• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Idag provar jag Widian x2

London på ena armen
Liwa på andra

Första 15min å London leder då den känns manligare. Liwa påminner just nu om sötman hos typ Escada som var populär bland brudarna runt millennieskiftet...blir intressant att se utvecklingen hos de båda.
Båda utvecklades fint men jag tycker fortfarande att Liwa, för mig, är för feminin. London däremot....jag är sugen på att köpa en flarra. När den har fått lägga sig och liksom utvecklas färdigt så luktar den som det gör i en läderbutik.....blir satans dyrt det här med min impulskontroll :banghead:

Senast ändrad:
Creed samplers beställdes.
Dragit mig för märket då det känns som väldigt överdrivna priser, men många som hyllar märket och dofterna.
Näsan får bedöma om det stannar vid samplers eller om någon/några av flaskorna är värda att köpa :bored:

874DE88C-9E62-4140-BEE0-F932FDB9DD79.jpeg

Har nån Creed och visst fan betalar du mycket för varumärket men det är knappast dåliga parfymer...

Creed samplers beställdes.
Dragit mig för märket då det känns som väldigt överdrivna priser, men många som hyllar märket och dofterna.
Näsan får bedöma om det stannar vid samplers eller om någon/några av flaskorna är värda att köpa :bored:

874DE88C-9E62-4140-BEE0-F932FDB9DD79.jpeg
Man kan nog säga rätt mycket om Creed och deras prissättning där Aventus gått upp extremt mycket i pris och sägs ha blivit sämre.
Oaktat detta tycker jag att de har en uppsättning med trevliga dofter.
Millesime Imperial är grym! Visst kunde den ha bättre performance och bättre projektion men jag älskar den doften oavsett.

Dagens, en av mina absoluta favoriter. MEMO - Irish Leather, tyvärr tog den slut idag men det blir helt klart en ny inom kort.
IMG_20200623_105009.jpg

Är det någon som har några kommentarer/erfarenheter av Memo generellt?

Är mycket nyfiken och har samples på några av ’Leather’ serien på väg hem. Framförallt spänd på Russian.

...även Floraiku börjar segla upp högt på nyfikenhets-radarn.

Är mycket nyfiken och har samples på några av ’Leather’ serien på väg hem. Framförallt spänd på Russian.

Jag har floriakus sample set.. blev inte imponerad av någon utav deras dofter. Tyckte de luktade te, blommor och äldre dam...

Idag testar jag dior sauvage - trevlig doft men känns som performance och projektion är sådär. Helt klart godkänt doft men inget som imponerar på mig. Kanske börjar bli bortskämd... ;)

Jag har floriakus sample set.. blev inte imponerad av någon utav deras dofter. Tyckte de luktade te, blommor och äldre dam...

Idag testar jag dior sauvage - trevlig doft men känns som performance och projektion är sådär. Helt klart godkänt doft men inget som imponerar på mig. Kanske börjar bli bortskämd... ;)

Tack - då släpper vi dem, trots snygga flaskor! :)

Sauvage eller Eau Sauvage? Är ett fan av ’eau’ även om performance är sådär

Dagens, en av mina absoluta favoriter. MEMO - Irish Leather, tyvärr tog den slut idag men det blir helt klart en ny inom kort.
IMG_20200623_105009.jpg

Fick tips om Memo av en kille som jobbar med parfymer på Gents. Ska tydligen ha grym prestanda.

noterade att de har en italian leather och en russian leather. Har du hunnit testa fler?

Nu var det ett tag sedan jag testade annat än Irish Leather från MEMO, den kan jag starkt rekommendera! Fantastisk doft. Nu är jag inte den bästa på att beskriva sen är det där helt individuellt vad som luktar gott och inte :)
Fick tips om Memo av en kille som jobbar med parfymer på Gents. Ska tydligen ha grym prestanda.

noterade att de har en italian leather och en russian leather. Har du hunnit testa fler?
Det är som sagt längesen, minns tyvärr inte vad jag tyckte. Prestandan är grym :)

Hmm nu har de gått säkert 5 dagar sedan jag testade en ny parfym. Vilken måste jag testa? På senaste tiden har jag testat: Hacivat och Ani från Nishane. Naxos , Dolce Amalfi samt Overdose från Xerjoff. GIT från creed. PdM Layton och Carlisle. Costa Azurra, Fougere dárgent, Neroli Portofino forte från TF. Red Tobacco från Mancera. Oud for greatness från Initio. Pacific rock moss. Amouage Interlude samt Reflection. Dior Sauvage på ingång.

Vill testa Aaron terence hughes Santal, Ozone samt Tobacco Vanilla Oud när någon säljer dekanter. Gillar beast performing så de limiterar ju utbudet. Hjälp uppskattas :)
Ngn från Ormonde Jayne kanke? (generellt sett, dofter med bra kvalite) Nawab of Oudh eller Privee beroende på vad du är ute efter, eller ngn helt annan...

