• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Om det är någon som går och funderar på en fräsch, under the radar kontorsdoft som är både elegant och subtil så rekommenderar jag kraftigt både Prada L'homme och Prada L'homme L'eau

nature_of_beauty_page_1_image_0002.jpg

0096683-4.jpg

Om det är någon som går och funderar på en fräsch, under the radar kontorsdoft som är både elegant och subtil så rekommenderar jag kraftigt både Prada L'homme och Prada L'homme L'eau

0096683-4.jpg
Kan verkligen gå i god Prada L’homme jag med, en av de dofter som jag troligtvis alltid kommer att ha i min samling. Den är otrolig.

Har faktiskt inte gett mig på L’eau än.

0096683-4.jpg
Blindköpte en L’Homme pga denna tråd för ett tag sedan och blev inte besviken! Hur diffar L’eau?
Fick hem en dekant av Water Splash idag och efter en snabb tjuvlukt så ger den mersmak!
9280BC84-EAF2-4DE0-A5B8-010F98F06C06.jpeg

Otvivelaktigt samma dna/profil som L’homme men med sötheten nedtonad/borttagen. Bra skit, kan bli en flaska...

Blindköpte en L’Homme pga denna tråd för ett tag sedan och blev inte besviken! Hur diffar L’eau?
Fick hem en dekant av Water Splash idag och efter en snabb tjuvlukt så ger den mersmak!
9280BC84-EAF2-4DE0-A5B8-010F98F06C06.jpeg

Otvivelaktigt samma dna/profil som L’homme men med sötheten nedtonad/borttagen. Bra skit, kan bli en flaska...

Man känner definitivt att L'eau är släkt med originalet redan från början men ju längre tiden går desto mer lik blir den. Passar utmärkt för varmare väder/dagtid då jag skulle vilja påstå att originalet antagligen passar bättre på kvällstid.

L'eau är otroligt frisk och fräsch med bra performance, den luktar naturligt och är definitivt värd priset. Den är värd en hel flaska även om man redan har originalet. Så med andra ord, gillar man originalet så kommer man gilla L'eau också. F&#@ nu måste jag ju ha Intensen också haha. Skippar dock Absolu...eller?

Man känner definitivt att L'eau är släkt med originalet redan från början men ju längre tiden går desto mer lik blir den. Passar utmärkt för varmare väder/dagtid då jag skulle vilja påstå att originalet antagligen passar bättre på kvällstid.

L'eau är otroligt frisk och fräsch med bra performance, den luktar naturligt och är definitivt värd priset. Den är värd en hel flaska även om man redan har originalet. Så med andra ord, gillar man originalet så kommer man gilla L'eau också. F&#@ nu måste jag ju ha Intensen också haha. Skippar dock Absolu...eller?

alltid kul med en hel serie eller? :smug:

Hmm nu har de gått säkert 5 dagar sedan jag testade en ny parfym. Vilken måste jag testa? På senaste tiden har jag testat: Hacivat och Ani från Nishane. Naxos , Dolce Amalfi samt Overdose från Xerjoff. GIT från creed. PdM Layton och Carlisle. Costa Azurra, Fougere dárgent, Neroli Portofino forte från TF. Red Tobacco från Mancera. Oud for greatness från Initio. Pacific rock moss. Amouage Interlude samt Reflection. Dior Sauvage på ingång.

Vill testa Aaron terence hughes Santal, Ozone samt Tobacco Vanilla Oud när någon säljer dekanter. Gillar beast performing så de limiterar ju utbudet. Hjälp uppskattas :)

Hmm nu har de gått säkert 5 dagar sedan jag testade en ny parfym. Vilken måste jag testa? På senaste tiden har jag testat: Hacivat och Ani från Nishane. Naxos , Dolce Amalfi samt Overdose från Xerjoff. GIT från creed. PdM Layton och Carlisle. Costa Azurra, Fougere dárgent, Neroli Portofino forte från TF. Red Tobacco från Mancera. Oud for greatness från Initio. Pacific rock moss. Amouage Interlude samt Reflection. Dior Sauvage på ingång.

