• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Passade på att klicka hem Nishane Hacivat, svårt att låta bli när man får 20%
Screenshot_20200622_001035.jpg

Hallå allesammans.

Söker lite nytt.

Mina återkommande är i dagsläget två relativt ordinära parfymer. Dior sauvage samt Dsquared2 he wood. Den förstnämnda har jag börjat ledsna på. Sistnämnda gillar jag, väldigt icke offensiv och somrig.

På jakt efter något fräscht och somrigt. Måste samtidigt vara "ungodmlig". Ogillar sötma samt även lädertoner och "varmare" toner då det på mig lätt får en gubbig doft som varken passar personlighet eller ålder. Som ex. gillar jag DG the one EDP i öppningen men blir lite för mycket medelålders man efter bara någon timme...

Har ni några tips? :)

Måste säga att jag är besviken på Tom Fords Tobacco Vanille....doften är verkligen helt underbar men den sitter inte i många timmar på min hud....å då är det ändå en EdP...:(

Tack för kommentaren! Är inne på Guerlain Ideal Cologne (kikar även på Cool) eller Guerlain Homme EDP då jag tror dessa parfymer passar in i min kollektion mer än övriga. Saknar en parfym som är fräsch, maskulin, innehåller citrus och som är perfekt till varma väder.

Jag rekommenderar Mont Blanc Starwalker.
Inget som är påträngande. Är lätt och fräsch, luktar lite unisex kan man tycka och har kort projektion. En eot som du gärna sniffar på extra i hissen till skillnad från tunga och vomiteringsframkallade parfymer där du måste hålla andan.

Hallå allesammans.

Söker lite nytt.

Mina återkommande är i dagsläget två relativt ordinära parfymer. Dior sauvage samt Dsquared2 he wood. Den förstnämnda har jag börjat ledsna på. Sistnämnda gillar jag, väldigt icke offensiv och somrig.

På jakt efter något fräscht och somrigt. Måste samtidigt vara "ungodmlig". Ogillar sötma samt även lädertoner och "varmare" toner då det på mig lätt får en gubbig doft som varken passar personlighet eller ålder. Som ex. gillar jag DG the one EDP i öppningen men blir lite för mycket medelålders man efter bara någon timme...

Har ni några tips? :)

Testa
D&G light Blue eau intense.
Versace man eau fraiche

De är rätt ungdomliga och har inte allt för mycket sötma eller ”gubbighet” :)

Idag provar jag Widian x2

London på ena armen
Liwa på andra

Första 15min å London leder då den känns manligare. Liwa påminner just nu om sötman hos typ Escada som var populär bland brudarna runt millennieskiftet...blir intressant att se utvecklingen hos de båda.

Tillbaka
Topp