Dagens skörd (hitills, Ozone är ute för hemleverans enligt Postnord men det tror jag vad jag vill om...),
C89C256F-D439-4E0A-9A36-D67983CD3E05.jpeg

Båda blindköp (såklart) efter research på nätet. Carven som en del av min mint-nots-jakt men spontant tycker jag inte det är så mycket mint, än så länge får jag väldigt mycket GIT vibbar faktiskt men det känns som att den håller på att runda/mjukna upp lite, får se om vi blir kompisar (jag är ingen GIT fantast).
https://www.fragrantica.com/perfume/Carven/Carven-L-Eau-Intense-35300.html

GdS och jag verkar komma överens direkt dock. En uddafågel i AdP BM serien där kryddor och torr träighet står i centrum snarare än citrusnoter, känns mindre unisex (mer maskulin) än övriga BM dofter jag testat. Läste en kommentar om likhet med Creed Royal Oud på Fragrantica och jag förstår absolut vad som avses, denna funkar nog bra året runt.
https://www.fragrantica.com/perfume...u-Mediterraneo-Ginepro-di-Sardegna-23851.html

Fick hem en 5ml dekant på Guerlain L’Homme Ideal EDP också, en flaska ligger absolut i farozonen men tror den bäst kommer till sin rätt vid en lite svalare årstid.
https://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/L-Homme-Ideal-Eau-de-Parfum-37735.html

Kom nu Postnord...

Dagens skörd (hitills, Ozone är ute för hemleverans enligt Postnord men det tror jag vad jag vill om...),
C89C256F-D439-4E0A-9A36-D67983CD3E05.jpeg

Båda blindköp (såklart) efter research på nätet. Carven som en del av min mint-nots-jakt men spontant tycker jag inte det är så mycket mint, än så länge får jag väldigt mycket GIT vibbar faktiskt men det känns som att den håller på att runda/mjukna upp lite, får se om vi blir kompisar (jag är ingen GIT fantast).
https://www.fragrantica.com/perfume/Carven/Carven-L-Eau-Intense-35300.html

GdS och jag verkar komma överens direkt dock. En uddafågel i AdP BM serien där kryddor och torr träighet står i centrum snarare än citrusnoter, känns mindre unisex (mer maskulin) än övriga BM dofter jag testat. Läste en kommentar om likhet med Creed Royal Oud på Fragrantica och jag förstår absolut vad som avses, denna funkar nog bra året runt.
https://www.fragrantica.com/perfume...u-Mediterraneo-Ginepro-di-Sardegna-23851.html

Fick hem en 5ml dekant på Guerlain L’Homme Ideal EDP också, en flaska ligger absolut i farozonen men tror den bäst kommer till sin rätt vid en lite svalare årstid.
https://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/L-Homme-Ideal-Eau-de-Parfum-37735.html

Kom nu Postnord...
Om det är Ozone från ATH så väntar jag också otåligt på den.

Jag funderar på antingen ett set med 3 ADP a 30ml eller någon xerjoff, i så fall ett blindköp.

väntar också paket från ATH, kommer nog först nästa vecka..

Jag funderar på antingen ett set med 3 ADP a 30ml eller någon xerjoff, i så fall ett blindköp.

väntar också paket från ATH, kommer nog först nästa vecka..

Vilka Xerjoff spanar du på?

Naxos har stått högt upp på min lista ett tag nu men den kanske är överflödig nu när jag köpt Pure Havane ...

Nio verkar också vara väldigt intressant baserat på recensioner jag läst men snuskigt dyr ... coolt att man får med en bit meteorit med köpet dock

• Like
Reactions: bvb
Vilka Xerjoff spanar du på?

Naxos har stått högt upp på min lista ett tag nu men den kanske är överflödig nu när jag köpt Pure Havane ...

Nio verkar också vara väldigt intressant baserat på recensioner jag läst men snuskigt dyr ... coolt att man får med en bit meteorit med köpet dock

Främst nio eller Kobe. Egentligen flera, men många är slut på gents nu.

Men helvete! Skriv en recension! Den där är jag sugen på!

Är lite för färsk i parfymvärlden för att våga mig på en recension, hehe :D Men performance o projektion är superbra på mig, redan fått två komplimanger dessutom.

Ser att den är unisex, men jag upplever den definitivt som maskulin.

Jag testade den innan köp, 4 samples för 14€ inklusive PostNord hemleverans via MFK. Dessutom får man med en voucher på 14€ till parfymköp. Tips! :)

Måste dela med mig av presentationen, mycket trevlig! Noterna för doften ser ni på vykortet :)
Första intrycket är bra! Den spelar i samma liga som Aventus men ändå väldigt olik, på ett positivt sätt! För att ge någon slags fingervisning.
IMG_20200623_185824.jpg

IMG_20200623_185852.jpg

IMG_20200623_185932.jpg

IMG_20200623_190024.jpg

IMG_20200623_190101.jpg

IMG_20200623_190920.jpg

Tillbaka
Topp