Vill testa Aaron terence hughes Santal, Ozone samt Tobacco Vanilla Oud när någon säljer dekanter. Gillar beast performing så de limiterar ju utbudet. Hjälp uppskattas :)
Kilians parfymer är grymma!:)

Fler än jag som köper parfymer och sedan inte riktigt ger dem en ärlig chans?

Har nu använt Lacoste Lhomme intense tre dagar i följd och vilken grym doft! Fattar inte varför jag övervägde att sälja/byta bort den.

Riktigt söt, fräsch och fruktig doft. Rabarber, mandarin och citrus.

Har haft en tendens att sniffa direkt på armen där jag prayat o tänkt att den är för söt, men har nu märkt att den är helt underbar när den ligger i luften! Ganska unik doft dessutom :D

Prova om ni har möjlighet!
https://www.fragrantica.com/perfume/Lacoste-Fragrances/L-Homme-Lacoste-Intense-50828.html
20200622_194456.jpg

Måste bara rekommendera alla att spana in Moschino Toy Boy...haft en dekant av den ett tag nu och den är väldigt fin och kvalitativ. Frågade en kille på FB som har 300+ olika dofter om han kunde rekommendera mig 1 speciell doftsom dessutom är bra valuta för pengarna då var det just den han nämde

Screenshot_20200622-195921_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20200622-195956_Samsung Internet.jpg

Måste bara rekommendera alla att spana in Moschino Toy Boy...haft en dekant av den ett tag nu och den är väldigt fin och kvalitativ. Frågade en kille på FB som har 300+ olika dofter om han kunde rekommendera mig 1 speciell doftsom dessutom är bra valuta för pengarna då var det just den han nämde

Screenshot_20200622-195921_Samsung Internet.jpg
Hahah satt precis och kikade på den! Läser dock att den kanske inte är så blind buy vänlig...den finns inte att testa här i byn :/ Ska dofta ros och vara ganska feminin...hmm

Självklart ska du nörda ner dig i Alessandro Gualtieris två parfymhus Orto Parisi och Nasomatto.
Sinnesjukt bra dofter med sanslös performance. Jag använder Baraonda, Pardon och Narcotiv V från Nasomatto och Terroni och Seminalis från Orto Parisi.
Egna, magiska och prisvärda.

Självklart ska du nörda ner dig i Alessandro Gualtieris två parfymhus Orto Parisi och Nasomatto.
Sinnesjukt bra dofter med sanslös performance. Jag använder Baraonda, Pardon och Narcotiv V från Nasomatto och Terroni och Seminalis från Orto Parisi.
Du som är långt nere i träsket haha vilken är din bästa compliment getter? :D

Spännande, Har testat black afghano från Nasamotto, för mig funkade den tyvärr inte. Har sett någon review om Pardon som verkar lovande. Terroni har jag också hört gott om, får leta efter någon som har en dekant!

Beställde en Beau de Jour från TF, Ska bli spännande!

Du som är långt nere i träsket haha vilken är din bästa compliment getter? :D

Extremt sällan som någon utöver de närmsta sörjande kommenterar mina parfymer men de få gånger det sker på exempelvis jobbet så har det varit:
Montales Mukhallat
Kilians Intoxicated
Montales Intense cafe
Creeds VIW
Nasomatto Narcotic V
Tom Ford Noir extreme

Den senare är den enda som en man uppmärksammat. Det kan visserligen hänga ihop med att jag hellre står nära en kvinna än en karl.

Har ’gamla’ Beau de Jour på väg in, skall bli kul att testa. Gillar ju tex nya Grey Vetiver även om det hade varit kul med en ännu vassare Vetiver i skåpet.

Mina favvosar just nu (vetiver):

Frederic Malle - vetiver extraordinaire
Jovoy - private label
Lalique - encre noir
Hermes - terre d hermes intense vetiver

Kanske kan va något?

Creed samplers beställdes.
Dragit mig för märket då det känns som väldigt överdrivna priser, men många som hyllar märket och dofterna.
Näsan får bedöma om det stannar vid samplers eller om någon/några av flaskorna är värda att köpa :bored:

874DE88C-9E62-4140-BEE0-F932FDB9DD79.jpeg

Tillbaka
Topp