borde jag göra långsiktigt??

ani-broken.jpg

FAAAN!!
Vad är tipset för att rädda parfymen i flaskan?
(tappade den i golvet och det blev alltså ett litet hål på ena hörnet)
Eftersom jag precis är påväg att dra så tejpade jag bara en massa lager över hålet just nu, men vad borde jag göra långsiktigt??

ani-broken.jpg
Finns tomma plastflaskor att köpa.

Tillbaka
Topp